«У нас немає сезону знижок, у нас цілий рік одяг з червоними цінниками». Як бренд Odnataka входить у світову хвилю resale

Про моду на «речі поза часом», різницю між resale магазином та комісіонкою, а також про особливості smart shopping в Україні — в ексклюзивному інтерв`ю ELLE.UA

Odna Taka

ELLE Останніх декілька років у світі простежується тенденція, що покоління Z з його споживчими звичками знищить концепцію швидкої моди. Ваша ідея resale під брендом Odnataka — це реакція на ці глобальні процеси?

Odnataka Ми давно міркували, як зробити так, щоб люди менше купували неякісних речей, а хороші використовували якомога довше, навіть якщо б їх довелося передати в нові руки. Так ми зацікавилися форматом resale, який став популярним останні 10 років в Європі, Америці та Азії.

Проблема перенасичення речами зачепила весь світ. Індустрія моди випускає велику кількість відходів — майже 100 мільйонів тонн на рік, і ця тенденція не сповільнюється.

Не випадково Європейська економічна комісія Організації Об’єднаних Націй б’є на сполох щодо екологічних наслідків, нанесених Землі легкою промисловістю всього світу.

Експерти ThredUP’s у Resale Report 2019 спрогнозували, що тільки в Америці обсяг продаж одягу resale досягне через п’ять років 51 мільярда доларів і випередить за цим показником сегмент fast-fashion.

На зміну fast fashion приходить вдумливе споживання: все більше споживачів шукають якісний брендовий одяг за розумною ціною.

Сьогодні 42% покупців категорії premium та luxury враховують перепродажну перспективу, а такі бренди як Louis Vuitton, Burberry та Dior створюють більше «класичного одягу поза часом». Ідея Odnataka ще формувалася, а вже заручилася потужною підтримкою охочих дати своїм речам друге життя.

Odna Taka

ELLE Це сміливо розпочинати бізнес у період пандемії коронавірусу, який збігся також із світовою кризою. Що змотивувало, попри ризики, дати старт бренду Odnataka?

Odnataka Карантин допоміг переоцінити систему цінностей та ще більше почати цінувати прості речі: чисте повітря, здоров’я, дім, добрі стосунки. Ми стали замислюватися: а що є нашою надійною опорою, що цінне саме для нас, ким ми є насправді? І цей стан тільки підштовхнув нас до проекту, який дав би відповіді на всі ці запитання. Для перевірки своєї інтуїції наша команда запустила в квітні дослідження серед покупців оригінального брендового одягу в Україні.

Наші результати збіглися зі світовими тенденціями: у посткарантинний час українські жінки не збираються обмежувати себе у бажанні мати чудовий вигляд, однак при покупках будуть більш вимогливі до якості одягу, ніж раніше. Найімовірніше, що вони відмовляться від дешевих брендів на користь більш дорогих. Крім того, у переважної більшості немає категоричного ставлення до купівлі брендового одягу із resale магазину. Тоді ми зрозуміли, що ми на правильному шляху.

Це було стовідсоткове попадання в ціль — створити бренд, який, з одного боку, спонукав би жінок до свідомого споживання, а з іншого, робив би їх щасливішими.

odnataka

ELLE Формат resale ще недостатньо популярний в Україні. Ви впевнені, що українці готові до таких нових пропозицій?

Odnataka Український ринок оригінального брендового одягу представлений переважно двома формами: трендові новинки брендів або застарілі речі з комісіонок. Ми зробили ставку на два в одному: актуальний одяг світових брендів у стані, близькому до нового, але за низькою ціною.

Причин для resale може бути багато: онлайн-непопадання в колір чи розмір, імпульсивна спонтанна покупка під впливом реклами, річ «не прижилася» у гардеробі, зміна стилю життя після покупки. Крім того, є багато випадків, коли річ потрібна тільки «на один раз».

Odnataka — це не пафосний luxury store, але й не комісіонка. Швидше це Fashion Experience Store, адже ми пропонуємо зовсім інший формат шопінгу. Slow life. Slow thinking. Slow fashion.

У нас немає поспіху: замість «сезону знижок» цілий рік одяг з «червоними цінниками». А щоб ви не розгубилися серед 1000 речей 43 брендів, стилісти підготували готові луки.

Настрою smart shopping відповідає і локація магазину. Ми довго обирали місце для нашої нестандартної ідеї. Вулиця Гончара, розташована в старому Києві, теж Odnataka. У далекому 1877-му саме тут були відкриті перші Вищі Жіночі курси, які в часи Другої Світової Війни були переформовані в Медичний Жіночий Інститут. До сьогодні на цій вулиці проживає українська інтелігенція: архітектори, лікарі, письменники, вчені та викладачі. Ми віримо, що це місце сили українських жінок.

ELLE Погоджуємося з вами, що сьогодні споживачі купують менше, надаючи перевагу second hand, resale та кастомізації, і, напевно, подібні звички з часом ставатимуть більш глобальними. Розкажіть, чому давати друге життя речам вигідно для всіх?  Як влаштована еко-система бренду Odnataka?

Odnataka Ми подбали про вигоду для всіх. Продавці реінвестують кошти і звільняють місце в своєму гардеробі. Бренди завойовують нову аудиторію, яка тільки підступається до їхньої цінової політики. Речі потрапляють до нових власників. А жінки, купуючи красивий брендовий одяг, почуваються «на мільйон». Водночас разом з Odnataka ми зменшуємо еко-сліди на планеті.

