Вілла Альбані Торлонія — унікальна італійська резиденція XVIII століття — переважно захована від людських очей. Її стіни стали притулком для чималенької колекції грецьких та римських старожитностей, яку мріяли побачити найпалкіші поціновувачі мистецтва. Однак можливості хоча б на мить доторкнутися до стародавньої культури так і не випадало. Аж до недавнього часу. Дощового вечора вівторка ворота вілли відчинилися для публіки з особливої нагоди — показу круїзної колекції Марії Грації К’юрі для Dior.
Для дизайнерки повернення до Риму — рідного міста, у якому народилася і зростала, — стало знаковим. Востаннє вона представляла тут власну колекцію Mirabilia Romae для Valentino близько 10 років тому.
«Для мене робота над проєктом у Римі, очевидно, була одним із моїх бажань, але також і одним зі страхів, тому що Mirabilia була кульмінацією», — поділилася Марія перед представленням лінійки Cruise.
Саме тому для свого нового римського показу дизайнерка обрала таке давнє, наповнене історією місце. Серед мармурових склепінь і тиші саду Марія Грація К’юрі заговорила до Вічного міста мовою моди. Через витончені силуети й невагомі тканини вона прагнула вкотре привернути увагу до ролі Риму у формуванні європейської модної традиції.
Одним із головних імпульсів для створення колекції стала книга La Bella Confusione — роман про Рим 1960-х, коли місто перетворилося на центр творчої та культурної експлозії. Саме ця «прекрасна плутанина» дала К’юрі привід повернутися до власних спогадів, а також переосмислити міф про Dolce Vita, який сформував уявлення світу про італійську моду. У силуетах і тканинах вгадувався настрій тієї епохи: від золотих часів кіностудії Cinecittà до величі Valentino та Fendi — Домів, із якими дизайнерку пов’язувала власна історія.
Результат рефлексії вилився на подіум: вимощеною камінням доріжкою крокували моделі у вишуканому вбранні білих, ніжно-бежевих та чорних відтінків. Напівпрозорі матеріали, делікатна вишивка, волани, об’ємні 3D-аплікації у вигляді квітів, пір’я та принти, що відсилали до римських скульптур, — кожна деталь лінійки втілювала особливу любов до Риму та його історії.
Ще один аспект, який ми аж ніяк не могли оминути, — поява українських моделей на подіумі. Відкриття показу доручили Карині Мазяр, яка постала перед публікою в total white образі, що складався зі спідниці довжини максі, жилета, асиметричного піджака й туфель, розшитих кристалами. Окрім цього, до презентування колекції долучилася й Віка Пармакова: образ моделі був представлений у вигляді сукні, прикрашеної вишивкою, пелюстками, китицями та напівпрозорими вставками на рукавах.
Карина Мазяр
Віка Пармакова