Правнучка Марії Примаченко у зйомці нової колекції 91LAB, присвяченої українській художниці

Пронизана мистецтвом

 

Ідея об’єднати моду та мистецтво — не нова, але втілення творів найвідомішої народної художниці Марії Примаченко у трикотажних речах бренду 91LAB (RITO Group) має на меті привернути увагу до української культури, яка потерпає від російської агресії, і вкотре нагадати, що Україна сьогодні перебуває в авангарді нового світового порядку.  

Анастасія Примаченко

На створення капсульної колекції 91lab, натхненої творчістю Марії Примаченко, наштовхнуло руйнування російськими військами Іванківського історико-краєзнавчого музею, в якому зберігалися роботи видатної української художниці ХХ століття.

«У ці дні в мені вирував внутрішній протест: загарбники не мають права чіпати ні наших людей, ні нашу історію: те, що наше, не належить більше нікому. І мені захотілося зробити колекцію за творами Марії Примаченко, щоб продовжити, посилити, проявити і прокричати: "Не чіпайте,  це наше!"», — розповідає про народження ідеї дизайнерка Альона Пікуль. 

На початку березня дизайнерка зробила перші ескізи колекції. Після  знайомства з правнучкою художниці, засновницею Благодійного фонду «Творча спадщина родини Марії Примаченко» Анастасією Примаченко ескізи трохи скоригували: для колекції взяли не лише найвідоміші твори Марія Оксентіївни, такі як «Звір», «Опудало» (цього року картина представлена на кураторській виставці «Молоко снів» 59-ї Венеційської бієнале сучасного  мистецтва), а й роботи з родинної колекції, які раніше не експонувалися, аби показати різні грані творчості великої наївістки. 

Обличчями колекції стали професійна модель Аліна Гончарук і правнучка художниці Анастасія Примаченко. У зйомці були використані автентичні  речі з родинної колекції. 

Твори Марії Примаченко ми впізнаємо завдяки яскравим кольорам, авторським декоративним елементам, химерним звірам і птахам. Через те що дизайнерка бренду Альона Пікуль хотіла залучити до колекції якомога більше зображень, а також показати написи Марії Оксентіївни на звороті картин, з’явилася ідея поєднати героїв кількох робіт і написи до них на одному  полотні — ніби створити Маріїн скетчбук. До того ж дизайнерка перевела їх з кольорового живопису в чорно-білу графіку. Білі та чорні худі й кардигани —  фронтмени цієї колекції. 

Уперше бренд експериментує з новою для себе, але старою українською  технологією — вибійкою. Футболки в капсулі виконані не промисловим способом принтування, а крафтовим — за допомогою спеціальної дерев’яної форми, зробленої народним майстром з Полтави Володимиром Маркар’яном, олійних фарб і методу ручного відтиску. Ця технологія підкреслює унікальність як кожного художнього твору Марії Примаченко, так і кожного виробу з капсульної колекції 91Lab. Крім футболок етикетки до колекції також зроблені способом вибійки з набризком найхарактерніших кольорів Марії — жовтого, зеленого, червоного. 

«Мене вражає в цій колекції, що Олена використала не просто картини Марії, а й написи — її почерк, графіку її руки, її послання до людей. Це як інший бік медалі. Бо Марія — це не просто картинка, це історія, розказана її рукою. Вона просто геніальна. 

Коли я одягаю ці речі, я відчуваю, як від Марії йде радість, тому що Марія теж була свого роду дизайнеркою, вона сама шила собі речі й вишивала. І не тільки собі, а й  людям — вона цим заробляла гроші, коли були скрутні часи. У ті часи вона не могла й подумати, що її картини будуть на таких красивих речах таких класних брендів.  

Ми мріємо створити резиденцію Марії Примаченко в селі Болотня, де вона  народилася. І благодійні кошти від продажу колекції 91lab стануть нам у пригоді, бо  на будівництво потрібна дуже велика сума. Це буде точка на мапі, де людина зможе зануритися в мистецтво, пізнати його та Марію і відчути, як створювалися її картини. І я сподіваюся, що для клієнтів RITO Group, для покупців буде також  важливо знати, що частина їхніх грошей піде на створення музею Марії Примаченко», — говорить Анастасія Примаченко. 

Капсульна колекція, натхнена творами Марії Примаченко, складається з об’ємних, комфортних речей — кардигана, худі, сукні, пальта. До аксесуарної лінійки колекції входять хустки, балаклави, манишки з капюшоном, шарфи-палантини і шкарпетки. 

Частину прибутку від продажу колекції бренд перераховуватиме на будівництво артрезиденції та музею Марії Примаченко в її рідному селі Болотня на Київщині (архітектурний проєкт Yakusha Studio), яке ініціює Maria Prymachenko Family Foundation, що займається популяризацією, охороною та захистом мистецтва Марії Примаченко.  


Реклама

Популярные материалы

Оголошено рейтинг найпопулярніших знаменитостей 2022 року


Теплі костюми на кожен день — must have цієї зими


5 багатошарових образів, які допоможуть пережити всі примхи...


Читайте також
Популярні матеріали