Війна Росії проти України триває, тож українські військові, що захищають нашу незалежність на передовій, продовжують гостро потребувати допомоги з тилу. У постійній рубриці ELLE.UA розповідаємо про благодійні ініціативи, які націлені на підтримку України та українців у цей складний час: від аукціону живопису та запуску благодійних шевронів до лімітованих колекцій українських брендів, кошти від продажу яких підуть на наближення нашої перемоги. Долучаймося!
Збір «Кермо порятунку»
«Кермо порятунку» — командний збір Благодійного Фонду «Вдячні» й сучасних українських митців на закупівлю машин-багі для евакуації поранених загальною вартістю 1 000 000 гривень. Для проєкту кожен із цих художників і художниць відкрив(ла) свою персональну банку для збору коштів, а зібрані суми будуть згодом передані на рахунок БФ «Вдячні» для закупівлі деталей та виготовлення евакуаційних багі (загальна сума збору 1 000 000 грн), які рятуватимуть поранених бійців на лінії фронту на Запорізькому напрямку.
Починаючи з 20 вересня, кожен, хто зробить донат на суму кратну 300 грн (1 квиток — 300 грн, 2 квитки — 600 грн і т.д.) в окремо створену для кожної роботи банку автоматично стане учасником розіграшу обраної картини. Всього організатори оберуть 10 переможців, які отримають 10 робіт митців. Про результати розіграшу повідомлять на сторінці благодійного фонду «Вдячні» в Instagram.
Спільна благодійна колекція MONATIK x JUL x Gen. Ukrainian
Український співак та композитор MONATIK разом із брендом одягу JUL та громадською організацією Gen. Ukrainian представили спільну лімітовану колекцію. Яскраве серце — основний елемент, зображений на речах дропу. Це — відсканований малюнок дитини, що проходила реабілітацію в спеціальному освітньо-реабілітаційному таборі Gen. Серце доповнене глибоким сенсовим написом «Любов лікує рани. Будь собою».
Візуальна композиція стала натхненням як для співака та композитора MONATIK, так і для українського бренду одягу JUL. Спеціально для колаборації артист створив музичне оформлення, а також написав вірш із глибоким та проникливим меседжем. У аудіо можна почути також голоси дітей MONATIK — Данила та Платона. А JUL відтворили малюнок на речах.
Дроп складається із лонгсліву та утепленого худі, виконаних із якісного трикотажу, що стануть необхідною базою в гардеробі для прохолодної пори. Палітра представлена класичними відтінками — світло-сірим та ніжно-білим. Вартість лонгсліву склала 1599 грн, а худі — 2499 грн.
Благодійні шеврони від infocus.goods
Соціальна ініціатива infocus.goods запускає шеврони, які символізують вдячність військовим за їхню роботу та сміливість. 1 жовтня відкривається передзамовлення, а вже 3 жовтня шеврони з`являться в продажу, щоб ми пам`ятали ціну свободи та висловлювали подяку захисникам та захисницям щодня, а не лише в день їхнього офіційного свята. Головним елементом дизайну шеврона є слово «пліч-о-пліч». Воно уособлює підтримку, силу та незламність українців, які підтримують наших військових.
Виготовленням шевронів займається український бренд Яверета. Саме в них на сторінці можна оформити замовлення. Вартість шеврона — 390 грн. Кошти з продажу будуть спрямовані на допомогу в Асоціацію родин захисників «Азовсталі».
Благодійна колекція речей від Гаріка Корогодського та Лесі Патоки
В Україні випустили колекцію лімітованих артоб’єктів — речей — розроблених спеціально до майбутнього дня перемоги України. Колекцію «Жага [до перемоги]», яка складається з футболок та світшотів, розробила Леся Патока, а випуск та промо підтримав Гарік Корогодський. Усі одиниці колекції пошиті вручну й мають низку авторських елементів з посиланнями до історії, що відбувалася колись або твориться прямо зараз у нас перед очима.
100% прибутку від продажу першого дропу автори колекції направлять у чотири українські фонди та проєкти: «Птахи», «Це моє місто», «Хата поруч» від «Життєлюба», «Пункти незламності». Ознайомитися з колекцією та придбати речі можна на сайті.
Лімітована колекція від Karpova
До Місяця боротьби з раком молочної залози бренд Karpova створив лімітовану серію своєї «візитівки» — сукні-фартуха у символічному рожевому кольорі. Її можна носити як з джинсами та сорочками оверсайз, так і зі штанами прямого крою та класичною сорочкою. Всі кошти з продажу бренд передасть благодійному фонду «Здоров’я жінки й планування сім’ї» та їхній програмі реабілітації жінок, які побороли рак молочної залози.
Кампанія «Подаруй підтримку тим, хто захищає»
Платформа для онлайн-терапії Hedepy та громадська організація психологічної підтримки та адаптації ветеранів та їхніх родин «Вільний Вибір» у співпраці з вуличним художником ukrgatikula запустили кампанію «Подаруй підтримку тим, хто захищає». Мета — надання безкоштовних сесій терапії для підтримки військових. Проєкт пропонує «підвісити» сесію для того, хто її потребує, або ж задонатити вільну суму для її проведення.
Разом з ukrgatikula і воєнним фотографом Віталієм Юрасовим, Hedepy та «Вільний Вибір» створили кампанію, яку розміщено у центрі столиці та на блокпостах, що залишаються дійсними у місті з першого дня повномасштабного вторгнення.
Благодійний аукціон живопису
2 листопада у Національному музеї літератури України пройде благодійний аукціон живопису «Київський арт-вернісаж» на допомогу сім’ям загиблих захисників України. На продаж буде виставлено 100 робіт. Основна добірка — це картини відомих українських художників: Федора Захарова, Зінаїди Зацепіної, Сергія Шишка, Валентини Цвєткової, Петра Столяренка, Тетяни Яблонської, Віктора Шаталіна, Льва Ходченка, Матвія Когана-Шаца, Петра Сабадиша, Якубека Карела, Степана Усика та багатьох інших, чиї ймена входять до скарбниці українського живопису. Серед лотів аукціону є роботи й сучасних українських художників Костянтина та Світлани Шаповалових, Любомира Мартинюка. Родзинкою аукціону є друкована графіка 19-го століття, роботи Гюстава Доре.
З лотами торгів можна буде ознайомитися на передаукціонній виставці, яка триватиме 30, 31 жовтня та 1 листопада. Зареєструватися можна за посиланням.
Безкоштовне навчання для 70 жінок з деокупованих територій від Projector Foundation
Projector Foundation запускає безоплатне дистанційне навчання у сфері креативних та IT індустрій, спрямоване для розвитку навичок та кар`єрного зростання жінок. Для участі у конкурсі можуть подаватися жінки, що проживали чи наразі проживають у громадах чи на територіях, які включені до переліку деокупованих територій. Податися на навчання, що стартує наприкінці жовтня, можна за трьома напрямами: Web Design Beginning, IT Project Management та SMM. В рамках курсу студентки працюватимуть над курсовою роботою з реальним клієнтом, а після закінчення — отримають сертифікат та готові кейси для свого портфоліо. Окрім навчання, проєкт містить в собі складову психологічної, HR та менторської підтримки.
Залишити заявку на участь можна за посиланням. Дедлайн — 17 жовтня.
Проєкт, присвячений відродженню культурної спадщини Бакоти
В Україні запустили проєкт «Бакота в пошуках затопленої спадщини, створений громадською організацією «Культурний Клуб» за підтримки Українського культурного фонду. Його творці хочуть відродити багатовікову історичну й культурну спадщину Бакотського регіону, знищену радянською владою у 1980-х роках під час будівництва Дністровської ГЕС. У межах проєкту створили низку культурних продуктів та заходів, а саме: інтерактивний артоб’єкт на оглядовому майданчику Бакоти, присвячений історії та культурі затоплених сіл регіону (кам’яні брили, кожна з яких символізує 28 затоплених сіл, із QR-кодом з інформацією про історію та культуру кожного села); експозицію з артефактів, знайдених на узбережжі річок Дністер, Ушиця і Жван та під час експедиції напівпокинутими селами та спілкування з локальною спільнотою (фотографії людей, споруд, записники, речі побуту); віртуальну екскурсію Бакотським скельним монастирем XII століття, який є найвідомішим туристичним об’єктом регіону та «місцем сили».
Познайомитися ближче з Бакотським регіоном можна за посиланням.
Безкоштовні психологічні консультації Spokiy
В рамках естоно-українського проєкту Spokiy, всі повнолітні особи, які зараз проживають на території Україні, можуть отримати безкоштовну психологічну допомогу. Проєкт реалізується естонськими організаціями Mondo та Leleka за фінансової підтримки ESTDEV (Естонського центру міжнародного розвитку). Його мета — підтримати якомога більше українців. Адже за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), до чверті населення України перебуває в групі ризику розвитку серйозних проблем з ментальним здоровʼям. Водночас зростає попит на психологічну допомогу.
Що потрібно для того, щоб отримати допомогу? Перейти за посиланням, пройти тестування (анкета була розроблена міжнародним науковим комітетом DocuMental), зареєструватися на прийом (обрати день і час із запропонованих).
Нова зміна табору Gen.Camp у партнерстві з Superhumans
Громадська організація Gen.Ukrainian, яка займається психологічною реабілітацією дітей, постраждалих внаслідок війни в Україні, розпочала нову зміну табору Gen.Camp в співпраці з центром реабілітації Superhumans. Головна мета ініціативи — допомогти дітям пережити втрати внаслідок війни, навчитися сприймати нову реальність, адаптуватися до неї та інтегруватися в сучасне українське суспільство. В рамках нової зміни табору відбудеться ряд зустрічей дітей із героями Superhumans. Спільні спортивні та творчі проєкти, відпочинок та розмови на різні теми допоможуть їм не лише навчитися нових навичок, але й підтримувати одне одного на шляху до відновлення та адаптації до нового життя.