ELLE За опитуваннями, близько 40% жінок після карантину збираються купувати менше, надаючи старим речам друге життя. У контексті цього цікаво, який одяг потрапляє на полиці бутіка Odnataka?

Odnataka Наш пріоритет — якість. У базовій лінії Odnataka ви знайдете якісні та актуальні must have кожної жінки. У Red Carpet Odnataka — культові речі, в яких неможливо залишитися непоміченою. Часто це одяг із лімітованих колекцій, який більше ніде не знайти. Для Odnatakaodna речі відшиваються майстрами кращих ательє Києва з найякісніших італійських тканин. У нас ви не знайдете неактуального одягу, натурального хутра та неекологічних матеріалів, як пластик чи нафта.

Odnataka

ELLE Чи є на полицях Odnataka речі з мас-маркету?

Odnataka 10% усього одягу (це, як правило, ультра-модні речі) представлені брендами мас-маркету. Вони є непоганим доповненням до брендових речей класу люкс для street looks. Але навіть серед них ми відбираємо речі за складом тканини. Там не буле 100% поліестеру, хіба що на кишенях.

Ми продаємо тільки якісний одяг, який не втрачає вигляду після прання, і підтверджений репутацією світових брендів.

ELLE Хто купує одяг Odnataka?

Odnataka Ми зрозуміли, що жінок сьогодні цікавить не «просто магазин», а місце, де вони накопичують енергію, розслабляються і почуваються Odnataka. Жінкам важливо бачити, що пасує конкретно їм. Вони прагнуть діалогу.

Хтось знаходить в Odnataka одяг, за яким давно полює. Це можуть бути культові, впізнавані речі, іноді навіть артефакти моди. Ми гарантуємо оригінальність та кращу ціну (наша комісія складає 10-20%, продавці повертають собі до 30% вартості, покупці отримують знижку в 50-70%). Інші ідуть до нас за речами з останніх колекцій, які не встигли придбати, чи за своїм розміром, який не знайшли в столичних магазинах. Наші продавці-консультанти рідко використовують каталоги, де ікони стилю диктують моду. 

Наша ікона — кожна Odnataka жінка. Ми пропонуємо тільки той трендовий одяг, який пасуватиме саме цій жінці.

ELLE Чи не було вам страшно виходити на український resale ринок? Адже багато українок пам’ятають досвід комісіонки та second hand.

Odnataka Ми принципово інший формат, тому нам не було страшно. Жодна здана річ не отримує етикетку бренду Odnataka, доки не пройде перевірку на якість та актуальність, а також спеціальну двоетапну хімчистку. Якщо одяг був приміряний у нас в залі більше п’яти разів, ми його знову віддаємо до хімчистки. На кожній речі є стікер з датою проходження останнього клінінгу. Наші покупці можуть бути абсолютно спокійними, чого не скажеш про клієнток аутлетів, наприклад. Ми про це рідко замислюємося, але речі, які приміряються на розпродажах, за пару сезонів одягаються щонайменше 10 разів!

ELLE Чи був у планах запуск одягу під брендом Odnataka?

Odnataka Ні, оскільки це суперечить нашим принципам — створюючи на одну річ менше, робити на одну щасливу жінку більше.

Філософія Odnataka проста: ми допомагаємо іншим брендам знайти свою нову власницю і робимо брендові речі більш доступними для жінок.

Ми відкриті до колаборацій з локальними марками, яким потрібен потужний торговельний майданчик для представлення своїх продуктів. І в галереї Odnataka уже є авторський одяг українських брендів.

Магазини брендового одягу стандартних форматів нам не конкуренти, це наші партнери. Для їхніх клієнтів ми безкоштовно надаємо послуги стиліста з розбору гардеробу, тим самим звільнюючи місце для нових покупок і надаючи можливість для реінвестування. Жінки купують у брендових магазинах нове, а ми наповнюємо полиці Odnataka якісним і стильним одягом.

ELLE Ви взялися за складне завдання — індивідуальний підхід до кожної жінки. Як вам це вдається?

Odnataka Одні ми б не впоралися! Ще на етапі тестування концепту нас знайшли модні експерти, fashion-блогери та історики культури, які хотіли ділитися досвідом в спеціально створеному для цього просторі.

Покупці не хочуть у магазинах слухати від продавців про нові модні тренди. Усі покази відомих брендів вони уже подивилися в YouTube. Вони хочуть знати, як ці тренди «одягнути» на себе. А для цього необхідний майданчик, щоб розпочати діалог.

Відкриваючи жінкам дивовижний світ моди, ми відкриваємо їм світ прийняття себе. Поваги та любові до себе. І тільки потім — звичку носити красивий і якісний одяг, на який вони заслуговують. Тому в Odnataka ми намагаємося говорити не тільки про моду, але і про здоров’я жінки, психологію, взаємовідносини.

Наша команда справді вірить, що кожна жінка — особлива.

Змінюються часи, але суть українки лишається незмінною: зухвала і ніжна, сильна і тендітна, примхлива та самовпевнена водночас. І в цьому наша місія — допомогти кожній розкрити її унікальність та силу бути Odnataka.


Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай із кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Вікторії Бекхем — 50! Еволюція стилю зірки


Читайте також
Популярні матеріали