Сповідь Сальвадора Далі, біографія авангардистки Олександри Екстер та аналіз паризького періоду Олександра Мурашка — ми розповідаємо про пʼять нових мистецьких книжок, які можна замовити в українських видавництвах.
«Баугауз (Світ мистецтва)», Френк Вітфорд
Це огляд історії школи мистецтва та дизайну Буагауз, заснованої 1919 року в Німеччині.
Френк Вітфорд досліджує соціально-історичний контекст виникнення закладу, розкриває ідеї, що лежали в основі його створення, та детально описує методи викладання, які вплинули на сучасну художню освіту. Баугауз проіснував лише 14 років — його закрили нацисти у 1933 році. Проте спадщина закладу і досі впливає на дизайн та мистецьку освіту по всьому світу.
«Історії картин», Даніель Арасс
Даніель Арасс проводить читачів через шість століть історії живопису — від винайдення перспективи до зникнення фігури. Він оживлює ключових постатей: Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Вермеєра, Інґреса і Мане.
Завдяки тонким і відкритим прочитанням автор переосмислює важливі моменти у живописі та прищеплює смак до мистецтва.
«Історії українських митців. Олександра Екстер», Анна Лодигіна
Авангардна художниця та дизайнерка Олександра Екстер жила в турбулентні часи першої половини XX століття: пройшла через дві війни, революцію та карколомні суспільні зміни, була в еміграції та постійно відчувала тугу за рідним Києвом.
Це біографічне видання про шлях мисткині — журналістка Анна Лодигіна показує її справжньою, реальною особистістю, без недосяжного ореолу геніальності.
«Щоденник одного генія», Сальвадор Далі
Це автобіографічна сповідь Сальвадора Далі, в якій митець зриває завісу із періоду сюрреалізму у ХХ столітті та розповідає про те, як створював роботи «Постійність пам`яті», «Метаморфоза Нарциса» чи працював над фільмом Луїса Бунюеля «Андалузький пес».
«Щоденник одного генія» містить суміш вистражданих думок, одержимості, філософських дотепів і виливів любові. Сальвадор Далі постає екстравагантним і несамовито щирим художником, для якого не існує жодних сумнівів у власній геніальності.
«Гріхи молодості. Паризький період Олександра Мурашка», Дарʼя Добріян
На початок 1900-х років припадає паризький період Олександра Мурашка.
Дар’я Добріян аналізує цей час — як він вплинув на українського художника та яким митець постав у тогочасному інтернаціональному культурному контексті. Авторка детально розглядає думки критиків про Олександра Мурашка і доповнює книжку листами, документами, картинами та власними висновками.