В останні кілька сезонів дизайнери неодноразово зверталися до прозорих тканин і доповнювали ними різні елементи своїх колекцій: від блуз і топів до спідниць, суконь і навіть штанів. Бренд Yves Saint Laurent у лінійці осінь-зима 2024/25 висловив особливу любов до цього матеріалу, і так прозорість стала головним акцентом на його подіумі. Цим Ентоні Ваккарелло не лише підтримав тренд, що заполонив модну індустрію, а й віддав шану засновнику дому моди Іву Сен-Лорану. Легендарний модельєр у свої часи зробив революцію в моді, коли почав майструвати прозорі речі, що тоді вважалися таким собі проявом вульгарності. Дизайнер намагався крізь свої вироби відтворити вільний бунтарський дух і довести, що жінка може вдягати те, що їй заманеться, не обмежуючи себе. Так, перша прозора блуза, яку створив Ів Сен-Лоран у середині 60-х, стала по-справжньому культовою, і безліч модниць почали додавати її до своїх гардеробів, щоб продемонструвати власну розкутість.
Про історію прозорих речей Іва Сен-Лорана та вплив його творінь на модну індустрію розповідаємо в нашій рубриці про культові речі всіх часів.
Прозорі дизайни Ів Сен-Лорана
«Немає нічого прекраснішого за оголене тіло», — твердив Ів Сен-Лоран.
Якщо так подумати, то прозорість не зовсім сумісна з самою функцією одягу, яка покликана захищати та приховувати тіло від поглядів і зовнішнього впливу. І саме цей факт наштовхнув Іва Сен-Лорана на дослідження й переосмислення вбрання як такого. Після заснування власного модного дому він почав експериментувати з прозорими тканинами й більше використовувати у своїх колекціях шифон, тюль і мереживо. І тоді коли всі голосили, що одяг повинен прикривати тіло, видатний дизайнер навпаки був націлений його оголювати.
У весняно-літній лінійці 1968 року Ів Сен-Лоран уперше продемонстрував чорну прозору блузу з об’ємними рукавами та бантом, що була одягнена на голе тіло. Її дизайнер поєднав зі спідницею максі або, в іншому варіанті, з шортами з костюмної тканини. Так, Сен-Лоран запропонував абсолютно провокативний виріб, який, однак, видавався не вульгарним чи розпусним, а навпаки сексуальним та елегантним.
Пізніше модельєр представив ще один варіант прозорого вбрання — сукню, що спадала донизу та була прикрашена страусовим пір’ям на бедрах. В обох цих предметах гардероба Ів зосереджувався на вільному силуеті, що не сковував, а навпаки давав свободу рухів. Він прагнув, щоб жінка могла відстоювати власне тіло на своїх умовах, щоб не поставала в очах суспільства лише як об’єкт бажання. Це ознаменувало переосмислення звичних на той час стандартів в одязі й спонукало до самовираження через моду. За наступні кілька десятків років роботи Ів Сен-Лоран не відходив від своєї мети та неодноразово використовував прозорі тканини в колекціях, поєднуючи їх із вишитими, в’язаними чи іншими виробами.
Наслідування дизайнера
Як то почасти буває, наступні креативні директори дому моди також підхоплювали ідеї дизайнів Іва Сен-Лорана та перевтілювали прозорість у власних колекціях. Наприкінці 90-х і початку 00-х до створення таких речей долучився Альбер Ельбаз. Він, зокрема, відтворив своє бачення прозорих блуз, топів і суконь. Згодом ці елементи з’явилися і в роботах Стефано Пілаті та Ентоні Ваккарелло. Лінійка сезону осінь-зима 2024/25 була майже повністю присвячена прозорим тканинам в історії Yves Saint Laurent.
FW 1999/2000
SS 2000
SS 2000
SS 2007
FW 2024/25