Зовсім нещодавно ми із захопленням спостерігали за червоною доріжкою «Оскара-2024», де свої найкращі вбрання продемонструвало чимало голлівудських знаменитостей. Безсумнівно, наша увага була прикута до номінантів премії, однак, поміж тим, ми не могли не звернути свої погляди й на інших гостей. Серед найяскравіших знаменитостей на головному хіднику вечора сяяла Аня Тейлор-Джой, яка з’явилася перед камерами в кастомній сукні Dior. Сяйливе вбрання відтворювало легендарну модель Junon — один із шедеврів самого Крістіана Діора.
Упродовж багатьох років різні креативні директори Дому моди зверталися до цього дизайну й переосмислювали його у своїх колекціях. Про історію сукні Junon і її відтворення в сучасності розповідаємо в нашій новій рубриці.
Створення сукні
Сукня Junon вважається одним із найгеніальніших і найвишуканіших творінь Крістіана Діора. Вона увійшла до кутюрної лінійки сезону осінь-зима — 1949 під назвою Milieu du Siècle, і про неї часто говорять у парі зі ще однією моделлю з цієї ж колекції — Venus («Венера»). Обидві сукні були виготовлені з легкого шовкового тюлю, повністю розшитого паєтками по всій довжині, і їх неодноразово виставляли у різних музеях, зокрема, у рамках Met Gala від Інституту костюма Метрополітен «Manus x Machina: Мода в епоху технологій» у 2016 році.
Junon
Junon i Venus на сторінках The San Francisco Examiner у 1949 році
Модель Junon — сукня без бретелей з ліфом кольору слонової кістки, що відкриває спину. Увесь акцент зосереджується на спідниці, вкритій шарами пелюсток з тюлю. Ці елементи доповнені вишивкою, паєтками та різноколірними камінцями, що створюють ефект омбре. Так, завдяки синьо-зеленим переливам сукня стала нагадувати хвіст павича — тваринного атрибута Юнони (цариці богів, покровительки шлюбів і захисниці держави в римській міфології). Усі деталі сукні були виготовлені найвідомішим вишивальником Крістіана Діора — Рене Беге, також знаним як Ребе.
Як зазначали в Dior, ці два дизайни — Junon i Venus — надали Haute Couture статусу «королівства мрій», що так любив сам засновник Дому.
Відтворення в сучасних колекціях
Тож зовсім не дивно, що дизайнери Dior в різні часи надихалися цими сукнями. У 2010 році в кутюрній колекції сезону весна-літо Джон Гальяно зімітував культові пелюстки на сяйливій сірій сукні, а у 2017-му до напівпрозорого тюлю з багатошаровою пишною спідницею звернулася й Марія Грація К’юрі. Минулого року в осінній лінійці мотиви Junon вперше з’явилися в чоловічому одязі: так, пелюстки з різноколірними камінцями постали у вигляді майки.
Dior Haute Couture SS 2010
Dior Haute Couture SS 2017
Dior Pre-Fall 2023 menswear
На червоних доріжках вбрання, натхнене моделлю Junon, почало з’являтися ще у 2009 році. Тоді на церемонію «Оскар» прибула 16-річна Майлі Сайрус у сукні, що багатьма деталями нагадувала шедевр Діора. Що цікаво, вбрання співачки створив не французький бренд, а ліванський дизайнер Зухаїр Мурад.
У 2023-му в майже точній копії сукні на Каннському кінофестивалі з’явилася амбасадорка Dior Наталі Портман. Якщо не придивлятися до деталей, то може здатися, що на акторці була та сама модель, яку створив Крістіан Діор, однак ближче помітно, що у вбранні Портман дещо інша задня частина ліфа та не настільки щільно розшита паєтками й камінцями спідниця.
Ну і, звісно ж, останній вихід у подібній Junon сукні належить Ані Тейлор-Джой. Її версія нагадує легендарну модель вже звичними пелюстками, однак спідниця у цій версії не пишна, а, навпаки, спадає подібно хвосту русалки. Також вирізняється і ліф, який виконаний у тон спідниці й розшитий паєтками, бісером і пір’ям.
Наразі сукні Junon i Venus перебувають у колекції Музею образотворчих мистецтв Сан-Франциско і не виставляються для публіки. Їхні деталі з часом стали настільки крихкими, що від будь-якого зайвого руху сукні можуть розсипатися.