«Сьогодні важливо об'єднуватися та розвиватися, щоб вийти з цієї війни ще більш потужною творчою нацією». Інтерв'ю з засновницею проєкту ELEMENT 18-1750 Fashion Days Анною Панасюк і креативним директором Антоном Васильєвим

Про сьогодення української моди, мету проєкту й не тільки

12-13 листопада в Українському Домі в Києві відбудеться перший захід ELEMENT 18-1750 Fashion Days. Future Belongs to Creators — масштабна міжнародна платформа, яка прагне популяризувати талановитих дизайнерів і надати поштовх для розвитку модній індустрії. Про сьогодення та майбутнє української моди, її головну місію під час повномасштабної війни, феномен успіху українських дизайнерів у світі, мету проєкту й не тільки засновниця проєкту Анна Панасюк і креативний директор Антон Васильєв розповіли в ексклюзивному інтерв`ю ELLE.UA.

Важливо: з технічних причин ELEMENT 18-1750 Fashion Days перенесено на березень 2024 року. Актуальну інформацію можна знайти в Instagram-акаунті проєкту.

Сьогодні українські бренди відомі у всьому світі. Бейонсе у своєму світовому турне не розлучається з капелюхами Ruslan Baginskiy, а Гайді Клум знімається для глянцю у жакеті Litkovska. В чому феномен такого гучного успіху марок made in Ukraine?

Анна: Феномен — у наших безмежно талановитих і креативних людях. Українська мода зародилася ще у 90-ті роки: тоді ми всі дуже уважно стежили за успіхами таких титанів як Лілія Пустовіт,  Litkovska… Ці бренди вже давно підкорили світ. А іноземні баєри та платформи, на яких представлені наші бренди, зрозуміли для себе, що українське = якісне.

Справжній спалах, напевно, відбувся вже протягом останнього десятиріччя. Він пов’язаний з тим, що нове покоління привнесло нове бачення, купу нового матеріалу. Україна унікальна тим, що вона має надпотужну культурну традицію й при цьому — сучасне бачення. Цей мікс вдало трансформується у прояви культури, зокрема моду.

Українська модна індустрія до початку повномасштабної війни й через понад півтора року опісля. Які зміни в ній ви відчуваєте як ті, хто перебуває всередині індустрії, а не спостерігають за нею збоку? В чому полягає її головна місія зараз, на ваш погляд?

Антон: Звісно, початок повномасштабної війни заморозив усе життя, усі сфери. Всі думки були лише про те, як вижити й що зробити, щоб країна вистояла. Перші місяці індустрія провела у замороженому стані: ланцюги постачань з-за кордону були порушені, робота підприємств зупинилася, команди розкидані по різних містах і країнах… Але вже за декілька місяців дизайнери взялися до справ, бо зрозуміли, що зараз мода як ніколи є рупором країни, інструментом допомоги та привернення уваги світу до наших проблем. За досить короткий час почалися перші постачання замовникам, вже створювалися нові колекції, розроблялися окремі  лінійки для наших військових… Найвідоміші українські дизайнери, презентуючи свої колекції на міжнародних просторах, привертають таким чином увагу модної спільноти до війни в Україні, збирають величезні кошти на допомогу українцям і ЗСУ. Українська модна індустрія сьогодні стала соціально свідомою, і це дуже виділяє її на світовій арені.

Які бренди ви сьогодні вважаєте головними амбасадорами української моди у світі? І які любите найбільше особисто ви?

Антон: Радію, що їх перелік постійно розширюється. До вже згаданих вище Ruslan Baginskiy і Litkovska можна додати Frolov, KSENIA SCHNEIDER, Bevza, Gasanova, CULTNAKED і багато інших імен… До речі, Ельвіра Гасанова (Gasanova) виступає експерткою нашої платформи. Чесно кажучи, мені важко когось виділяти, тому що кожного поважаю і щиро радію міжнародному успіху українців

Як виникла ідея проєкту ELEMENT 18-1750 Fashion Days. Future Belongs to Creators? Якого результату ви від нього очікуєте, аби мати змогу впевнено сказати: «Так, ми створили його недарма»?

Анна: Я започаткувала цей проєкт, тому що впевнена — майбутнє належить креаторам. Українці — неймовірно сміливі, стійкі, креативні. Коли ми переможемо, саме такі люди створюватимуть нову реальність. Це дуже відповідальна задача. Зараз в Україні відсутня платформа, де молоді дизайнери можуть показати себе, при цьому нові імена постійно з’являються. Тому сьогодні ми прагнемо об’єднати їх, надати їм необхідну підтримку, публічність, мотивацію не зупинятися. Так і народився цей проєкт з потужним гаслом Future Belongs to Creators, щоб дати буст новим креаторам.

Я вірю, що ELEMENT 18-1750 Fashion Days. Future Belongs to Creators стане поштовхом для розвитку української fashion-індустрії.

Дні моди в Києві, які платформа проведе 12-13 листопада в Українському Домі, дадуть старт майбутнім заходам в інших країнах Європи. Що саме відбуватиметься в українській столиці та інших містах?

Анна: Дні моди в Києві стануть стартом проєкту і відкриють нові імена для нашої індустрії. Ми запросили відомих експертів українського fashion, представників медіа, селебріті, баєрів — всіх, хто завжди був дотичним до подій у світі української моди та неймовірно скучив за цією атмосферою в столиці. Це дуже важливо зараз для підтримки та розвитку культури. Бо навіть під час війни ми маємо продовжувати робити свою справу, жити, розвиватися, обмінюватися енергією і заряджати одне одного.

Далі ми вирушимо за межі країни. Вже є домовленості з країнами Центральної та Південної Європи, Близького Сходу та Азії. Підійму завісу — найближчі заходи відбудуться у Польщі та Греції. Ми сподіваємось стати для країн, де індустрія ще не надто розвинена, поштовхом для розвитку локального ринку. Саме тому поряд з українськими дизайнерами ми представимо для місцевої аудиторії талановитих локалів. Формат змінюватиметься відповідно до особливостей ринків країн, до яких ми плануємо завітати. Зовсім скоро вийдемо з анонсами.

Безумовно, всі заходи матимуть благодійну мету. Тому що зараз будь-які прояви мають бути спрямовані на допомогу Україні.

Хто може стати учасником ELEMENT 18-1750 Fashion Days?

Антон: Взяти участь може будь-який український дизайнер, який готовий презентувати свої роботи на великому подіумі. Ми не ставили якихось обмежень стосовно стилів і напрямів, цей проєкт в першу чергу про творців і їхнє бачення.

Також, враховуючи надскладні часи в країні, що обмежують можливості українських дизайнерів, ми розробили спеціальну програму «Open Call», яка дозволяє взяти участь у Днях моди безплатно. Група експертів — Ельвіра Гасанова (Gasanova), Лаша Мдинарадзе (GUDU), Юлія Паскаль (PASKAL), Таня Парфільєва (CHER’17), а також інфлюєнсер світового рівня Franke Wilde — обрала п’ятьох учасників, які змогли доєднатися до проєкту на некомерційних умовах.

Під час Днів моди в Києві ваша команда збиратиме кошти на потреби українських захисників і захисниць. Як можна долучитися до збору?

Анна: Кожен, хто відвідає захід, долучається до допомоги нашим захисницям. 100% коштів від продажу квитків буде передано українській громадській ініціативі Arm Women Now — на закриття потреб для забезпечення жінок-захисниць зимовою військовою уніформою. Проєкт вже одягнув понад 5 тисяч захисниць у військову форму за стандартами НАТО. Ми поділяємо їхні цінності й вбачаємо в цій допомозі важливу для себе місію.

«Майбутнє належить креаторам» — це ваша мантра і головний девіз проєкту. Чому, на вашу думку, українцям саме зараз важливо не зупинятися і продовжувати творити?  

Антон: Тому що після перемоги нам всім будувати нову країну, нову реальність. Саме тому важливо зараз акумулювати ресурси, підтримувати одне одного, об’єднуватися, розвиватися й рухати вперед спільноту. Щоб вийти з цієї жахливої війни ще більш потужною творчою нацією.

Українські дизайнери, які продовжують створювати нові колекції та підкорювати світові Тижні моди навіть у надскладних умовах, вражають світ. А якою ви бачите (чи хотіли б бачити) українську модну індустрію після перемоги?

Анна: Українська мода вже гучно заявила про себе у світі, і цей процес не спинити — впевнена, що українських імен на світовій модній сцені ставатиме все більше з кожним роком. З такими талантами нам це точно вдасться. Але головне для розвитку — розуміти важливість формування внутрішнього ринку. Це дуже круто, що наші бренди «носять» за межами країни. Але важливо, щоб самі українці були амбасадорами української моди. І я сподіваюсь, що цей вектор підхоплять наші дизайнери, і після перемоги створюватимуть продукти для різних сегментів аудиторії та займатимуть провідні позиції у різних нішах.


Реклама

Популярні матеріали

Знайомтеся, Олександр «Терен» — український ветеран та новий...


«Я часто питала, за що мені ця втрата. А потім зрозуміла: війна не...


Найстильніші сумки для літньої пори в новій колекції HARVEST...


Читайте також
Стиль життя / Блог стиль життя

Бердвотчинг: що це таке і де його шукати

Популярні матеріали