Що варто знати про професію SMM-спеціаліста у 2024 році

Розповідає експертка в колонці для ELLE

Упродовж останніх років соціальні мережі стали не лише місцем, де користувачі спілкуються та розвивають блоги, а й простором, де бізнес може знайти нову аудиторію та комунікувати з клієнтами. Щоб робити це якісно та результативно, з’явилася професія SMM-спеціаліста. Що це за фахівець і які він має обов’язки, розповідає експертка із соцмереж та інфлюенсерка Таня Стороженко (її аудиторія — понад 70 тисяч підписників в Instagram) в колонці для ELLE.

Визначення SMM — Social Media Marketing — поєднує в собі два слова: маркетинг і соцмережі. Пропоную розглянути роль SMM-спеціаліста в межах цих понять.

Маркетинг

SMM-спеціаліст має створити попит, залучити й утримати клієнтів задля досягнення бізнес-цілей. Він виконує роль маркетолога, який просуває бізнес і його продукт/послугу в соціальних мережах. Ми знаємо багато відомих social media based брендів — наприклад, Gisou чи Glossier. Вони виросли завдяки правильному маркетингу в соцмережах.

Тож якщо ви сприймаєте SMM лише як модний тренд, рекомендую задуматись. 

Яка тут роль SMM-менеджера?

  1. Розробляє стратегію розвитку бренду в соцмережах.
  2. Обирає релевантні майданчики, враховуючи бізнес-цілі.  Наприклад, YouTube, Instagram, Facebook та інші.
  3. Аналізує інтереси й потреби цільової аудиторії.
  4. Виявляє конкурентів і стежить за ринком та трендами.
  5. Займається просуванням та рекламою. 
  6. І звичайно, маркетинг неможливий без аналітики, тож регулярний аналіз та звітність — must have.

Соцмережі. 

Основне завдання соцмереж — комунікація. Першочергово Instagram — не майданчик для продажу. Це місце, де кожен може розповісти щось і донести свої сенси.   

У такому контексті SMM-спеціаліст є комунікаційним менеджером бренду в соцмережах. Як місток між бізнесом та його клієнтами. 

Яка тут роль SMM-менеджера?

  1. Розробляє цікавий та релевантний план контенту для соцмереж.
  2. Формує лояльність аудиторії до бренду та створює спільноту навколо нього.
  3. Будує якісний діалог з підписниками через різні прояви: дизайн, тексти чи відео. Адже кожен написаний текст чи створений візуал передає певні думки про наш бренд. Створення картинки не несе в собі цінності. Цікавий креатив, який виконує цілі бізнесу і комунікує з аудиторією, — хороша робота менеджера. 

Які цілі ставить перед собою бізнес, коли наймає SMM-cпеціаліста?

Найпопулярніші звучать так:

  1. Збільшення впізнаваності бренду та формування лояльності аудиторії до бренду.
  2. Збільшення кількості клієнтів та продажу із соцмереж.

Другий пункт найбільш суперечливий — важливо зрозуміти, що SMM не відповідає за продаж, але впливає на нього. Продажі залежать не лише від роботи SMM-спеціаліста, а й від продукту, відділу продажу, бюджету та низки інших факторів. 

Проте справжній професіонал в SMM не тікатиме від відповідальності, а будуватиме свою роботу так, щоб принести бізнесу результат. Де результати та відповідальність, там і високі чеки за роботу спеціаліста.

Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали