Скандинавська мода вже давно стала синонімом гарного смаку. Відмінний симбіоз практичності, лаконічності та інтелектуальності підкорив серця й гардероби поціновувачів обдуманої моди по всьому світу. Тут немає місця швидкоплинним трендам та ідеям на кшталт «Шити задля того, щоб шити».
У світі fashion скандинави завжди славились обміркованим підходом до створення та споживання. Саме тому їхні колекції майже завжди монохромні, з простим, проте ідеальним кроєм та мінімалістичними принтами. І можливо, саме через це на першу ж колекцію молодого й невідомого бренду Rotate чекав приголомшливий успіх.
Про те, з чого почалася історія бренду, у своїй колонці розповідає стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
Історія сучасного бренду Rotate by Birger Christensen бере свій початок у далекому 1869 році, коли на одній з центральних вулиць Оstergade, 38, у Копенгагені відкрилось невеличке ательє з ремонту хутряних виробів.
Молодий майстер Бергер Крістенсен мав неабиякий комерційний хист. Спершу його ательє спеціалізувалося виключно на ремонті хутряних виробів, але згодом він долучив до роботи й кравчинь. Останні підганяли шуби та пальта під клієнта, переробляли їх за потреби. Пізніше почали знімати лекала та шити власні хутряні вироби.
Бізнес виявився напрочуд вдалим, і вже за кілька років Бергер викуповує всю будівлю, де розміщувалось його ательє та перетворює його на свою повноцінну штаб-квартиру.
З роками та зі зміною поколінь сімʼї Крістенсен магазин продовжує розвиватися та пускає на свою територію й інші бренди. Спочатку локальні, скандинавські, а згодом і представників французького, англійського та італійського фешн-ринку.
Новітня історія Birger Christensen почалася 2017 року зі зміною голови компанії та її виконавчого директора. Ними стали брат та сестра Єнс Біргер Крістенсен та Деніз Крістенсен, праправнуки засновника універмагу. Під їхнім керівництвом сімейна справа зазнала кардинальних змін та отримала ковток свіжого повітря у вигляді нового напряму розвитку компанії — виготовлення одягу pret-а-porter.
Якщо вірити легенді, то під час Copenhagen fashion week 2017 Єнс Біргер Крістенсен на одному з показів знайомиться з двома фешн-інфлюенсерками — Жанетт Медсен і Торою Вальдемарс.
За келихом вина на after party він вислуховує їхню авторитетну думку про асортимент його магазину, недоліки селекції та майже порожню нішу гламурного одягу. Дівчата скаржились на те, що скандинавський ринок одягу не здатен запропонувати повсякденних гламурних речей, яких так бракує його клієнтам.
Таким чином у Єнса зʼявляється ідея майбутньої колаборації з подругами. Він запропонував Жанетт і Торі створити на базі потужностей фабрики Christensen невелику капсульну колекцію з усіма необхідними для сучасної копенгагенської дівчини речами.
Майданчиком для реклами та продажу було визначено соцмережі дівчат та універмаг Birger Christensen. За комунікацію та створення майбутньої колекції відповідала Деніз Крістенсен.
Для свого дебюту Тора та Жанетт сфокусувалися на сучасному скандинавському стилі з його свіжим поглядом на тренди, а також переосмислили головні тренди 70-х та 80-х, адаптувавши їх до сьогодення. Перша колекція Rotate by Birger Christensen побачила світ 2018 року та вийшла досить невелика. Вона складалась із сексуальних та гламурних мінісуконь і спідниць, кроп-топів, шкіряних брюк і светрів. Проте вирізнялася яскравими та насиченими кольорами, а також квітковими принтами, що досить рідко бувало на той час у скандинавських дизайнерів. Успіх колекції виявився приголомшливий!
Всього за кілька днів капсулу від Тори та Жанетт розібрали під нуль, а запитів на повідомлення про наявність товару в онлайн-магазині було відправлено більше, ніж тисяча. Доля Rotate by Birger Christensen була вирішена.
Для наступної колекції, окрім Тори та Жанетт, Деніз Крістенсен запросила команду досвідчених дизайнерів та майстрів по роботі з аксесуарами для розширення асортименту бренда. З того дня почалась модна експансія Rotate by Birger Christensen.
За два наступних роки марка зʼявилася у провідних універмагах світу, серед яких паризька Gallery Lafayette та нью-йоркський Barneys. Цього ж року в марки вийшла колаборація зі шведським гігантом H&M. До капсули включили культові сукні, светри та шкіряні костюми від Rotate by Birger Christensen.
«Співпраця з H&M дозволяє нам додати нотку сучасної магії до нашого класичного стилю Rotate. Наш мудборд наповнений святковими образами, елементами скандинавського гламуру та темами розширення можливостей і жіночності», — прокоментували співпрацю Тора і Жанетт.
Сьогодні колекції від Rotate by Birger Christensen — це відображення не лише стилю їхніх творців, а й сучасного скандинавського гламуру: з довжиною міні, кольоровою шкірою, об`ємними рукавами та квітковими принтами.
Стиль марки тепер упізнаваний та наслідуваний, а кількість поціновувачів з кожним днем невпинно зростає. Серед них уже помічені Кім Кардаш`ян, Ельза Хоск, Хлої Кардаш`ян, Емілія Сілберг, Таня Кобзаєва та багато інших.