Цього разу у таборі будуть проходити реабілітацію майже 100 дітей. Зміна табору у вересні та жовтні 2023 року вже сформована. Проте команда Gen.Ukrainian завжди відкрита до надання допомоги та підтримки майбутнього покоління українців. Всі деталі та додаткову інформацію можна знайти за посиланням.
Благодійна колекція бренду GODSEND та притулку для собак DOGS ADOPT
Бренд жіночого одягу GODSEND та притулок для собак DOGS ADOPT презентували спільний проєкт — ексклюзивну колекцію спортивних костюмів задля допомоги безпритульним собакам. Ця колаборація — це не просто поєднання моди та благодійності. Це місія з порятунку та покращення життя безпритульних тварин. Кожен костюм у колекції — це символ надії та любові для собак, які шукають свій дім. Частину прибутку від продажів колекції буде спрямовано на догляд, лікування та пошук домівок для собак із притулку. Придбати колекцію можна за посиланням.
Портал вакансій для людей з інвалідністю — «Працюй!»
Доступ до навчання та роботи для людей з інвалідністю завжди був і залишається актуальною проблемою видимості, предметом дискусій на рівні громадськості та в масштабах держави. Саме ринок праці є чи не основним джерелом дискримінації людей з інвалідністю. Щоб вплинути на ситуацію з працевлаштуванням в Україні та посприяти інклюзивній відбудові України, благодійний фонд «Асоціація інклюзивної країни» створила онлайн-платформу «Працюй!».
«Працюй!» — це соціальний проєкт, покликаний допомогти людям з інвалідністю швидко знайти роботу, а роботодавцям — розвивати політику рівності та інклюзивності у своїх компаніях. На платформі «Працюй!» вже можна знайти вакансії від таких гігантів ринку: ПриватБанк, Ашан, Дарниця та Київстар.
У суботу, 21 жовтня, о 10:00 відбудеться онлайн-подія «Працюй активно та безбар’єрно». Організатори презентують платформу, а також розкажуть про актуальні можливості працевлаштування для людей з інвалідністю напряму від топових роботодавців. Зареєструватися можна за посиланням.
Благодійна колекція хусток із зображенням вкрадених картин від OLIZ і UNITED24
Лише за перші місяці повномасштабного вторгнення у 2022 році росіяни вивезли колекції з 40 українських музеїв. Український бренд OLIZ та UNITED24 випустили благодійну колекцію хусток з роботою Куїнджі, мозаїкою з Михайлівського собору та розписом будинку Поліни Райко. Кожна хустка у колекції — помічник у культурній дипломатії, можливість розказати світові правду про втрачені українські скарби.
Кошти з продажу хусток будуть спрямовані на відновлення будинків у Київській області, якими опікується платформа UNITED24. Познайомитись з усією колекцією «Викрадене мистецтво» можна на сайті.
Рюкзак від бренда HURU в колаборації зі Славою Балбеком
Бренд HURU представив нову модель рюкзака, створену в колаборації з архітектором та СЕО balbek bureau Славою Балбеком та за підтримки Національного антарктичного наукового центру. На створення цього рюкзака бренд надихнула експедиція Слави Балбека в Антарктиду, на українську станцію «Академік Вернадський». Після повернення Слава віддав свій робочий комбінезон, щоб бренд створив з нього рюкзак. Він описав візуальне бачення та дав перше креслення, потім команда майстрів доробила та в підсумку масштабували виріб до повноцінної колекції.
В результаті вийшов міський рюкзак, що має місце для ноутбука на спинці та клапан (кришку) з прихованою кишенею. На клапані нашитий спеціально розроблений спільно з НАНЦ шеврон «Ukrainian Antarctic station “Vernadsky” Ambassador». 35$ від продажу кожного рюкзака бренд передасть на закупівлю необхідних речей для тих полярників, які наразі захищають Україну на фронті. Придбати рюкзак можна за посиланням.
Лінійка «Товарів, яких не існує»
В Україні випустили лінійку «Товарів, яких не існує», щоб розповісти про сексуальне насильство, зумовлене війною. До незвичного асортименту увійшли «Крем для рук з ефектом підтримки», «Туш для вій для погляду на себе з любовʼю», «Піна для гоління з відчуттям контролю над власним життям» та «Пластир, який допомагає загоювати рани травматичного досвіду». Всередині їхніх коробочок немає продуктів, натомість є інформація для всіх, хто постраждав від злочинів російських військових, про можливість отримати безплатну соціально-психологічну допомогу. Також всередині кожної коробочки є інформація від психологів та історія Тетяни, яка зазнала сексуального насильства під час окупації її міста. Після відходу російських військ жінка змогла виїхати та отримала допомогу в ЦДВ.
«Товари, яких не існує» зʼявилися на полицях 37 магазинів всеукраїнської мережі мультимаркетів «Аврора» в 11 містах України, де працюють Центри допомоги врятованим (ЦДВ), а саме у Києві, Запоріжжі, Херсоні, Львові, Дніпрі, Полтаві, Чернівцях, Мукачеві, Харкові, Одесі та Кропивницькому. Взяти «Товари, яких не існує» зі спеціального стенда в магазині може безкоштовно кожен охочий.