Від Лондона до Тенеріфе: бізнес за кордоном з українським серцем

Якість і душа України

Бренди одягу, національна кухня, б’юті-сфера по-українськи — це лиш маленька частка того, чим ми дивуємо весь світ. 

Після початку повномасштабного вторгнення чимало українських бізнесів припинили роботу або поставили все на паузу. Однак знайшлися й ті сміливці, які не просто продовжили будувати бізнес у часи невизначеності, а й змогли масштабуватися, відкрити нові магазини, заклади чи салони краси. За кордоном почав відкриватися бізнес з приміткою «родом з України», який стрімко підкорює аудиторію та викликає лише гордість.       

Сьогодні ми розповімо про бізнес за кордоном з українським серцем — найкращі ресторани, салони та не тільки. 

I AM VOLYA

Онлайн-бутик українських брендів із символічною назвою I AM VOLYA заснувала в Лондоні Марія Сьюант родом із Маріуполя. Її мета — щоб українці за кордоном мали змогу доторкнутися до чогось рідного, а іноземці — познайомитися з українськими брендами.  

На I AM VOLYA представлені KSENIASCHNAIDER, Gunia Project, ELENAREVA, FROLOV, Zhilyova, Katsurina та багато інших. Познайомитись з українськими брендами можна також вживу під час поп-апів, які періодично проходять у Лондоні.  

«Наша мета — продовжувати популяризувати українську моду у Великій Британії, адже ніщо не зігріває серце так, як місцеві жителі в одязі українського дизайнера», — говорить Марія Сьюант.

Cream Dream

  • Фото: Дар’я Агафонова
    Фото: Дар’я Агафонова
  • Фото: Дар’я Агафонова
    Фото: Дар’я Агафонова
  • Фото: Дар’я Агафонова
    Фото: Дар’я Агафонова

Cream Dream — веганська кондитерська, яка створює корисні десерти без глютену та лактози. Також у закладі подають фірмовий український карпатський чай, який причарував лондонців, та каву.

Усі співробітники — українські біженці, деякі не знають англійської мови, але намагаються робити все можливе. Єлизавета Татаріна, засновниця Cream Dream, планувала відкрити своє перше кафе в Києві, але через війну відклала цей план. 

«Як тільки я приїхала до Великобританії, зрозуміла, що не хочу сидіти й чекати, тому почала створювати Cream Dream практично з нуля. Це також мій спосіб підтримки своїх людей у Лондоні та можливість висловити подяку британцям». 

У майбутньому вона планує відкрити друге кафе, але вже у столиці України.

G.Bar Madrid 

Перший G.Bar з’явився у Києві у 2015 році, а за 8 років мережа зросла до понад 50 G.Bar у 13 країнах світу, серед яких США, Естонія, Польща. А з 2022 року ще й Іспанія. 

Простір планували відкрити у 2020 році, але через пандемію довелося відкласти. 

«Потім почалася повномасштабна війна, і ми дуже переживали за наших партнерів в Україні та майбутнє. Тисячі жінок змушені були покинути свої домівки, і багато з них опинилося в Іспанії.  Ми зрозуміли, що відкриття G.Bar у Мадриді перетворилося з бажання в необхідність. Адже кожного дня ми отримували десятки повідомлень, як наші дівчата мріють про такі базові  речі, як стрижка, гігієнічний манікюр та догляд за собою. У вересні минулого року ми відчинили свої двері в самому центрі Мадрида на історичній вулиці Гойя, названій на честь великого іспанського художника Франсіско Гойя», — ділиться Світлана, засновниця G.Bar Madrid. 

Незабаром команда планує порадувати жителів Мадриду новими локаціями G.Bar.

Leleka 

Leleka — платформа, яка знайомить світ із українськими брендами та підтримує український малий і середній бізнес. Від в’ялених томатів до срібних прикрас та справжніх ліжників — кожен знайде щось до вподоби. 

Ідея створити платформу народилася 8 березня. 

«Тоді просто донатити чи волонтерити фізично здавалось недостатнім. Хотілось використати професійний досвід та навички в комунікаціях, щоб допомагати дійсно ефективно. Допомагати не донатом, а купівлею українського товару — така ідея була дійсно неочікуваною для багатьох іноземців. І дуже "зайшла"! Адже це win-win support. Ти і допомагаєш, і отримуєш дійсно класний та якісний товар. А economy cycle of Ukraine keeps going», — діляться засновники Leleka.  

Іноземці в захваті від декору для дому, а також виробів, зроблених вручну. Серед топпродажів — дерев’яні іграшки, ліжники, свічки та пледи. У майбутньому на платформу планують додавати ще більше унікальних українських товарів і розповідати світові про сміливих підприємців. 

 ReOriginal

The Originals — перша та найбільша онлайн-ресейл-платформа в Україні з продажу речей класу люкс. Її особливість у швидкості та зручності, адже речі забирають прямо з дому, а всю роботу по фото, опису, продажу, упаковці та відправці платформа бере на себе. За кордоном ресейл-платформа запустилася оновленою під назвою ReOriginal.

«План інтегруватися на західний ринок був із моменту зародження ще у 2020 році. Ми точно знали, що здатні реалізувати проєкт із потенціалом міжнародного росту. Попри все ми щасливі, що почали свій шлях в Україні. Проєкт ще на початку інтеграції, проте отримує позитивний фідбек. Ми вже маємо активно зростаючу аудиторію продавців та покупців, а також позитивні відгуки західних клієнтів та інфлюенсерів. У ці непрості часи європейські покупці із радістю купують речі українців, таким чином не лише отримують круті знахідки, але й висловлюють підтримку українцям», — розповідають засновники платформи Ольга Кедик та Костянтин Костур. 

