Соня Забуга: Сергію, скільки точно минуло років від моменту показу твоєї останньої колекції?
Сергій Бизов: Від моменту останнього показу 2001 року минув 21 рік.
С.З.: Ціле життя. Тоді давай точно визначимо статус, у якому зараз ти перебуваєш.
С.Б.: Запрошений дизайнер та арт-директор бренду.
С.З.: Ти свідомо не хотів великих повноважень із контролю над тим, як саме буде представлений бренд?
С.Б.: Мої повноваження і без того великі — створення іміджу марки з нуля, розроблення ідеї, історії, філософії, ДНК. Безумовно, все робиться у безпосередньому контакті та за постійної участі інвесторів бренду. На це у нас пішло 1,5 року.
С.З.: Як можна охарактеризувати концепцію бренду? Це не зовсім той напрям, у якому ти працював раніше.
С.Б.: Це люксовий streetstyle + спорт. Водночас дуже багато casual та вечірніх речей. Напевно, це добре підходить під визначення спорт-кутюру. Ту колекцію, яку 3 лютого показали в Арсеналі в рамках ювілейного UFW, уже бачили фахівці в Парижі та Мілані. 16 моделей. Усі зроблені зі спортивних тканин, найкращих світових виробників бавовни. Наші постачальники сировини ті ж самі, що й для Lora Piano. Усе, що ми використовуємо для роботи над колекцією, зроблено спеціально на наше замовлення та виключно в Європі. Починаючи з тканин, де йде кропітка робота з узгодження відтінків, і закінчуючи фурнітурою. Крім того, над колекцією зі мною працює постійно Льоша Сай.
С.З.: Льоша Сай? Як несподівано!
С.Б.: Він розробляє принти та лого. Ми з ним перебуваємо у постійному творчому союзі. Бренд дуже молодий. Ми щойно створили базу у Києві. У нас велике та сучасне ательє. Ми лише на початку шляху, але маємо дуже амбітні плани.
С.З.: Якраз хотіла запитати, які амбіції та завдання щодо розвитку бренду ти як дизайнер ставиш перед собою?
С.Б.: Амбіції дуже прості: ми хочемо зробити бренд міжнародним. Зараз ми представлені на Тижні моди в Києві, щоб мати в портфоліо необхідний арсенал базових активностей бренду. Подальші плани дуже амбітні: хочемо розширити лінійку. Якщо починали лише зі спорту, то зараз уже розуміємо, що згодом це буде повний чоловічий та жіночий гардероб.
С.З.: Експансія бренду за кордоном уже розпочалася?
С.Б.: Так. У нас уже є приватні клієнти, магазини та баєри за кордоном. Процес, як кажуть, пішов. У жовтні ми возили шоу-рум до Парижу. Пандемія внесла, звісно, свої корективи у роботу всієї системи світової моди. Сьогодні все доводиться адаптувати до нового формату, що формується.
С.З.: Ринок сьогодні переповнений пропозиціями. Щоб зробити лонч модного бренду, потрібно заморочитися над купою речей і чимось реально виділятися. В чому у вашому випадку полягає цей wow-ефект?
С.Б.: Ми активно шукаємо ці ДНК. Є якісь певні речі. Будь-яка марка має стадію народження. Це не відбувається за один сезон чи два. Ти щось робиш, щось у тебе виходить, потім ще щось виходить, а щось вистрілює перед четвертою колекцією. Дати відповідь на питання про ДНК у світі можуть реально не так багато брендів, як на мене.
С.З.: Ти дизайнер, який застав різні періоди української моди. Твій підхід до роботи над колекцією Heart Rate та тим, як ти працював раніше, відрізняються? З якими почуттями працювалося?
С.Б.: Абсолютно відрізняється. Раніше я, як і всі нормальні дизайнери, ходив і виношував ідею, робив ескізи. Зараз усе відбувається за клацанням пальця, спонтанно, ланцюжком — одне за одним. Ось тут не так, а ось тут — так. Напевно, більш інтуїтивно і тактильно, ніж заплановано. Сьогодні, на мою думку, мода тільки так і може народжуватися. Планувати щось на пів року наперед ризиковано — потім може просто не спрацювати. На творчість впливає дуже багато факторів, включаючи інформаційний простір. Працювати стало дуже складно.
С.З.: Так, це те, про що я говорю. Були часи, коли бренду, щоб перебувати на плаву, потрібно було просто робити гарні колекції і добре продаватися. Сьогодні кількість критеріїв, яким потрібно відповідати, у рази більша.
