Як розпочати свій бізнес в Україні та створити якісний бренд під лейблом Made in Ukraine? Інтерв’ю із засновниками бренду SOLMAR Ольгою та Сергієм Костецькими

Ріст та розвиток, попри зовнішні обставини

SOLMAR — український бренд, основною концепцією якого є створення якісного та лаконічного повсякденного одягу за доступною ціною у широкій палітрі кольорів. Бренд створює колекції, щоб якомога більше жінок змогли дозволити собі придбати базові елементи гардероба. Турбота про людей, комфорт та простота, доступність, практичність — цінності SOLMAR. Любов до себе кожної дівчини, що обирає зручність не на противагу естетиці, а в поєднанні з нею, — це все про SOLMAR.

Solmar

Шеф-редакторка сайту ELLE.UA Катерина Попова поспілкувалася із засновниками бренду Ольгою та Сергієм Костецькими про створення бренду в Україні, про бізнес, складнощі, виробництво, тренди сезону та про те, як зібрати якісний базовий гардероб.

Статистика

Скільки у вас магазинів SOLMAR в Україні?

Сергій: Брендових магазинів SOLMAR в Україні зараз 10, якраз нещодавно було відкриття ювілейного магазину в Одесі.

Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?

Ольга: Щороку ми випускаємо дві сезонні колекції (осінь-зима та весна-літо), тому за роки існування бренду маємо вже близько 10 колекцій.

Яка найпопулярніша річ вашого бренду?

Ольга: Базова водолазка — must have, що є у колекціях кожного сезону. Наші клієнти часто купують її одразу в кількох кольорах.

Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?

Сергій: На старті бізнес забирає практично весь час, тому раніше ми працювали 24/7, практично щодня до 2-3-ї години ночі. З розвитком бренду та розширенням команди стало простіше тримати work-life баланс, але ми все одно завжди на зв’язку в робочих чатах, а кухня ввечері часто перетворюється на офіс.

Скільки разів на день ви говорите телефоном? 

Ольга: Цікаве питання! Насправді важко сказати, буквально не випускаю телефон з рук, стараюся постійно бути на зв’язку, але основна комунікація все ж у робочих чатах. 

Про бізнес

Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?

Сергій: Напевно, з такою командою легко все! Як і будь-який бізнес, створення fashion-бренду потребує і сміливості, і чіткого бачення, і певних навичок та досвіду. Чогось ми навчилися у попередніх проєктах, інші знання здобували у процесі, але відчуття того, що саме цей бізнес потрібний людям, оскільки закриває базові потреби в одязі, завжди було і буде сильною мотивацією.

Ольга: На початку ми не оцінювали свої зусилля з погляду того, легко це чи важко. Нам було цікаво реалізувати свою ідею якомога краще, і я думаю, що це одна з причин успіху бренду. 

Solmar

Якби ви могли повернутися на початок кар’єри, ви щось змінили б?

Сергій: Швидше ні, нам подобається те, як усе склалося. Ми виросли від бізнесу на балконі до найбільшого Instagram-бренду з мережею офлайн-магазинів менш ніж за три роки.

Ольга: Хіба що один момент — я б запустила дитячу лінійку SOLMAR Kids набагато раніше. Клієнти давно просили зробити базовий трикотаж та джинси для дівчаток, але ми дозріли до запуску нового напрямку тільки на початку цього року. І він уже показує класні результати.

За якими критеріями ви підбираєте співробітників до свого бренду?

Сергій: Найважливіше для нас — бути на одній хвилі. Оточити себе крутими професіоналами,  які не розділяють цінності компанії або зовсім не вписуються у колектив за певними особистими якостями, — не найкраще рішення у довгостроковій перспективі. SOLMAR — це історія про любов до людей, до своєї справи і свого продукту. Ми з душею ставимося до формування команди та підбираємо своїх працівників не лише за досвідом/навичками, а й за цінностями. 

Ольга: Ми зацікавлені у тому, щоб працювати злагоджено та із задоволенням від процесу, а це неможливо там, де люди одне одного не розуміють. І справді дуже приємно чути від команди, що кожен відчуває наш драйв та натхнення.

