Засновниці українського бренду Sister's Aroma: «Обіг нашої компанії скоротився в 30 разів»

 Про падіння продажів та підйом бойового духу під час війни

Beauty-редакторка ELLE.UA Олена Бабицька поспілкувалася з двома сестрами, self made woman та засновницями українського бренду Sister`s Aroma Юлею та Дашею про те, як їм вдається працювати та виплачувати зарплати співробітникам під час війни, а також про плани підкорення європейських ринків.

Розкажіть, де застала вас війна і якими були перші думки та почуття з цього приводу?

Ми з Юлею мали летіти до Лондону, у нас була запланована поїздка. Але її довелося перенести, тому що 23 лютого залишилися знімати у Києві відео для YouTube. У той день ми з командою переїхали до нового офісу, який шукали майже 2 місяці. Там ми знімали серію, де розповіли про наші звички та плани, і поміняли квитки до Лондону на 24 лютого — о 12-й дня у нас мав бути виліт. Але плани змінилися, тому що о 5-й ранку я прокинулася від Юлиного дзвінка і дізналася, що почалася війна.

Де були розташовані ваші об`єкти виробництва і де вони зараз?

У нас контрактне виробництво, воно є в Туреччині, Кореї і два об’єкти в Україні. Одна з локацій, яка дуже постраждала, в Бучі. Але, дякувати Богу, всі технологи та працівники виїхали на Західну Україну. Вся техніка й апаратура збереглися, і ось днями все це перевозили на Західну Україну, тобто тепер частина виробництва там.

Що кардинально змінилося з першого дня війни для вас особисто та для бренду загалом?

І для нас особисто, і для бренду загалом змінилося все. Наприклад, змінилася повністю стратегія розвитку: сьогодні ми орієнтуємося також на європейський, американський і британський ринок. Зараз ведемо дуже активну роботу у цьому напрямі, спілкуємося з піар-агенціями та маркетологами, готуємо сертифікати, документи для виходу на європейський ринок. Головне: ми в жодному разі не зупиняємось і плануємо активно розвиватися.

З якими викликами ви зустрілися під час війни?

Перший та основний виклик це, звісно, була безпека для кожного. І тільки після цього вся компанія і ми з Дашею почали працювати над новою стратегією, збереженням бойового духу, виплатою зарплат, збереженням робочих місць та над подальшими перспективами.

Чи була перерва у роботі через війну? Якщо так — то коли ви вирішили продовжувати і що на це вплинуло?

Перерва в роботі була десь перші два тижні, коли вся команда відходила від шоку. І все одно це дуже вибило з колії. Це цілком природно, але ми розуміли, що треба продовжувати далі. Досить швидко прийшло розуміння: треба підтримувати економіку, платити зарплати, продовжувати розвиватися, бо просто сидіти склавши руки і нічого не робити — це точно не вихід.

Як працює бізнес зараз? Чи вдається у цей складний час зберегти прибутковість?

Оборот нашої компанії скоротився у 30 разів. Про жодний прибуток зараз не йдеться: нам вистачає тільки на те, щоб зберегти робочі місця і виплачувати всім зарплату. Звичайно, ми намагаємося продовжувати працювати, але цей рівень далеко від попереднього режиму. Хоча днями ми навіть проводили стратегічну сесію, яка тривала два дні в зумі. Ми маємо бойовий настрій, бо є важлива місія, яка допомагає нам рухатися вперед. Вона звучить так: everything is possible for braves, тобто все можливе для хоробрих, і наша місія —збільшувати кількість робочих місць в Україні, сплачувати податки, допомагати ЗСУ.

Розкажіть про вашу благодійну діяльність та допомогу ЗСУ.

На другий день війни ми відправили на допомогу 200 тис. гривень, а зараз щомісяця перераховуємо 15 відсотків від продажів для ЗСУ. Крім того, дуже багато продукції нашого бренду відправили, але про це ніде не говорили та не афішували.

Які ваші продукти під час війни українки купують найчастіше ?

За статистикою, у нас зараз найбільше купують засоби по догляду: лосьйон для тіла, гель для душу та креми для рук.

Що допомагає вам під час війни зберегти ментальний баланс?

Ми з Юлею на своєму YouTube-каналі та нв Instagram розповідаємо про те, що медитуємо. Це дуже допомагає зберігати баланс, приймати нову реальність і продовжувати жити, рухатися далі та будувати плани на майбутнє. Тому щоденна медитація — обов`язковий ритуал перед сном. Зараз просто збільшився час на виконання: якщо раніше це забирало 30-40 хвилин, то зараз це година-півтори на день. Дуже рекомендуємо. Якщо хтось ще не медитував, то зараз саме час спробувати і зрозуміти, наскільки це ефективно.

Чи є якась суперсила, яку ви відкрили у собі під час війни?

Так. Не думати про минуле, зовсім не шкодувати, хоча, як ми вже сказали, оборот компанії впав утридцятеро. Це три-чотири роки роботи усієї нашої команди, але я чітко розумію, що все буде гаразд. Україна переможе, і ми переможемо й розвиватимемося в Європі.

Чи будуєте ви бізнес-плани?

Зараз ми будуємо дуже багато планів і активно почали працювати в цьому напрямі. Ми рік говорили про те, що потрібно виходити на європейські ринки, але були дуже зосереджені на Україні і розробляли нові продукти. Зараз уся наша команда активно готується до продажів у Європі, тому плани, як і в усієї України, лише про позитивне майбутнє.


Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай з кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Old money — естетика, яка ніколи не вийде з моди: складаємо образи...


Читайте також
Популярні матеріали