Papá Teide 

Papá Teide — гастрономічне бістро в Пуерто-де-ла-Крус на острові Тенеріфе. Заклад відкрила українська компанія First Line Group («Італійська редакція», «Улюблений дядя», 044Cafe). Ставку роблять на локальні продукти та невеликі хазяйства, місцеву винну культуру та виноробні. Навіть барна карта Papá Teide — це знайомі всім коктейлі, але з місцевих інгредієнтів.

«Ми опинилися у новому середовищі, з іншим культурним фоном, правилами гри та введення бізнесу. Тут ми емігранти, проте захоплені обличчя місцевих гостей нашого бістро говорять, що йдемо вірним шляхом. Відвідувачі приходять у невеличке бістро в курортному містечку, а отримують сервіс та гастрономію світового рівня. Ми могли б відкрити це бістро у Парижі, Копенгагені, Амстердамі й дати фору багатьом», — коментують засновники. 

Ресторатори планують відновити роботу проєктів у Харкові та показати світу, що таке українська гостинність. 

MVK 

MVK — мережа агендерних майстерень нігтьової естетики з власними лабораторіями по стерилізації інструментів. Салони оформлені в нейтральних тонах, щоб представникам обох статей було комфортно. 

«Думки про масштабування виникли задовго до 24 лютого 2022 року, але реалізація цих цілей випала саме на період війни. Період, який я особисто обрала розглядати як вікно можливостей. І воно доволі широке. Предметні кроки в напрямку масштабування та перемовини з партнерами розпочалися навесні, влітку спільно з командою запуску ми відкрили салон у Кракові, у жовтні салон повноцінно запрацював у Відні. В іноземного клієнта є свої запити й на них важливо реагувати. Наприклад, поляки та австрійці не звикли та не розуміють, для чого стільки часу витрачати на б’юті-ритуали. Вони не готові до цього, бо мають інші пріоритети та цінності в житті, але приємно вражені локацією та професійністю майстрів», — ділиться досвідом засновниця Вікторія Колодій.

Плани на розширення MVK не обмежуються лише Європою, розглядають щонайменше п’ять країн. 

U SPACE

Кураторський концептуальний магазин у Барселоні U SPACE представляє найкращі українські модні та лайфстайл бренди. Там розміщені не тільки відомі роботи топових українських дизайнерів, а й ексклюзивні дропи, створені спеціально для галереї. Дизайн сучасного інтер’єру з унікальним українським відтінком розробив архітектор Сергій Махно. 

U Space створили українки Тетяна Чумак, Ірина Казнадій та Марія Сліпенчук, які через війну опинилися в різних країнах. Основною ціллю було створити спільний проєкт, який максимально популяризує все, що створюють українці. U Space — скорочення від Ukrainian Space і водночас гра слів, тобто «твій український простір».

«Ми тільки відкрилися, а нас вже купують і іспанці, і модні француженки. Треба відчувати тренди, бо саме цього вимагає цільова аудиторія. Проте серед покупців також є люди, які не знаються на моді, а просто прагнуть підтримати українських дизайнерів та виробників, тож купують те, що вони розуміють, — кераміку та предмети інтер’єру», — діляться засновниці.

U Space отримують запити на франшизу з інших країн, проведення поп-апів на Міконосі та Ібіці, а в майбутньому думають про відкриття в рідній Україні після перемоги.

Mriya Neo Bistro

Mriya Neo Bistro в Лондоні розповідає про Україну мовою смаку та затишку. Кухня закладу — це симбіоз української гастрономічної спадщини, класичних страв та авторських новаторських поглядів шефа Юрія Ковриженка. У Mriya можна спробувати українські вина та дізнатися, яка на смак стійкість у келиху, бо українські винороби продовжують працювати навіть в умовах війни. 

Інтер’єр, створений архітектурним агентством Replus Buro, уособлює зустріч минулого та сучасності. Спеціально для Mriya з України до Лондона привезли унікальні 100-річні кахлі, старовинний реставрований сервант, картини українських художників, кераміку, текстиль з Карпат та багато інших оригінальних елементів, а також підібрали меблі сучасних українських креативних дизайнерів.

«На момент початку війни ми були в Лондоні з робочим візитом на 10 днів. На другий день стали відправляти запити до ресторанів Лондона з пропозицією організувати благодійну вечерю для зборів коштів на допомогу жертвам війни. З березня по липень брали участь у багатьох благодійних вечерях та зібрали близько пів мільйона фунтів. Це переконало нас, що британці розуміють українську кухню та хочуть дізнатись про неї більше. Вже наприкінці весни сформувався план про відкриття закладу, в середині червня ми зайшли у приміщення, а в останній день серпня відкрили двері Мрії», — розповідає Юрій Ковриженко.

Sculptor

Sculptor — мережа майстерень масажів та доглядових процедур для обличчя, яка допомагає клієнтам повернути автентичну природну красу неінвазивними методами.

«Спочатку ми вирішили відкритись у Києві у квітні. Пам`ятаю, як раділи новим записам, ніби після першого відкриття. Коли команду вдалося відновити, а мені, як людині, повернути собі себе, я почала замислюватися про франшизу в Європі. Адже багато українців хочуть робити там бізнес. Зараз ми на стадії підписання двох франшизних точок», — розповідає засновниця Анна Гусєва.

У планах відкрити ще як мінімум 10 франшиз Sculptor, посилити та розвивати дві точки у Києві. Уже запустили онлайн-курси для професіоналів та домашні відеоуроки у проєкті Sculptor Face Academy Online.


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали