«За допомогою одягу мені вдається змінювати життя людей на краще», — Олена Буреніна

Про індивідуальний підхід до клієнта, надчутливість та перфекціонізм у роботі дизайнер бренду Elena Burenina розповіла fashion-редактору ELLE Анастасії Білоус

Олено, цього року ти святкуєш 15-річчя свого бренду. З чого розпочалася історія Elena Burenina?


Це історія довжиною в життя, адже шити я почала ще у шестирічному віці, а потім навчалася цій спеціальності протягом дев`яти років. Більше за все я мріяла стати професіоналом: завжди відчувала невгамовну жагу до знань, у студентські часи вічно засиджувалася в бібліотеках до пізньої ночі і паралельно малювала скетчі 24/7. А ось до першої власної колекції мене підштовхнула участь у Всеукраїнському конкурсі молодих дизайнерів «Погляд у майбутнє». Тоді я однією з останніх подала свої роботи: пам`ятаю, малювала ескізи з температурою під сорок, що виявилося недаремно. Я пройшла всі етапи, пясля чого моя колекція перемогла у конкурсі, і я отримала два гран-прі! Головою журі була британка Елісон Мелоуні, яка тоді помітила, наскільки моя колекція випереджає час.

З Елісон ви й зустрілися в Лондоні через кілька років під час твого навчання у Central Saint Martins.

Так, завдяки телепроекту PROfashion, створеному "Новим каналом" за підтримки журналу ELLE, я потрапила до Лондона. Перемога у цьому телепроекті подарувала мені можливість навчатись у коледжі Central Saint Martins. У Лондоні мені вдалося з новою силою розкрити свій потенціал. Мене розривало від ідей, я майже не спала і весь час проводила за книжками та малюванням. Навіть викладачі частково були в шоці і називали мене overqualified. Звичайно, на той момент я мала за плечима величезний досвід, але ідеї теж завжди народжувалися в мені. Просто в Лондоні я знайшла потрібне для себе середовище. Там мої новизна та унікальність височіли на п`єдестал, тоді як в Україні п`ятнадцять років тому мій концептуалізм мало кому був зрозумілий.

Ось ця «ідейність», на твій погляд, щось схоже на дар або все ж таки навичка, яку можна в собі розвинути?


Це безумовно властивість мозку, притаманна людям різною мірою. Однак його, як і будь-яку іншу навичку, потрібно розвивати.

Про що бренд Elena Burenina був із самого початку?


Амбівалентність - те, що умовною ниткою проходить через колекції протягом усіх років. Завжди існує якась протилежність, немов у світі дві реальності. А ще Elena Burenina — про незалежність та свободу.

Перші покази бренду були дуже концептуальними, ти буквально перетворювала подіум на арт-простір. Проте сьогодні речі Elena Burenina здебільшого стали носибельними та зрозумілими. У який момент відбулася ця трансформація?


Обидва ці напрями існують у взаємозв`язку. Творчий компонент допомагає створювати щось нове, а комерційний напрямок адаптує цю новизну під основні потреби клієнта і буквально підтримує стан справ з фінансової точки зору. Я по натурі творець, але завжди усвідомлювала, що людям необхідний одяг більш утилітарний.

А чим ти керуєшся в процесі роботи над нею?


У колекціях я завжди відображаю свій психоемоційний стан або стан середовища, в якому перебуваю. Часто виступаю в ролі ретранслятора, здатного підсвітити проблематику, адже я глибоко відчуваю людей і здатна за допомогою одягу впливати на їхнє емоційне тло — тут знадобилися мої знання психотерапії. Я завжди за особистий контакт із клієнтом: я надчутлива до людей, намагаюся впізнати їх, зрозуміти їхню складність і глибину. У результаті, клієнт приходить за умовним пальто, а отримує набагато більше - він отримує підтримку, набуває впевненості, і часто його життя змінюється на краще.

Причому на краще змінюється життя як жінок, так і чоловіків.


Так, я довгі роки створювала виключно жіночі колекції, але з чоловіками працювала завжди. Я дуже люблю чоловіків, обожнюю підкреслювати їхню маскулінність. Взаємодію з ними головним чином у форматі bespoke, проте вже кілька сезонів та в основних колекціях бренду є окрема чоловіча лінія. У нас розкішні пальта, бушлати, шкіряні куртки, дублянки.

Окрім сезонних колекцій та роботи з клієнтами Elena Burenina може похвалитися великим списком проектів, які часто залишаються за кадром. Розкажи про них.


Ми дійсно маємо багато роботи окрім основного напряму. Співпрацюємо з кіноіндустрією (наприклад, створювали костюми для фільму «Ржевський проти Наполеона») і, звичайно ж, із селебріті: це і розробка сценічних образів, і індивідуальне пошиття образів для виступів, відеокліпів, світських виходів. Наприклад, протягом п`яти років ми співпрацювали з Юлією Саніною та The Hardkiss. Нещодавно я взялася за дизайн уніформи для екіпажу авіакомпанії Windrose.

Якою подією з життя бренду ти особливо пишаєшся?


Переломним моментом у нашому житті стало відкриття бутика на Болсунівській. Ми йшли до цього понад десять років, продумували кожну деталь — і врешті-решт наш простір виглядає так, як я завжди мріяла. Поява бутика виразно підвищила статус бренду.

А які ще цілі ти ставиш перед собою?


Одного разу ще на початку шляху мені поставили таке саме питання. Тоді я не знала, що відповісти, і швидко промовила, що хочу робити людей щасливими. На перший погляд, дещо банальна фраза, але так воно і є. Я справді вмію робити людей щасливішими, адже до мене приходять не лише за одягом, а ще й за позитивною енергетикою. Мрію і надалі змінювати на краще життя людей, а ще мрію вивести бренд Elena Burenina на міжнародний рівень. Впевнена, так і станеться!

 


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Ювелірний дім SOVA презентує святкову колекцію прикрас, натхнену...


Читайте також
Популярні матеріали