У Києві відкрився масштабний мистецький проєкт до дня народження Лесі Українки

Вхід безкоштовний за реєстрацією

25 лютого, в день народження Лесі Українки, Міністерство культури та інформаційної політики та Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти, разом із агенцією Postmen та Національним центром «Український Дім» відкрили грандіозний мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен». 

Подію можна відвідати з дотриманням карантинних вимог з 26 лютого до 8 березня — безкоштовний вхід відкрито за онлайн-реєстрацією на сайті. Також доступна окрема форма для реєстрації груп.

Щоб показати багатогранність та різноплановість особистості письменниці вирішили презентувати образ Лесі Українки через різні канали сприйняття, щоб кожен зміг по-новому осмислити її постать. 

До створення мистецького проєкту «Леся Українка: 150 імен» в Українському домі долучилось більше 30 креативних організацій, музейних інституцій та фондів, низка експертів, театро- та літературознавців, митців, кураторів, серед яких Оксана Забужко, Віра Агеєва, Діана Клочко, Євгеній Стасіневич та інші. 

Над наповненням експозиційного простору в Українському домі працював мистецтвознавець і галерист Павло Гудімов: «Як зробити класика сучасним? Як подивитись на іконічну постать Лесі з позиції нашого часу, відкидаючи ідеологію, пропаганду, радянські шаблони і цензуру? Я вирішив розказати про людину. Де пафос і патетика залишилися за дверима. Де артефакти і мистецтво відібрані так, що з точністю ілюструють все навколо Лесі».

За його словами, на трьох поверхах приміщення зібрано «антимузей», у просторах якого пролунають десятки тем: особисте, лінія життя, образи, ілюстрації, великий простір театру і книги та інше.

На відкритті проєкту «Леся Українка: 150 імен» відбулась прем`єра опери «LE» режисера Влада Троїцького та формації Nova Opera. Все дійство поділено на мікро-сцени, що символізують різні стани Українки: від ліричного до бунтарського. «Коли я придумував історію, переді мною була задача осучаснити, а не спростити постать Лесі. Показати грані, які знаходяться за клішованим образом. Адже про неї більшість знає лише в загальному контексті — писала вірші. Але не всі усвідомлюють потужну просвітницьку складову її постаті, що Леся була надзвичайно освічена особа, інтелектуалка», — підкреслює режисер і додає, що для опери не брали найвідоміші роботи Українки. А вибрали поезію, цікаву з точки зору сучасного звучання і яку можна розкласти на текст для співу.

В межах мистецького проєкту організатори підготували для відвідувачів чимало цікавого. З 25 по 28 лютого триває інтелектуально-дискусійна програма Косач Talks. Протягом чотирьох днів відомі гуманітарії та публічні інтелектуали обговорюватимуть творчість та життя Лариси Косач-Квітки. Трансляція Косач Talks відбуваються на офіційних сторінках МКІП, Держмистецтва та агенції Postmen.

А ще в цей період Міністерство культури та інформаційної політики та Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти розгорнули медійну платформу «Радіо Леся» за партнерства з UA: Радіо Культура. Команда працює на майданчику «Радіо Леся», робота почалась 25 лютого о 18 годині — одночасно з відкриттям локації в Українському домі. 26 та 27 лютого «Радіо Леся» вестиме ефіри з Українського Дому з 11 до 17 години. Ефіри можна почути в Києві на 97.6FM або онлайн з будь-якого куточка планети за лінком.

Українці мають можливість відзначати ювілейний рік Лесі Українки не лише завітавши на подію в Український дім, а й дистанційно. Окрім «Радіо Леся» і матеріалів ЗМІ, буде налагоджено live-трансляцію всіх ключових подій на сторінках МКІП в соціальних мережах і на сторінках партнерів. 

Всі головні події і новини відображаються на офіційному сайті. На сайті також можна отримати квиток-реєстрацію на події в Українському Домі. 

Серед інших онлайн-рішень, Міністерство культури та інформаційної політики разом з агенцією Postmen розробили Instagram-маску,  ювілейний фрейм — рамку для фотографій користувацьких профілів у Facebook. Відтак власники акаунтів цих соцмереж тепер можуть приміряти на себе кілька образів Лесі Українки та долучалися до відзначення ювілейного року мисткині для популяризації її постаті. 

Окрім цього, 23 лютого МКІП запустило флешмоб. Кожен охочий може приєднатися до нього та поповнити величезну армію шанувальників і прихильників постаті Лесі Українки. 

Для цього потрібно: 

  • обрати один з віршів Лесі Українки;
  • зачитати його на камеру та опублікувати у своїх соціальних мережах з хештегами #ЛесяУкраїнка150імен #ЛесяУкраїнка150років ;
  • заохотити приєднуватися власних підписників та читачів, додавши у своєму пості заклик: «Приєднуйся до флешмобу #ЛесяУкраїка150імен #ЛесяУкраїнка150років. Читай, записуй, викладай!». 

Щоб просвітницька кампанія досягла найширших аудиторій і при цьому мала потужний емоційний відгук у молоді, агенція Postmen розробила динамічну та яскраву айдентику ювілейного року «Леся Українка: 150 імен». Вона стала основою не лише мистецького проєкту, а й інтегрована в десятки подій та лімітовані серії продукцій від українських виробників.


Реклама

Популярні матеріали

10 фільмів, які варто передивитися цієї осені


Благодійні ініціативи до місяця обізнаності про рак молочної...


Поза трендами: самобутні прикраси в техніці Мокуме ґане від...


Читайте також
Популярні матеріали