Який професійний виклик стоїть перед вами сьогодні, на вашу думку?

Сергій: Ріст та розвиток, попри усі зовнішні обставини.

Solmar

Яким є ваш основний механізм залучення клієнтів?

Сергій: У нас у всьому комплексний підхід, це ж стосується і маркетингових активностей, тому виділити щось одне просто неможливо. Таргетована реклама, співпраця з інфлюенсерами, особисті рекомендації клієнтів у їхньому колі спілкування — працює все. 

Ольга: Різноманітний якісний контент та присутність на всіх майданчиках теж відіграють важливу роль у впізнаваності. SOLMAR — цілісний бренд у плані візуалу, у нас є свій стиль, який легко зчитати у будь-якій точці дотику потенційного клієнта та марки. Ідеальний мерчандайзинг та привітні стилісти офлайн-магазинів — це пряме продовження креативних відео, фото в соцмережах та оформлення сайту. Ми завжди транслюємо затишок та любов, люди приходять до нас за цим відчуттям.

Які три звички допомагають довше залишатися у ресурсі?

Сергій: Найбільш ресурсне заняття для нас обох — це подорожі. Саме це найбільше релаксує та заряджає, тому раз на кілька місяців стараємося поїхати на відпочинок в іншу країну хоча б на кілька днів. 

Ольга: Так, проста зміна обстановки час від часу дуже допомагає наповнюватися енергією. І це не тільки про відпочинок, а й про організацію робочого процесу: інколи можна попрацювати у кав’ярні або на терасі будинку. Крім цього, у нас є маленькі сімейні традиції: ми разом готуємо кожного вечора та у вихідні проводимо майже весь час із дітьми. Родина та дім — це місце сили, яке щодня відновлює та надихає. 

Скажіть, у вас є розмежування вільного та робочого часу?

Сергій: Так, інакше ніяк. Ми не зразу до цього прийшли, але тепер вдається відключатися від справ бізнесу, щоб ефективно відпочивати і працювати з іще більшим запалом.

Solmar

Засновники бізнесів повинні встигати всюди. Як ви керуєте своїм часом? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.

Ольга: У сучасному темпі життя просто неможливо всім займатися самому та все встигати. Делегування — це те, до чого рано чи пізно приходять усі власники середнього та великого бізнесу, і ми раді, що вдалося сформувати класну команду, якій можна довірити багато важливих завдань.

Сергій: Зараз у нас ідеальний формат, у якому команда виконує операційні завдання, а ми як власники можемо сконцентруватися на розвитку бренду та стратегічних розробках. 

Вести свій бізнес виснажливо, навіть якщо робота приносить задоволення. Що дозволяє уникати вигоряння?

Ольга: Натхнення від нових проєктів та гарних результатів. Для мене особливим у цьому плані став запуск дитячої лінійки SOLMAR Kids. Напрямок цікавий  сам по собі, але ми також залучили до проєкту доньок, і це додає ще більше емоцій у робочу рутину. Марійка і Соломія беруть участь у зйомках у ролі моделей, до того ж старша донька сама знімає огляди та короткі відео для Reels та TikTok. Просто безмежно приємно, коли найрідніші поруч і вдома, і на роботі.

Сергій: Ми ніколи не зупиняємося, а постійний розвиток — це нові цікаві завдання, з якими не занудьгуєш. Наприклад, зараз працюємо над створенням мобільного додатка SOLMAR — для нас це новий рівень комунікації з клієнтом та поле для реалізації крутих ідей.

Про власний бренд SOLMAR

Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд?

Ольга: Усе почалося з потреб мого власного гардероба. Мені бракувало ідеального гольфа, що пасував би на 100%, був суперкомфортний та доречний у будь-якому щоденному образі. І загалом хотілося мати більше дійсно базових речей у гардеробі, з якими непотрібно витрачати багато часу на створення гармонійних комплектів кожного дня. Із цього бажання виросла ідея запуску власного бренду, тому базовий гольф і став першим продуктом та бестселером SOLMAR.

Сергій: Ми швидко зрозуміли, що це не якась особлива примха Олі, а реальний запит багатьох дівчат і ніша на ринку, що на той момент була недостатньо освоєна українськими виробниками.

