Хто розвиває віртуальну моду в Україні: головні гравці цифрового світу

Розвиток нового напряму

Цифровий світ щодня стає все важливішим у реальному житті, а технології рухаються вже такими темпами, що створенням віртуального одягу та цілих онлайн-світів уже нікого не здивувати. Активно розвивається цей напрямок і в Україні — розповідаємо про його найяскравіших гравців.

Віртуальний одяг: DRESS X

DRESS X — один із піонерів світу віртуального одягу, про який сьогодні говорить вся fashion-індустрія. Сам проєкт народився у США, але заснували його дві українки — Наталія Моденова та Дарія Шаповалова, які до переїзду за океан займалися у Києві розвитком майданчика Mercedes-Benz Kyiv Fashion Week, а також представляли молоді бренди у шоурумі MORE DASH.

DRESS X народився у 2019 році, намагаючись вирішити одну з найважливіших проблем у сучасній модній індустрії — надвиробництво одягу, яке виникає через звичку купувати нові речі заради пари фотографій в Instagram.

«Нам хочеться показати, що можна виробляти менше, берегти ресурси нашої планети, але при цьому закривати потребу постійно купувати щось нове», — розповіла Дар`я Шаповалова в одному з інтерв`ю.

Принцип роботи досить простий — у DRESS X можна вибрати віртуальний образ, придбати його й потім приміряти. Щоб отримати фотографію у цифровому вбранні, слід завантажити фото великої роздільної здатності та з гарним освітленням. Через 1-2 дні клієнт отримає своє зображення у новій віртуальній сукні. Одним з перших у DRESS X можна було приміряти віртуальні сукні українського бренду PASKAL.

З`явився проєкт справді вчасно — через рік після запуску реальний світ закрився на карантин через пандемію коронавірусу, а віртуальний одяг став і способом розважитися, і можливістю знайти свій стиль, навіть сидячи у чотирьох стінах.

DRESS X залучив $2 млн інвестицій влітку 2021 року. Команда планує витратити ці гроші на масштабування проєкту, розвиток продажу та доопрацювання технічного забезпечення.

Віртуальний світ: PUSHKA FASHIONVERSE

PUSHKA FASHIONVERSE — перший не лише в Україні, а й у всій Східній Європі віртуальний fashion-світ. Його презентація відбулася на початку лютого у рамках Ukrainian Fashion Week.

PUSHKA Fashionverse — це цифровий світ зі своїм інтерактивом та розвагами, що дозволяють повністю зануритися в онлайн-простір та познайомитися з новими колекціями студентів PUSHKA School. Для інших дизайнерів це приклад, як можна по-новому демонструвати свої колекції — особливо тоді, коли проводити фізичні шоу стає все більш проблематично.

«Технології стрімко розвиваються, і своїм прикладом ми демонструємо, що модна індустрія вже готова до переходу на інший рівень fashion-показів. PUSHKA Fashionverse передбачає вільне переміщення, що дозволяє кожному глядачеві в зручному для нього режимі досліджувати оточення, взаємодіяти з ним, знайомитися ближче з ними. колекції цифрового одягу. Головне, що відрізняє нас — наголос на повноцінний VR-досвід, адже глядач не просто залишається стороннім спостерігачем, а стає повноцінним учасником цього fashion-всесвіту», — розповіла співзасновниця PUSHKA School Ірина Красильникова.

PUSHKA Fashionverse побудована за принципами спільного дизайну, що дозволило поєднати разом стилістично різні колекції студентів школи, а також реальність та футуристичність представлених локацій. На кожній з них можна переглянути вироби з діджитал-колекцій з усіх боків, почитати особисті звернення дизайнерів. Зануритися в цей захопливий світ можна за допомогою гарнітури VR Oculus Quest 2 (Meta Quest 2). Також доступна лаконічна версія — під мобільні пристрої із використанням кардбордів.

Віртуальна модель: ASTRA STARR

Влітку минулого року в Україні з`явилася власна віртуальна інфлюенсерка. Її звати Астра Стар (Astra Starr), вона переїхала до Києва з Берліна, а її мета — розповідати про актуальні fashion-тренди, робити огляди колекцій та ділитися образами на своїй сторінці в Instagram. Одним із її перших клієнтів став великий маркетплейс ROZETKA FASHION, також діджитал-модель співпрацювала з київським ЦУМом та встигла прикрасити обкладинку одного з жіночих журналів.

Автори Айстри Стар — студія FFFACE.ME, яка заради реалізації проєкту поєднала разом програмістів, 2D/3D дизайнерів, копірайтерів та психологів. Своїми батьками Астра Стар називає Дмитра Корнілова, Єгора Кумачова та Ксенію Люзицьку, які вкладають у неї весь вільний час та ресурси, щоб Астра була цікава як передплатникам, так і рекламодавцям.

«У рамках місії FFFACE.ME ми хочемо створювати соціально-корисних та відповідальних інфлюєнсерів. Вони нестимуть експертний контент і надихатимуть аудиторію, навчатимуть її та будуть джерелом актуальних новин», — додав Дмитро Корнілов.

На запитання «Навіщо потрібні діджитал-інфлюенсери» відповідає статистика — сьогодні з цифровими героями працюють такі бренди як PRADA, Calvin Klein, Balmain та Samsung, кількість їхніх передплатників помітно вища, ніж у реальних блогерів, та залучення вище. Замовники люблять віртуальних інфлюенсерів за стабільність, а також можливість контролювати всі етапи роботи з ними.


Реклама

Популярные материалы

10 новинок на літо від українських брендів


Правильні дії під час та після атаки


Схуднути за 7 днів: ефективне та просте тренування


Читайте також
Популярні матеріали