Упродовж останніх років соціальні мережі стали не лише місцем, де користувачі спілкуються та розвивають блоги, а й простором, де бізнес може знайти нову аудиторію та комунікувати з клієнтами. Щоб робити це якісно та результативно, з’явилася професія SMM-спеціаліста. Що це за фахівець і які він має обов’язки, розповідає експертка із соцмереж та інфлюенсерка Таня Стороженко (її аудиторія — понад 70 тисяч підписників в Instagram) в колонці для ELLE.
Визначення SMM — Social Media Marketing — поєднує в собі два слова: маркетинг і соцмережі. Пропоную розглянути роль SMM-спеціаліста в межах цих понять.
Маркетинг
SMM-спеціаліст має створити попит, залучити й утримати клієнтів задля досягнення бізнес-цілей. Він виконує роль маркетолога, який просуває бізнес і його продукт/послугу в соціальних мережах. Ми знаємо багато відомих social media based брендів — наприклад, Gisou чи Glossier. Вони виросли завдяки правильному маркетингу в соцмережах.
Тож якщо ви сприймаєте SMM лише як модний тренд, рекомендую задуматись.
Яка тут роль SMM-менеджера?
- Розробляє стратегію розвитку бренду в соцмережах.
- Обирає релевантні майданчики, враховуючи бізнес-цілі. Наприклад, YouTube, Instagram, Facebook та інші.
- Аналізує інтереси й потреби цільової аудиторії.
- Виявляє конкурентів і стежить за ринком та трендами.
- Займається просуванням та рекламою.
- І звичайно, маркетинг неможливий без аналітики, тож регулярний аналіз та звітність — must have.
Соцмережі.
Основне завдання соцмереж — комунікація. Першочергово Instagram — не майданчик для продажу. Це місце, де кожен може розповісти щось і донести свої сенси.
У такому контексті SMM-спеціаліст є комунікаційним менеджером бренду в соцмережах. Як місток між бізнесом та його клієнтами.
Яка тут роль SMM-менеджера?
- Розробляє цікавий та релевантний план контенту для соцмереж.
- Формує лояльність аудиторії до бренду та створює спільноту навколо нього.
- Будує якісний діалог з підписниками через різні прояви: дизайн, тексти чи відео. Адже кожен написаний текст чи створений візуал передає певні думки про наш бренд. Створення картинки не несе в собі цінності. Цікавий креатив, який виконує цілі бізнесу і комунікує з аудиторією, — хороша робота менеджера.
Які цілі ставить перед собою бізнес, коли наймає SMM-cпеціаліста?
Найпопулярніші звучать так:
- Збільшення впізнаваності бренду та формування лояльності аудиторії до бренду.
- Збільшення кількості клієнтів та продажу із соцмереж.
Другий пункт найбільш суперечливий — важливо зрозуміти, що SMM не відповідає за продаж, але впливає на нього. Продажі залежать не лише від роботи SMM-спеціаліста, а й від продукту, відділу продажу, бюджету та низки інших факторів.
Проте справжній професіонал в SMM не тікатиме від відповідальності, а будуватиме свою роботу так, щоб принести бізнесу результат. Де результати та відповідальність, там і високі чеки за роботу спеціаліста.