Як зародився Haute couture і чому сьогодні всі носять кросівки? Розповідають експерти онлайн-платформи MODEISME

Усе, що потрібно знати з історії моди

Українська освітня платформа Modeisme 19 червня розпочинає унікальний курс з історії моди. Його лекторами стане український дует — Олексій Краєвський, експерт у світі моди й краси, уже знайомий студентам платформи за курсом «50 головних імен у моді», і Галина Кокоріна, відома мистецтвознавиця й історикиня моди. Програма присвячена вивченню моди як історико-культурного феномену, адже саме поняття «мода» набагато глибше, ніж історія костюма, хоча нерідко вони розглядаються як єдине ціле.

Олексій і Галина розкажуть про те, що знають найкраще, — про поворотні моменти в історії моди: від появи New Look до трагічної долі Александра Макквіна, про зародження Haute couture і про те, чому в наші дні всі носять кросівки. Лектори будуть говорити про моду як відображення часу, майстерно вписуючи її в культурний та історичний контекст, прокладаючи шлях до сучасності.

Формат бінарної лекції обраний невипадково: діалог-дискусія між двома різними, але водночас досвідченими фахівцями й практиками допоможе ще детальніше розглянути еволюцію моди з кінця ХІХ — початку XX століття й до 2000-х років. Автори курсу розберуть і нададуть глибокий аналіз того, як мода відображалася в мистецтві й публічних дискусіях того часу, а також як одяг став знаком нової моралі, етикету і стандартів краси.

Курс із 7 лекцій від освітнього проєкту Modeisme познайомить своїх слухачів з усіма основними гравцями модної індустрії, допоможе зрозуміти звʼязок між подіями в розвитку суспільства й модою.

Цей курс лекцій буде представлений студентам у форматі, який дасть можливість ефективно засвоїти навчальний матеріал й отримувати розгорнутий зворотний звʼязок від лекторів, чого часто не вистачає багатьом онлайн-проєктам.

«Мода — це не тільки правильне поєднання одягу й аксесуарів, а й історія про цінності, звичаї та економіку свого часу. В історії моди відображаються політичні події й наукові винаходи. На неї впливають релігія, живопис і танець. А ще одяг — дзеркало культури: важко уявити 60-ті без мініспідниць. Ми багато працювали перед тим, як представити цей курс. У ньому висвітлюється історія моди і детально представлена аналітика основних модних подій кожної декади кінця ХІХ — початку XX століття і до 2000-х. Наші лектори — великі знавці й дослідники моди Олексій Краєвський і Галина Кокоріна. У форматі діалогу лектори розкажуть про поворотні події в історії моди й пояснять, як вони вплинули на те, що ми бачимо в індустрії сьогодні», — розповідає персональна стилістка, співзасновниця освітнього онлайн-проєкту Modeisme Маргарита Мурадова. 

Олексій Краєвський

Експерт у світі моди й парфумерії, дослідник історичних коштовностей, лектор. Менеджер концерну LVMH в Україні. Автор статей і тез, присвячених державним й особистим коштовностям європейських монархів. Художник-технолог за освітою, Олексій понад 20 років працює з парфумерними й косметичними брендами. З 1999-го до 2009 року: Gucci, Rochas, L`Oreal, Cofinluxe, Pupa. З 2009-го до 2021-го: Givenchy, Fendi, Guerlain 

Олексій Краєвський

Що відбувається у моді сьогодні? Як бути новатором у моді в наші дні? 

Як бачимо, мода сьогодні розвивається у тих напрямах, що й у попередні роки. Балом заправляють бренди, й найбільш продаваними залишаються ті ж, що й 10-20-50 і більше років тому. Їх «омолоджує» нова кров у вигляді молодих випускників престижних артколеджів. І на прикладі Демни Гвасалія — випускника антверпенської Королівської академії образотворчих мистецтв — ми можемо побачити: те, що дозволило бренду Balenciaga злетіти в топ продажів, до імені великого Крістобаля не має жодного стосунку. Але в кутюрних колекціях виразно проявляється те, що я назвав би «виправданням» перед тінню засновника модного будинку, — прямі (й не дуже) запозичення з колекцій 40-50-60-х років. 

Загальна тенденція останніх двох-трьох десятиліть, і не лише в моді, — це, як на мене, «зірки на годину». Серед молодих дизайнерів є неймовірно талановиті, але без належної підтримки, матеріальної насамперед, вони швидко зникають з поля зору. І залишаються ті самі два-три десятки брендів, які звучали багато років тому. Або з’являються поп-реп-рок-«ікони» чи спортивні зірки, які самі або за допомогою маловідомих дизайнерів створюють колекції, прикраси, аромати… 

Мода, як і низка інших галузей, продовжує експлуатувати тему екологічності матеріалів. Це стосується і провідних ювелірних і парфумерно-косметичних брендів. Частина публіки та деякі дизайнери підтримують це, а хтось, навпаки, влаштовує провокації з головами та шкурами тварин. Епатажність, як і раніше, один з атрибутів привернення уваги, участь суперзірок, як і раніше, вітається. 

Тема новаторства в моді, як на мене, найкраще може проявитися у використанні нових технологій, нових матеріалів. Створити у костюмі щось революційне без цього практично неможливо. За всю свою історію людське тіло не змінило стандартний «суповий набір» — голова, пара рук та пара ніг. Змінювалися силуети, декор, матеріали. Так і сьогодні — прогрес може подарувати дизайнерам нові матеріали. Завдяки їм і виявиться новаторство.

Галина Кокоріна

Мистецтвознавиця, викладачка історії моди й колекціонерка. Галузь її наукових інтересів повʼязана з теорією та практикою відтворення історичного костюма, українського костюма й історією української моди XX століття. Працювала в Будинку моделей «Хрещатик», Київському національному університеті театру, кіно та телебачення імені І. Карпенка-Карого. Нині — доцентка Київського національного університету технологій та дизайну. Кураторка численних виставок історичного й сучасного костюмів, авторка монографії та статей з історії моди 

Галина Кокоріна

Яке сьогодні головне завдання для історика моди? 

На мій погляд, один із найактуальніших напрямів в історії моди сьогодні — вивчення регіональних систем моди. Йдеться про особливості історії, стратегій виробництва та споживання модних продуктів у різних країнах світу. Ми розуміємо, що у минулому існували певні центри генерації нових тенденцій у моді: Париж, Мілан, Лондон… Вони зберігають своє значення й сьогодні. Але одяг змінювали («раніше, ніж він зношується») в усьому світі, і це залежало від багатьох факторів: природа, ментальність, естетичні уподобання. В Україні мода змінювалася за своїми особливими правилами, залишаючись частиною європейської моди. Зрозуміти ці правила та внести історію регіональної моди в контекст загальної історії моди, культури, мистецтва — найцікавіше і найважливіше завдання для сучасного історика моди.


Реклама

Популярні матеріали

10 фільмів, які варто передивитися цієї осені


Одна сумка, яку полюбили всі модниці цієї осені


Благодійні ініціативи до місяця обізнаності про рак молочної...


Читайте також
Популярні матеріали