Чому всі навколо переглядають «Гру в кальмара»

Феномен південнокорейського серіалу

Хван Дон Хек написав сценарій до «Гри в кальмара» ще у 2008 році. Тоді корейський режисер мав проблеми із грошима, жив із матір’ю і навіть вимушений був продати свій ноутбук за $675. Протягом 10 років кіностудії відмовлялися від екранізації сценарію  — їм не подобалася велика кількість жорстокості. 

Зараз «Гра в кальмара» — абсолютна сенсація на стримінговій платформі Netflix: за місяць трилер переглянули користувачі зі 111 млн акаунтів, а сам серіал став першим у рейтингу для 94 країн. Протягом 24 днів «Гра в кальмара» була найпопулярнішим у США шоу — це рекорд для іноземного продукту на Netflix. 

Водночас у соцмережі TikTok хештег #SquidGame набрав 45 млрд переглядів, а акторка серіалу Хо Ен Чон стала амбасадоркою будинку моди Louis Vuitton.  Продажі білих сліпонів Vans збільшилися на 7800% — через те, що це взуття носять головні герої трилеру. Бренд Bottega Veneta розробив тематичний лабіринт з купою головоломок за мотивами «Гри в кальмара».

Ідея серіалу не нова, схожих картин — безліч. Але про «Гру в кальмара» зараз говорять усі. Спробуймо розібратися, чому він раптово став таким популярним у світі.   

Про що серіал 

Головний герой серіалу — зневірений у всьому Сонґ Гі Хун, який встряв у борги. Одного разу незнайомець у метро пропонує чоловікові взяти участь у грі — вона може назавжди врятувати його від бідності. Головний герой з іншими учасниками, які також мають фінансові проблеми, опиняється на незнайомому острові — їх пильнують спостерігачі в рожевих комбінезонах та чорних масках. Протягом шести днів 456 людей повинні проходити по одній дитячій грі. Також є VIP-гості, які не беруть участь у випробуванні, але розважаються діями героїв, залишаючись у розкішних інтер’єрах (схоже на «Голодні ігри», чи не так?). Переможець у грі тільки один, він може отримати грошову винагороду — $38,5 млн. На інших чекає смерть. 

Реальність у світі

У 2020 році рівень бідності у світі почав стрімко зростати. Ситуацію погіршила пандемія COVID-19 — збільшилася кількість безробітних та поглибилася соціальна нерівність. Підвищити статус стає все важче, тому люди найчастіше беруть кредити для задоволення всіх матеріальних забаганок. Заборгованість населення у Південній Кореї — $1.5 трлн, в Україні - $9 млрд. Зараз 30% корейської молоді не мають роботи, водночас їх найбільше приваблюють азартні онлайн-ігри або криптовалюта. В Україні 30% зареєстрованих безробітних — це молодь до 30 років. Для людей з Південної Кореї серіал відображає жорстоку соціальну реальність у їхній державі.

Лялька з корейських підручників та натяки на сучасне суспільство

У першій серії учасники бачать ляльку-робота — за приклад розробники трилеру взяли дівчинку з корейських підручників для дітей. Вона слідкує за грою в статуї («Red light, Green light»), однак невинна дитяча забавка стає битвою на виживання.  Самі ж гравці сплять на металевих ліжках, побудованих у вигляді сходів. Це натяк на реальність у сучасному суспільстві — щоб піднятися вище, потрібно постійно конкурувати. Провулок, у якому герої грали в камінці, — відображення корейських районів 70-80-х років. 

В корейській культурі є традиційні кольори: синій, червоний, золотий, чорний і білий. Ведучий гри одягнений у костюм чорного кольору — це символізує таємницю. Золоті маски у VIP-гостей також свідчать про багатство і святість. Костюми головних героїв — спостерігачів та гравців — зеленого та рожевого кольорів. Саме тому фанати пропонують теорію, що це викривлений синій та червоний відповідно до значень корейської культури. Тоді синій означає сподівання на краще, водночас червоний говорить про владу та чоловічу енергію. 

Розпачливі історії клішованих персонажів

Ігроман Сонґ Гі Хун повністю зневірився в собі — не бачить сенсу життя і зовсім не хоче докладати зусиль для кращого існування. Але наприкінці серіалу глядач може побачити справжню особистість, яка пройшла безліч випробувань, бачила перед собою смертельну небезпеку і нарешті зрозуміла, що потрібно таки діяти. 

Дівчина-біженка з Північної Кореї відчайдушно хоче покращити умови життя, тому й тікає до іншої країни з надією на світле майбутнє. В результаті її брат потрапляє до дитячого будинку, а мама досі залишається в КНДР. І гра, в якій дівчина вирішує брати участь, — чергова жорстока брехня, що вбиває слабких учасників.

Чо Сан У колись був успішним інвестором, але заборгував мільйони. О Іль Нам — літній чоловік, який має пухлину мозку.  Він вирішує, що краще померти в боротьбі, ніж покірно чекати смерті.

Учасників гри — 456. Кожен має свою відчайдушну причину, щоб не залишатися в злиднях у реальному житті. 

«Гра в кальмара» — це можливість для героїв здобути перемогу в чесній боротьбі. Без дискримінації, нерівності та прив’язаності до минулого. Серіал показує, в якому розпачливому стані перебувають люди — тому й погоджуються на випробування заради великої суми грошей. Хоч такої гри насправді не існує, ми маємо розуміти — була б нагода, знайшлися б і учасники. 

Текст: Валерія Шебела


Реклама

Популярные материалы

7 причин использовать сквалан в уходе за кожей лица, губ и головы...


Тонкая талия Кендалл Дженнер и стройные ноги Беллы Хадид: секреты...


10 причин, почему стоит быть осторожными с противозачаточными...


Читайте также
Популярные материалы