Як штучний інтелект змінює модну індустрію

На що здатен ШІ сьогодні та чи варто боятись його завтра? Розмірковує Анастасія Білоус

За час підготовки весняного випуску ELLE Ukraine, присвяченого темі Artificial Intelligence, ми вкотре переконалися в її актуальності. Саме зараз я пишу (поки що вручну) цей текст, тоді як мої колеги та друзі в соцмережах активно тестують нові можливості ШІ.




ШІ-іміджі авторства @ai_fashion_photos

Відтепер користувачам доступна функція ШІ-фільтра, яка здатна за лічені хвилини генерувати... вас. Простими словами: ви надаєте штучному інтелекту своє фото, а у відповідь отримуєте готову професійну фотосесію з вами в головній ролі. Без залучення фотографа, стиліста, студії — тобто без усього, окрім ШІ. Власне, таким чином ми створили цього разу і нашу традиційну fashion story та обкладинку журналу. Вперше в історії українського глянцю ми йдемо до друку з обкладинкою, зробленою штучним інтелектом, і вочевидь такий резонансний крок потребує обговорення. Що ж іще здатен зробити ШІ відповідно до нашого запиту, яким чином це вже впливає на модну індустрію і як змінюватиме її в майбутньому? Тема Artificial Intelligence активно набирала обертів увесь минулий рік, проте її взаємини з модою розпочалися задовго перед цим. Першим помітним спалахом у контексті ШІ в моді став проєкт дослідника Роббі Баррата 2018 року: тоді він взяв за основу вже наявні образи і згенерував за допомогою ШІ власну уявну колекцію Balenciaga.



Колекція Acne Studios Men’s Fall/Winter 2020 у співпраці з Роббі Барратом

На той час ШІ ще не мав таких потужностей, як сьогодні, тож творіння Роббі виглядали не надто реалістично та професійно, проте привернути увагу індустрії до себе йому все ж таки вдалось. Настільки, що шведський бренд Acne Studios звернувся до нього та запропонував випустити спільну колекцію із використанням ШІ. На замовлення бренду Баррат розробив луки, що їх згодом використали для пошиття чоловічої колекції Acne Studios FW 2020.


ШІ-іміджі Роббі Баррата для Acne Studios

Так само минулого року свою колекцію SS 2024 виготовила і українська дизайнерка Ксенія Шнайдер: на запит бренду ШІ згенерував луки Kseniascnaider, за основу яких було взято архіви бренду. Подібних колекцій стає дедалі більше: бренди охоче випробують межі креативності штучного інтелекту, та це не єдине, чим він може прислужитися індустрії.



Колекція Kseniaschnaider SS 2024 на основі згенерованих іміджів

Окрема тема для обговорення — це візуал. Поміркуйте, скільки ресурсів використовується щоразу, коли бренд створює кампейн нової колекції. Це десятки людей на знімальному майданчику, оренда локації, реквізиту, світла, а ще тижні підготовки, сам процес і постпродакшн. Тепер уявіть, що всього цього можна уникнути завдяки штучному інтелекту. Варто лише придумати концепцію та скоротити все до однієї людини, яка володіє мовою спілкування з ШІ та вміє оформити побажання команди у правильні промпти. Саме таким чином утворений кампейн сезону FW 2023 Coperni: на фото бачимо моделей в одязі від бренду поруч із роботизованими собаками, що зображені на дивовижно реалістичних локаціях, як-от засніжене дерево або мальовнича галявина з невеличким ставком.


Рекламна кампанія бренду Coperni, згенерована за допомогою AI


Рекламна кампанія бренду Coperni FW 2023, створена за допомогою AI

Більше того, бекграунд може бути яким завгодно. Пригадую, як багато років тому ми з fashion-командою долали сотні й тисячі кілометрів у пошуках особливих локацій. У 2018-му в тренді був металік, тож ми запланували відзняти для обкладинки українську модель Ірину Кравченко в тотал-лук від Balmain (український ритейлер Kameron якраз відкривав перший київський бутик бренду). Знімати ми разом із командою вирушили в Херсонську область, на неймовірної краси рожеве озеро поблизу Генічеська, нині окупованого. І відкрию вам секрет, який знає лише знімальна група: за планом наша модель у ролі такої собі space girl мала позувати на фото в парі з роботом — це була творча концепція фотографа, яку мені, продюсерці проєкту, в короткі терміни так і не вдалось втілити в життя. Тоді я була страшенно засмучена, адже не змогла знайти робота у зріст людини. Якби ж то я знала, що лише за декілька років зможу згенерувати його сама завдяки штучному інтелекту! Та, власне, і рожеве озеро (або хоч леопардове), і саму модель Ірину Кравченко. Звучить навіть трохи моторошно, чи не так? У будь-якому разі дотепер ШІ має значно більше переваг, ніж недоліків. Окрім креативу він здатен удосконалювати багато інших процесів в індустрії. Вже сьогодні ШІ активно застосовується в рекрутингу та допомагає відбирати з величезної бази ідеальних кандидатів на ту чи іншу позицію — методом аналізу великих обсягів даних за лічені хвилини.



Колекція Dolce & Gabbana, навіяна Artificial Intelligence

Так само прискорює роботу штучний інтелект і маркетологам, адже на основі наявних даних він спроможний прогнозувати тренди майбутнього й навіть створювати індивідуальні маркетинг-стратегії для компанії чи будь-якого продукту під особливий запит. Ще один виток ШІ започаткував у сфері кастомізації: штучний інтелект виводить персоналізований підхід до клієнта на абсолютно новий рівень. Окрім того, що спеціальний бот детально вивчає історію ваших вподобань і покупок, він пропонує ексклюзивну технологію — функцію 3D-примірювання онлайн, аби створити для вас унікальний клієнтський шлях. Відтепер ритейлери зможуть надавати покупцеві сервіс віртуальної примірки, щоб він остаточно прийняв рішення. Варто лише надіслати пару своїх фото, а далі справа за штучним інтелектом. У майбутньому це, безумовно, значно покращуватиме споживацьку практику та знижуватиме відсоток повернення речей.



ШІ-кампейн бренду Moncler

У реальних модних шоу теж є свої новації. До прикладу, цього сезону співзасновники Ganni Дітте і Нікола Рефструп вирішили поекспериментувати зі штучним інтелектом і створили для гостей показу унікальну подію. Напередодні команда бренду поспілкувалася з його прихильницями й об’єднала їхні інтерв’ю у своєрідну базу загальних цінностей, на основі яких ШІ створив особливу мову взаємин Ganni та навіть підготував розлогий плейлист із улюблених треків Ganni Girls. За словами Дітте, вона не хотіла виготовляти одяг методом ШІ, проте мала намір задіяти технологію у формуванні окремої мови бренду Ganni, яка б чітко проголошувала їхні цінності під час шоу, — зокрема, цінності Ganni Girl, що вдягає мінісукню та водночас переймається проблемами глобального потепління.


Фахівці Ganni склали унікальний саундтрек показу із залученням ШІ

Власне, це завдання ШІ виконав на відмінно, і думаю, поки штучний інтелект у таких свідомих руках, як у Дітте Рефструп, ми почуваємося в безпеці.


Аромат Prada на бекграунді, створеному AI



Популярні матеріали

«Аптечка першої ментальної допомоги»: картки для саморефлексії...


Fashion Talk: 15 питань Ользі Галушці про улюблені бренди...


Образ дня: Ріта Ора в кутюрній сукні FROLOV у новому епізоді The...


Читайте також
Популярні матеріали