Що дивитися на Одеському кінофестивалі: 7 головних фільмів

Кіногід від Лук’яна Галкіна

«Додому», реж. Наріман Алієв

Мустафа (Ахтем Сеітаблаєв) забирає з моргу тіло свого первістка, який загинув у бойових діях на Сході України, і разом з молодшим сином Алімом везе ховати додому — в анексований Крим. Дебютна повнометражна стрічка Нарімана Алієва, одного з найяскравіших представників нового покоління українських режисерів, була відібрана до секції «Особливий погляд» Каннського фестивалю — тієї самої, в якій минулого року тріумфував «Донбас» Сергія Лозниці. Тужлива історія, розказана в «Додому», має потужну драматургійну основу — разом з Алієвим над сценарієм працювала режисерка і письменниця Марися Нікітюк. Оповідь вкупі з грою Сеітаблаєва та майстерною операторською роботою Антона Фурси робить «Додому» ймовірним претендентом на ваш улюблений український фільм 2019 року.

«Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго», реж. Надія Парфан

Надія Парфан, режисерка і співзасновниця фестивалю «86», що проходив у Славутичі та драматично припинив існування через корупційні дії держслужбовців, працювала над першим документальним повним метром три роки. Автори визначають жанр стрічки з назвою, яку мало хто вимовить з першого чи другого разів, як «комунальна драма або трагікомедія»  — для кожного, хто хоч раз зіштовхувався з комунальними підприємствами та бюджетними організаціями, це має звучати принадою. Головним героєм фільму став очільник профспілки Іван Васильович, який ємно характеризував картину після перегляду: «Так є, але так не мало би бути». Що ж, це можна сказати не тільки про теплокомуненерго Івано-Франківська, еге ж?

«Тато — мамин брат», реж. Вадим Ільков

Ще один український документальний хіт, який вже був показаний на фестивалі Docudays UA, де отримав захоплений прийом. Анатолій Бєлов, художник і лідер гурту «Людська подоба», стає батьком п’ятирічній племінниці, коли зв’язок його сестри з реальністю слабне. «Тато — мамин брат» оповідає історію часом зворушливу, часом — збіса дотепну, але завжди делікатну і ніжну до своїх героїв. Перша повнометражна режисерська робота одного з найкращих українських операторів Вадима Ількова («Маріуполіс», «Вулкан»). 

«Золота рукавичка», реж. Фатіх Акін

Заснований на реальних подіях трилер, який видається чи то експериментом з перетину усіх притомних жанрових кордонів, чи то спробою лункого ляпаса «Дому, який побудував Джек» Ларса фон Трієра. Втім, наскільки вдала ця спроба — судіть самі, до того ж, Акін стверджує, що фільм Трієра не дивився. Події стрічки відбуваються у Гамбурзі 70-х. Потворний невдаха Фриц Гонка є одним з постійних відвідувачів бару «Золота рукавичка», де пропиває життя серед таких самих жалюгідних маргіналів, як і він сам. Гонка має таємне життя: він заманює додому повій, яких знаходить серед відвідувачок тієї самої «Золотої рукавички», там їх вбиває і там же роками ховає їхні розчленовані тіла. Новий фільм Фатіха Акіна — екстремальне випробування власних меж сприйняття екранної огиди та насилля. Будьте обережні: такого ви ще не бачили.

«Паразити», реж. Пон Джун Хо

Хлопець з нужденної родини невдах, що заробляє, складаючи з картону коробки для піци, випадково стає репетитором з англійської у сім’ї багатіїв. Недоладна родина швидко розуміє, що це справжній шанс, і починає інтегруватись до заможного дому у повному складі. Пон Джун Хо, режисер з Південної Кореї, у 2017-му став однією з дійових осіб у двобої Каннського фестивалю та Netflix. Саме для останнього був зроблений фільм «Окча», на прем’єрі якого консервативно налаштована частина аудиторії зреагувала невдоволеним «бу!» на появу логотипу стрімінгового сервісу — та це не завадило ексцентричній фантасмагорії зірвати овації у фіналі. Тоді Пон Джун Хо все ж лишився без нагород, зате цього року тріумфував. «Паразити» взяли Золоту пальмову гілку і при цьому, що вельми незвично, стали абсолютними фаворитами критиків. Якщо ви слідкували за перебігом Канн та з подивом читали численні тексти з одним і тим самим меседжем — мовляв, це найкращий фільм фестивалю, і, судячи з попередніх років, надто хороший, аби отримати нагороду — то, ймовірно, чекаєте на цю прем’єру ще з травня і вже маєте квитки на єдиний показ «Паразитів» в Одесі. 

«Біль та слава», реж. Педро Альмодовар

Літній режисер Сальвадор Майо (Антоніо Бандерас) поринає у спогади, в яких болю значно більше, аніж слави, і переплавляє їх на новий фільм. Педро Альмодовар зняв стрічку, яку вже охрестили найособистішою з його доробку, з улюбленими виконавцями: окрім згаданого Бандераса, тут ще й Пенелопа Крус у ролі матері, ключовому образі авторського доробку. Одні кажуть, що ця автобіографічна сповідь — найкращий фільм в режисерській кар’єрі Альмодовара. Інші — що це найкраща роль Бандераса, який недарма отримав свою нагороду в Каннах за цю роботу. Отож, причин подивитися — цілих дві. Оминути — жодної.

«Оленяча шкіра», реж. Кантен Дюпйо   

Синопсис фільму обіцяє історію режисера-початківця (Жан Дюжарден), який купує куртку з оленячої шкіри, закохується в неї і за її велінням починає нищити інші куртки, аби в коханої не було конкурентів. Звучить сюрреалістично? Будьте певні, побачене здивує більше за написане. Адже йдеться про Кантена Дюпйо, того самого, що зняв «Шину», абсурдний трилер про шину-вбивцю та водночас дослідження природи кінематографу — герої стрічки за сюжетом беруть участь у зйомках фільму. Не надто зрозуміліше за перше речення, правда? Словом, якщо хочете побачити справді дивне кіно — не оминіть «Оленячу шкіру». А як припаде до смаку, майте на увазі: у програмі є ще один фільм Кантена Дюпйо, «На посту!», що бере участь в основному конкурсі.   


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали