Хореографія в музичних кліпах формує настрій, розповідає історію, а часом говорить навіть більше, ніж слова. Українські артисти дедалі сміливіше працюють із тілом, рухом і простором, перетворюючи кліпи на візуальне мистецтво. У цій добірці — сім відеокліпів, які хочеться переглядати знову.

NAZVA— «Щастя»
Композиція з альбому «Паросток», створена на основі текстів Григорія Сковороди, отримала відеокліп. Режисеркою роботи стала Юлія Літинська, яка зобразила «Щастя» як місце зустрічі. Герої приходять не до когось конкретного, і не на якусь подію — вони заходять у дім самого Щастя. Тут немає головного персонажа, натомість є радість від перебування разом.
Історія наповнена пасхалками. Наприклад, персонаж Сава Наречений весь кліп у справжньому весільному костюмі Павла Гоца. В одному з епізодів Сава тримає книгу «Сковорода від А до Я» — пряму, але ненав’язливу згадку про автора тексту й філософське підґрунтя пісні. Ці деталі працюють як додаткові смислові шари, які відкриваються уважному глядачеві.
Хореографом-постановником став Олексій Базела, з ним гурт NAZVA раніше працював на Нацвідборі на Євробачення-2024 в постановці танцю в номері Slavic English
TVORCHI — «Вихідний»
Восени гурт TVORCHI представив трек і кліп «Вихідний», у якому з’явився в незвичних для себе образах — ділових костюмах у стилі «вовків з Уолл-стріт». Події розгортаються в офісі, де накопичена втома поступово трансформується у спонтанне святкування. Якщо вихідного так бракує — чому б не влаштувати його просто посеред робочого дня?
Режисер Юрій Катинський та хореограф Костянтин Гордієнко працюють із танцем як метафорою внутрішньої свободи. Тут «вихідний» — не день у календарі, а стан, якого особливо потребуєш наприкінці року.
Jerry Heil — «Додай гучності (12 points)»
Jerry Heil та Freedom Ballet зустрілися в міні-мюзиклі, що розповідає історію становлення артистки.
У відео Freedom Ballet уособлює індустрію та соціум, до правил яких героїня намагається пристосуватися. Це історія про силу мрії, яка дозволила співачці піднятися після падіння. Мюзикл насичений символічними деталями й алюзіями з особистої історії артистки, які уважні глядачі зможуть відшукати у відео.
Зйомки проходили в театрі імені Лесі Українки в Києві, а сценічні образи Jerry Heil створив український бренд FROLOV.
MONATIK & KAZKA — «Про тебе»
Це перший дует артистів, який є частиною четвертого сольного альбому MONATIK «Вічно танцююча людина». У цій композиції драйвовий вокал природно поєднується з хореографією, що радше нагадує легкий, невимушений флірт.
Кліп знятий на тлі величних українських краєвидів і просторого дансполу, який ніби не має меж. Режисер Руслан Махов створює живу, яскраву візуальну історію про ритмоловів — людей, які шукають і знаходять натхнення та свободу в русі. За хореографію відповідав Дмитро Присташ.
DOROFEEVA — «Японія»
Хіт, який підкорив соцмережі ще до офіційного релізу, отримав танцювальний кліп. «Японія» — історія про двох далеких, але водночас таких близьких людей. Бо справжня близькість не вимірюється кілометрами — і навіть на різних полюсах ці два світи можуть звучати в такт.
Хореографію для відео створили Аліна Банана та Олександра Давиденко.
Latexfauna — LUCERNA
Кліп на максісингл LUCERNA, знятий режисером Аланом Бадоєвим, розгортається як ніжна ода, що поступово переростає в напружений, пристрасний фінал. Хореографію для відео поставила Анастасія Харченко — танець тут не просто доповнює музику, а підсилює її емоційну напругу й чуттєвість звучання гурту.
Як зазначає фронтмен Дмитро Зезюлін, шестихвилинна LUCERNA побудована на відчутному контрасті музичної естетики — ніби дві частини одного диптиха. Саме тому учасники гурту свідомо просили не скорочувати композицію заради хронометражу чи зручності зйомок. Алан Бадоєв підтримав цю ідею, погодившись, що матеріал працює саме у повній формі й не потребує жодних скорочень.
Blooms Corda — «Старання не втратити розум»
Blooms Corda випустили сингл разом із кліпом, знятим одним кадром у просторі Макото Доджо. У центрі відео — актор Ілля Чопоров, який через рух намагається втримати психічну рівновагу.
Режисеркою та хореографкою кліпу стала Мар’яна Роговська. Над відео також працювали Таня Горбатюк, Андрій Коротич і Данило Галико. Мінімалістична форма кліпу підсилює напругу й зосереджує увагу на тілі та відчуттях.