30 червня київський PinchukArtCentre презентує відразу три виставки на будь-який смак: Inside Out французького художника JR; персональну виставку Жанни Кадирової «Траєкторії польотів» та виставку Пьотра Армяновського «Історія стосунків». Розповідаємо детальніше про кожну з них й те, чому їх варто побачити саме зараз.
«Історія стосунків» Пьотра Армяновського
PinchukArtCentre представляє персональну виставку Пьотра Армяновського «Історія стосунків» в межах PAC UA, програми артцентру, що має на меті інвестувати в створення нових робіт і забезпечувати кураторську та інституційну підтримку українським художникам та художницям.
«Історія стосунків» — це прониклива хроніка спостережень художника за тканиною життя українського суспільства. Пьотр Армяновський досліджує динамічні міжособистісні зв’язки, відносини між різними соціальними групами, а також персональні та колективні взаємодії людей з організаціями, зокрема з державними установами. Виставка охоплює роки перед Революцією Гідності, коли країною активно ширилися соціальні рухи, російську окупацію частини території України від 2014 року та період повномасштабного вторгнення.
Ця виставка задумана як запрошення до особистих роздумів і публічних обговорень. Окрім документальних фільмів, зокрема «Я і Маріуполь» (2017), «Чорний суботник» (2014), «Вибори, яких не було» (2017), та «Слов’янськ» (2014), виставка турботливо пропонує простір для усамітнення. Усвідомлюючи, що міркувати про події останнього десятиліття в українській історії може бути досить нелегко, Армяновський створює в експозиції звукоізольовану кімнату, де можна покричати, поплакати або просто провести час у повній тиші.
Кураторка виставки — Олександра Погребняк, молодша кураторка PinchukArtCentre.
Глобальний проєкт Inside Out французького художника JR
Глобальний партисипативний проєкт французького художника JR вирушає в Україну з монументальною Photobooth Action, що буде представлено у PinchukArtCentre з 30 червня 2023 року до 7 січня 2024 року.
У березні 2022 року, менше ніж через місяць після повномасштабного вторгнення Росії в Україну, JR приїхав до Львова, шукаючи можливості для допомоги та взаємодії з українцями. Результатом його подорожі стала робота «Валерія» (2022) — зображення 5-річної української дівчинки з Кривого Рогу, яка шукала прихисток у Польщі. Зображення, трансформоване в акцію на головній площі Львова, стало обкладинкою журналу Time за березень-квітень. Ця робота не тільки допомогла привернути увагу до життя в Україні, що опинилося під загрозою, але й зібрала кошти на підтримку українців завдяки продажам двох NFT.
PinchukArtCentre представляє колекцію художніх робіт JR і презентує його глобальний партисипативний проєкт Inside Out у Києві. Центр експонує серію літографій, які знайомлять із роботами та глобальною художньою практикою митця. Обрані твори зосереджені на співпраці художника з вразливими групами та великомасштабних монументальних проєктах.
У часи труднощів та систематичної загрози життю PinchukArtCentre також запрошує всіх українців розділити момент радості єднання і взяти участь у проєкті Inside Out Action. Фотокабінка Photobooth Action посилає месидж: «Ми тут». Спеціально створена фотокабінка буде розміщена в PinchukArtCentre, де кожен може зробити своє портретне фото, а потім помістити його на стіни артцентру. У кабінці із функцією запису можна буде також поділитися своєю історією. Ці записані свідчення разом із портретами та зображеннями з проєкту We Are Here! згодом стануть доступні онлайн на вебсайті Inside Out.
Куратор виставки — Бйорн Гельдхоф, артдиректор PinchukArtCentre.
«Траєкторії польотів» Жанни Кадирової
PinchukArtCentre презентує персональну виставку Жанни Кадирової «Траєкторії польотів», яка відкривається двома горизонтами України: одним, що походить із минулого, та іншим, що рухає сьогодення. Виставка мандрує географією та часом, планомірно втілюючи спільне історичне минуле, яке наповнює український публічний простір. Проєкт розглядає Україну як країну, що перебуває в процесі самовизначення. Поступаючись місцем різним траєкторіям, які виникають одночасно і часто проходять через акти руйнування чи насильства.
Це веде до однієї із центральних кімнат виставки, де безпосередньо йдеться про реальність фізичного насилля. У ній представлено горизонт «Пострілів» (2022–2023), що демонструється разом із роботою «Безпечна війна» (2023) — пофарбовані в білий, геометричні форми з металевих листів, що, пробиті уламками, стають матеріальними свідченнями війни. Кадирова зводить ці матеріальні докази до форм, які вітаються традиційним поглядом західної мистецької аудиторії. Це стає одним із її найбільш провокаційних жестів.
Фінальний розділ виставки також може бути її початком. Він стосується позиції художниці, висловленої на початку повномасштабного вторгнення, коли мистецтво здавалося марним. Так ми опиняємося у Закарпатті, де Кадирова визначила своє місце у війні. Це створює нову лінію, коли через мистецтво художниця може говорити про Україну на весь світ, захищаючи її та водночас залучаючи грошові пожертви.
Виставка Жанни Кадирової «Траєкторії польотів» виникла в співпраці з Kunstverein Hannover (Німеччина), де на початку цього року була показана перша ретроспектива Кадирової Daily Bread («Хліб насущний»).
Куратор виставки — Бйорн Гельдхоф, артдиректор PinchukArtCentre.