Solmar

Перед якими труднощами ви постали під час створення?

Сергій: Особливих труднощів ніколи не було, адже ми із самого початку обирали у команду людей, що розділяють та примножують наше натхнення. Ми всі на «ти», сміливо ділимося ідеями та реалізовуємо їх. Це дуже заряджає.

Які місія та мета бренду? А також у чому його унікальність?

Сергій: Місія SOLMAR — спростити та пришвидшити вибір одягу зранку, адже базовість, універсальність, кольорова гама наших речей дозволяє легко адаптуватися до сучасного темпу життя. Мета — допомогти всім дівчатам зібрати цілісний, комфортний та універсальний гардероб на всі випадки життя. 

Ольга: Унікальність нашого бренду полягає у поєднанні чіткої концепції базового гардероба та неймовірно широкої палітри відтінків (до 20 в одній моделі). Таким чином ми створюємо різноманіття та можливість самовираження у доволі лаконічному стилі. Також своєю фішкою ми вважаємо дійсно оригінальний фото- та відеоконтент, що здатний приваблювати з першого погляду.

Чому ви зробили ставку на базовий одяг?

Сергій: У нас було бачення, яких речей бракує сучасним дівчатам. Той темп життя, що сформувався в останні десятиліття, вимагає швидших і простіших рішень у багатьох моментах, і саме тому базовий одяг завжди буде актуальний.

Ви виступаєте і в ролі стиліста, що заповнює прогалини в базовій складовій образу і збирає гардероб воєдино, позбавляючи вічної проблеми «нічого вдягти». Розкажіть про цю концепцію бренду детальніше.

Ольга: Це така поширена ситуація, коли у дівчини є досить багато речей, які між собою складно поєднати, і тому виникає ось це відчуття «нічого вдягнути» перед повною шафою одягу. Якщо гардероб гармонійний та раціональний, у ньому практично кожна річ поєднується з усіма іншими. Непотрібно довго думати та міряти все, збираючись зранку, образи наче самі собою складаються, а варіативність поєднань збільшує різноманітність та кількість луків при тій же кількості одягу. Наші колекції створюються таким чином, щоб кожна річ доповнювала складніші за дизайном елементи гардероба клієнтки, а також вдало поєднувалася з іншими одиницями асортименту SOLMAR. 

Solmar

Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?

Сергій: Цифри. Ми аналізуємо продажі попереднього сезону, сезонні тренди та запити клієнтів, щоб пропонувати продукт, який точно необхідний на ринку. Якщо є сумніви, часом залучаємо аудиторію соцмереж, вона допомагає нам прийняти рішення з приводу нового асортименту, дизайну чи палітри.

Ольга: Звісно, не обходиться і без певних інтуїтивних рішень. Буває так, що зовсім нова модель настільки подобається вже на етапі розробки, що ми точно розуміємо, який захват вона викличе й у наших клієнтів.

Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та продажі?

Сергій: Спочатку ніхто не знав, як ситуація розвиватиметься далі, тому в першу чергу ми піклувалися про безпеку наших працівників і взяли паузу. Але потім люди почали самі писати нам із проханням відкрити магазини і продовжувати працювати, що дуже надихнуло нас. Зараз уже можна говорити не тільки про збереження робочих місць та обсягів виробництва, а й про зростання та нові амбітні плани.

Ольга: Війна сильно вплинула на благодійні ініціативи бренду. Ми й раніше віддавали одяг, проте зараз це набагато більші обсяги. Також регулярно перераховуємо кошти фондам.

Solmar

Які плани бренду на найближчий рік?

Сергій: Розширення мережі офлайн-магазинів у містах України та вихід на міжнародні ринки. 

Про моду 

Які 5 трендів нового сезону ви можете виділити?

Ольга: Перший та улюблений — це трикотаж. Мені дуже подобається, що комфорт став глобальним трендом, і саме у цьому матеріалі він втілюється ідеально.

Наступна тенденція, що досить сильно пов’язана з попередньою, — класичні речі у незвичайних матеріалах. Наприклад, трикотажна спідниця-олівець або футболка дуже урізноманітнюють стандартні формули образів. 