С.Б.: Безперечно. І в цьому сенсі ми, звісно, не виняток.
С.З.: Хто сьогодні надихає Сергія Бизова-дизайнера?
С.Б.: Я ніким і нічим не надихаюся. Надихатися сьогодні дуже складно. Я вже 35 років займаюся модою. Почав, коли мені було 19. Те, що я випускав під своїм іменем, продавав і розвивав на різних етапах кар’єри, трохи притупило wow-ефект сприйняття в принципі.
Мене складно чимось по-справжньому здивувати. Інколи дещо мені подобається. Але, відверто, сьогодні складно знайти щось, що б справило на мене сильне естетичене й емоційне враження.
Я не захоплююся дизайнерами. Все це прісно, нудно, нецікаво. Зрідка щось спалахує, але це буквально епізоди.
С.З.: Сергію, цього року UFW 25 років. Це справді такий великий стаж. Із якими відчуттями ти переживаєш для себе цю цифру?
С.Б.: Я дізнався про 25-річчя у вересні, коли ми зустрілися з Ірою Данилевською, щоб обговорити можливість участі в UFW, зробити шоу на майданчику. І так вийшло, що це співпало з 25-річчям та з 50-м сезоном UFW. Дуже радий за хлопців. Знаю, що все дуже непросто, особливо зараз. Вони стійкі. Молодці й Іра, і Володя, й оточення. Усі молодці.
С.З.: Український сегмент люксу, в якому ти працював у 90-х — на початку нульових, наскільки цей формат моди, на твій погляд, сьогодні затребуваний в Україні порівняно з 90-ми?
С.Б.: Я думаю, що ця ніша абсолютно не зайнята в Україні. Формат люксу сьогодні, безсумнівно, затребуваний. Брендів, які пропонують просто речі, за якими нічого не стоїть, дуже багато. Мені здається, люкс — як противага цьому явищу — безумовно, має взяти реванш. Цим треба займатися.
С.З.: Чи є ймовірність, що ми ще побачимо Сергія Бизова як дизайнера власного бренду?
С.Б.: Ні, не побачите. Чесно кажучи, це сталося якось само собою, і я дуже вдячний моєму партнерові по бренду. Не знаю навіть, як вдалося в мені реанімувати бажання знову випускати колекції. Всі 20 років я думав, що це в мені померло. Це разюче. Я раптом зрозумів, що все живе. Тому величезне спасибі хоча б за це. У принципі, це цікава трансформація. Але щодо колекції під іменем Сергія Бизова, я не думаю, що це станеться. Принаймні поки не думав і не хочу думати про це. Поки що.)
Світлана Суркіс, інвестор бренду Heart Rate, про прем’єру колекції
С.З.: Світлано, чому саме Сергій Бизов був обраний вами як креативний директор бренду?
Світлана Суркіс: Я дуже вірю у знаки долі та людей. Ми товаришуємо з Сергієм багато років, і той факт, що ми поєднали наші зусилля для спільної роботи над брендом Heart Rate, здається мені глибоко символічним. Я дуже щаслива і хотіла б привітати всіх нас із прем’єрою колекції.
С.З.: Як народилася концепція бренду?
С.С.: Тут, мабуть, зіграла роль сукупність кількох факторів. По-перше, ми обоє творчі люди. Я дозволю собі процитувати слова самого Сергія, який сказав, що в цій колекції намагався показати мене. Я повністю довіряю баченню Сергія, його вмінню відчувати людей, а головне — розкривати їх. Навіть у своїх колекціях.
С.З.: Які амбіції ви як інвестор бренду ставите перед собою?
С.С.: Моя відповідь на це питання лежатиме швидше в емоційній площині, ніж у бізнесовій. Сьогодні не мода диктує правила життя, а, навпаки, життя диктує моду. Хочу процитувати слова Коко Шанель, яка одного разу сказала «добре, коли мода виходить на вулицю, але погано, коли мода заходить у дім». Колекція Heart Rate особисто для мене виходить за межі просто бізнес-проєкту. Це ще й особиста історія. Дуже дякуємо Сергієві за працю, терпіння, розуміння і, звісно, пристрасть, із якою він підходить до нашого спільного проєкту. Я дуже хочу, щоб глядач сприйняв нашу колекцію так само тепло та емоційно, як і ми з Сергієм.