На 30-му фестивалі «Нове німецьке кіно» у київському кінотеатрі «Жовтень» відбудеться унікальна подія — double feature — показ двох фільмів німецького режисера Віма Вендерса. 16 листопада у парі покажуть його культову стрічку «Небо над Берліном» та останній ігровий фільм, який він зняв у Японії, — «Ідеальні дні».
З цієї нагоди ELLE зібрав десять цитат Вендерса про мистецтво, бачення прекрасного та філософію творіння, якими він надихається для своїх персонажів-гедоністів.
Вім Вендерс
Цитати режисера Віма Вендерса
«На початку свого шляху я просто хотів знімати фільми, але з плином часу метою вже був не шлях, а те, що ви знаходите в кінці. Зараз я знімаю фільми, щоб відкрити те, чого я не знав. Це схоже на розслідування власного детективу».
«Я вважаю, що творчий процес — це одна з найбільших пригод, які залишилися в нашому сучасному світі. Залишилося дуже мало пригод, в які можна поринути, подорожуючи куди завгодно, тому що всі вже побували скрізь. А створення все одно залишається великою пригодою».
«Фільми можуть лікувати! Не світ, звичайно, але наш погляд на нього, і цього вже достатньо».
Кадр з фільму «Ідеальні дні»
«Свої перші враження від краси я отримав не в житті, а з картин. Я народився одразу після війни, і моє рідне місто Дюссельдорф було зруйноване, 90% міста були в руїнах. У дитинстві такі речі сприймаєш як належне. Ось так виглядає світ. Але був кращий світ, і це були всі ці дешеві картини, які були на стінах моїх батьків. На них були зображені старі голландські та французькі пейзажі... і ці дешеві гравюри дали мені уявлення про те, що десь там існує зовсім інший світ. Прекрасний світ».
«Доля всієї культури — бути забутою і зникнути. Іноді потрібні археологічні зусилля, щоб повернути її на світло. Я вважаю, що настав захопливий час знімати фільми, фіксувати ці зміни, а іноді згадувати речі, які ось-ось зникнуть, згадувати речі, які ми, можливо, захочемо зберегти».
«З цього все починається: фільм, книга, картина, мелодія, будь-що, що можна створити. Все починається з вашого бажання. Ви хочете, щоб щось існувало, а потім працюєте над цим, поки воно не з’явиться».
Кадр із фільму «Ідеальні дні»
«Мені не подобаються маніпуляції в кіно. Це дуже шкідливо для зображень, оскільки маніпуляції мають тенденцію позбавити їх “життя”. Бо ти бачиш історію як вампіра, який намагається висмоктати всю кров. Образи стають гостро чутливі; як равлики, вони стискаються, коли ви торкнулися їхніх рогів».
«Я не знав, що можна знімати фільми під час подорожі. Я не знав, що можна сісти в машину, почати історію, і маршрут з історією стануть тотожними. Саме так я почуваюсь як риба у воді. Для цього я народився в кіно. Мої герої — блукальці та шукачі, вони щось шукають. Для них подорож — це стан душі. Крім того, кіномандрівка — це спосіб, який дозволяє відчути, про що фільм, і отримати пригоду, яку фільм має дарувати глядачеві».
«Для мене чорне й біле більше реалістичне, ніж кольорове. Чорно-біле може бути різнобарвним, а кольорове — барвистим і одноманітним».
«Фільм може дати другий шанс цій реальності».