Третя — широкі джинси, які були актуальні минулого сезону і зараз так само не здають позицій. Особисто я оцінила їхню зручність зовсім недавно і тепер ношу постійно.

Четверта — кольорові сумки, які можна обирати в тон светра. 

Також я у захваті від повернення у гардероби насиченого рожевого відтінку. 

Назвіть головну покупку сезону (вона ж вигідна інвестиція у гардероб).

Сергій: Якісний базовий светр нейтрального кольору. Це якраз та річ, яку можна носити з будь-яким низом та мати комфортні образи протягом усього осінньо-зимового сезону.

Ольга: Для мене це класична біла сорочка вільного крою. Її добре стилізувати з модними жилетами та светрами oversize, та й загалом це той елемент гардероба, який можна носити у будь-якому сезоні й завжди по-різному.

Ваш слоган «SOLMAR — твій базовий гардероб». Із чого, на вашу думку, варто почати його збирати?

Ольга: Насамперед з розуміння власних щоденних потреб, персонального стилю та типажу зовнішності. Хоча базовий гардероб складається з речей дуже простого дизайну і в ньому не так багато простору для фантазії, та все ж кольори й особливості посадки обираються індивідуально. При цьому є деякі універсальні рекомендації. Наприклад, базовий трикотаж стилістично нейтральний за дизайном. В’язані водолазки, джемпери і светри — це справжні речі-хамелеони, які в оточенні інших елементів образу мають дуже різний вигляд. Тому саме з вибору якісного гольфа я б радила почати формування базового гардероба. Він пасує кожній дівчині, головне — обрати правильний колір. Також слід звертати увагу на натуральний склад, річ на кожен день має бути максимально комфортною.

Сергій: Також важливий повсякденний денім. Класичні сині джинси — це точно та річ, яка є основою більшості базових образів сучасних дівчат. Вони можуть бути прямі, крою мом або палацо, але обов’язково зі щільного деніму та з нейтральною фурнітурою. Такі брюки будуть максимально універсальною базою для образу в будь-якому стилі.

Для ваших колекцій характерна різноманітна кольорова гама. Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?

Ольга: Колір — це особлива пристрасть SOLMAR. Ми завжди детально вивчаємо не лише актуальні тенденції та підбірки Інституту кольору Pantone, а й побажання клієнтів, тому наші палітри саме такі — неймовірно широкі, актуальні та дуже привабливі. У новому сезоні ми використали більшість трендових відтінків, серед них є улюблені: бежевий Tapioca, глибокий зелений Teal, насичений синій Royal Blue, яскравий рожевий Rose Violet та дуже затишний жовтий Spicy Mustard. 

Сергій: І колір року Very Peri, саме у цьому відтінку об’ємний меланжевий светр — один з головних бестселерів.

Назвіть ключові речі, які мають бути у гардеробі кожної дівчини незалежно від сезону.

Ольга: Перша — це джинси, вони актуальні й із кроп-топом, і з вовняним светром. Біла футболка oversize також поза сезонністю, її можна носити з об’ємною жилеткою, світшотом або піджаком. Трикотажний кардиган — дуже універсальна річ, що додасть затишку прохолодному літньому вечору та зимовим посиденькам біля каміна. Мій особистий фаворит — сатинова сукня у білизняному стилі. Це класика поза часом, що завжди актуальна. Slip dress гарно поєднується з різними піджаками, джинсовими куртками та об’ємними светрами, тому це річ, яка буде збирати компліменти не тільки влітку. 

Ким в індустрії моди ви надихаєтеся?

Сергій: Нам близька стилістика великих масмаркет-брендів, у яких основа продуктової лінійки — це комфортні речі для життя. 

Ольга: Простота форм, чисті лінії та обережна робота з фактурами і принтами — це те, чому в них завжди можна повчитися. Мода мінлива: тренди з’являються та проходять, але базовий одяг завжди актуальний та доречний.  

Instagram
Сайт


Популярні матеріали

Як Амстердам відчуває травму війни у фільмі «Окуповане місто»:...


Легкі весняні речі для дому від українських брендів


Банановий хліб за класичним американським рецептом


Читайте також
Популярні матеріали