Що таке digital fashion і як працює цифрова мода в Україні під час війни

Майбутнє fashion-індустрії

Традиційна індустрія моди потребує змін уже давно. Про це сигналізують екологічні проблеми, цінова політика, дискримінація в індустрії та чимало інших факторів. Дослідження Barclays Bank показали, що 9% клієнтів у розвинених країнах купують новий одяг лише для того, щоб зробити фото для соціальних мереж, а потім — повернути його назад. Вирішенням цієї проблеми стали інноваційні технології, які за останні роки міцно сплелися з fashion-індустрією. Порівняно з фізичною модою цифровий одяг виділяє на 97% менше вуглекислого газу під час виробництва й абсолютно не вимагає використання води.

Ексклюзивно для ELLE.UA представниця стартапу DRESSX розповіла про роль digital fashion у сучасному світі та роботу компанії під час повномасштабної війни в Україні. 

digital fashion

DRESSX — це провідний стартап у сфері цифрової моди та найбільший магазин віртуального одягу від 3D та традиційних дизайнерів, започаткований українками Дар’єю Шаповаловою та Наталією Моденовою. 

«Ми пропонуємо віртуальний одяг як альтернативу фізичному, що купується "на раз" виключно для створення контенту. DRESSX — це digital-гардероб для нашого життя у віртуальному світі. З появою соціальних мереж, ігор та відеодзвінків у віртуальній реальності ми потребуємо гардероба так само, як і у фізичному світі», — розповідають у компанії. 

Трансформація традиційної моди в її відповідник у Metaverse, так звану метамоду (metafashion), відбулася і все ще відбувається дуже природно, підтримуючи загальні зміни у світі. Цифровий одяг був присутній в іграх уже давно, але гра змінилася: ми стали «аватарами для самих себе» у соціальних мережах і месенджерах. 

digital fashion

Digital fashion існує не для того, щоб повністю замінити фізичну моду. Вона потрібна, коли людина хоче створити цифровий модний контент, не витрачаючи кошти на фізичний одяг, а також для відкриття нових можливостей для самовираження. У той час як дехто використовує цифровий одяг для того, щоб поекспериментувати зі своїм зовнішнім виглядом або покращити старі фотографії, інші стають з його допомогою тими, ким завжди мріяли бути: носити яскравіші вбрання, повністю змінити свій стиль, приміряти на себе кутюрні вироби тощо. Цифрова мода не має обмежень, тому це чудовий інструмент для дослідження себе та власної особистості.

«Ми віримо, що в майбутньому кожен модний бренд — люксовий, бренд високої моди, вуличного одягу, масмаркет — матиме цифрову лінію, а кожна людина матиме свій цифровий модний гардероб, ми називаємо його Metacloset. Наша головна мета — надати безмежний цифровий гардероб для кожної людини для її присутності у цифровому світі без обмежень для творчого самовираження. Те ж саме з креаторами та 3D-дизайнерами — ми хочемо розширити їхні можливості та надати їм безпечне місце для творчості та професійного розвитку».

digital fashion

Повномасштабне вторгнення, розпочате російськими військами 24 лютого, змінило як реальне, так і віртуальне життя українців, тож на нього мусила відреагувати й індустрія digital fashion. 

У перший день війни DRESSX запустив ініціативу Support Ukraine, завдяки якій іноземці могли легко робити пожертви українським благодійним організаціям, купуючи спеціальну колекцію на сайті. Support Ukraine уже підтримали численні інфлюенсери та знаменитості, зокрема, Мадонна виклала фото в сукні у кольорах українського прапора в Instagram. Усі кошти, отримані від придбання колекції на вебсайті, спрямовуються на рахунки українських благодійних організацій. Колекція також доступна безкоштовно в AR у додатку DRESSX для всіх, хто хоче підтримати Україну.  

digital fashion

«Як компанія, заснована українською командою, ми не можемо бути осторонь поточних подій у нашій країні. Ми допомагаємо представникам креативних професій, які постраждали від російської військової агресії в Україні. Ми випустили форму, завдяки якій ті, хто потребує допомоги, можуть поділитися своїми обставинами та отримати необхідну підтримку від DRESSX, долучитися до створення контенту для колекцій Support Ukraine або виставити свої роботи на продаж на NFT- маркетплейсі від DRESSX». 

Окрім цього, DRESSX залучив одну з найбільших криптовалютних бірж Crypto.com до створення спеціального дропу NFT-аксесуарів з українською символікою. Лише цей проєкт допоміг зібрати понад 12 тисяч доларів. 

Загалом DRESSX уже перерахували понад 35 тисяч доларів на підтримку України.

digital fashion


Реклама

Популярні матеріали

Fashion Talk: 15 питань Ользі Галушці про улюблені бренди...


Яке взуття обирають на зиму модниці: 28 найстильніших варіантів...


«Мій бекграунд — це основа, що дарує мені свободу». Інтерв’ю з...


Читайте також
Популярні матеріали