Антверпенська шістка: хто вони і як змінили світ моди. Дірк Біккембергс

Історія успіху дизайнера

Світ моди — місце надзвичайно жорстоке. Тут не вибачають помилок, а твоєму успіху радіють, зціпивши зуби. Великі бренди роками перебувають у стані холодної війни між собою і роблять усе можливе, аби переграти конкурентів. Креативних директорів переманюють, а якщо це не вдається, нищать їхню репутацію, як у випадку з Гальяно. Навіть у межах одного конгломерату рада директорів уважно стежить, аби успіх одного бренду не затьмарював інших, як це сталося з Деніелем Лі у Bottega Veneta. І у всьому цьому «кривавому морі» молоді незалежні дизайнери почуваються найскладніше.

Гучно заявити про себе, набути бажаної популярності та знайти спонсорів, аби масштабувати свій бренд, — все це межує із фантастикою. Молодим талантам щонайменше потрібно показати щось таке, чого раніше ніхто не робив.

Викликати фурор на подіумі, проте не якоюсь дурницею, а чимось насправді красивим, цікавим, а головне — свіжим для світу моди. Найяскравішим прикладом такого успіху можна вважати Антверпенську шістку. Більше про дизайнерів, що до неї входять, розповідає стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.

Сьогодні він веде тихе життя та майже не зʼявляється на публіці. Часи, коли він брав участь як модель у своїх шоу, минули, а про його таємні романи з футболістами забули практично всі. Проте він залишив яскравий слід в історії сучасної моди: став першим дизайнером, що вивів на подіум спортивні колекції та оспівав стиль спорт-шик.

Його ім’я — Дірк Біккембергс.

Дірк Біккембергс народився 1959 року в Німеччині у сімʼї вихідців з Фламандіі. Із самого дитинства хлопчик цікавився конструюванням, полюбляв будувати іграшкові замки та створювати химерні форми з конструкторів. Здавалось би, хлопець визначив своє майбутнє — навіть батьки змирились, що Дірк обрав архітектуру, хоч і хотіли, щоб він став юристом. 

Але все змінилось у юнацькі роки — тоді хлопець почав цікавитися модою.

Дірк Біккембергс

Після закінчення школи Дірк вступив до легендарної Королівської академії витончених мистецтв у бельгійському Антверпені. 1982 року він здобув освіту і разом з пʼятьма друзями з академії у складі так званої Antwerp Six («антверпенської шістки») вирушив на виставку до Лондона. 

Відтоді про Біккенберга дізнався світ, і вже 1985 року дизайнер здобув першу нагороду — Canette d’Or («Золоте веретено») у номінації «Кращий дизайнер-початківець».

За рік він розробив першу колекцію взуття та разом з «антверпенською шісткою» представив її на виставці British Designer Show в Лондоні.

Проте наприкінці 80-х колектив вирішить розділитися, аби кожен самостійно міг утвердити неповторний стиль.

1987 року Біккембергс випустив першу повноцінну колекцію чоловічого одягу «Дірк Біккембергс», яку згодом продемонстрував на показі моди в Парижі. Колекція викликала бурхливі обговорення та загальний інтерес до молодого дизайнера, який гармонійно міксував елементи спортивного та технологічного одягу з класичними ткацькими традиціями.

1991 року Дірк заснував компанію з виробництва одягу 22 s.r.l зі штаб-квартирою у Фоссомброне. Вже за два роки світ побачив і першу жіночу колекцію одягу, в якій переважали грубі тканини, маскулінні силуети, довгі пальта і плащі типу «шинель». Та при цьому моделі, виведені на подіум, були не грубими, а навпаки, тендітними та жіночними.

1996 року компанія 22 s.r.l запустила спортивну лінійку Bikkembergs. Пізніше Біккембергс відмовився від елегантної паризької моди на користь більш спортивної та щоденної. 1998 року він представив в Мілані першу модну спортивну лінію одягу Dirk Bikkembergs Sport Couturе. Відтоді його спортивні колекції для чоловіків та жінок демонструвалися на подіумі Міланського тижня моди в межах основної програми.

«Одного разу я побачив заголовок в італійській спортивній газеті La Gazetta dello Sport. Там йшлося про те, що якогось футболіста продали команді вищого рівня міланського «Інтера» за 90 мільярдів лір (або 68,2 мільйона доларів). Два тижні по тому в будинку свого друга я проходив повз кімнату його сина та побачив десятки плакатів з футболістами на стінах. Тоді я зрозумів дві речі. Перша: спорт, а особливо футбол, — це великий бізнес. Друга: молодіжна культура змінилася. Замість божевільних тусовників, якими модна індустрія бачить своїх клієнтів, багато молодих людей хочуть бути здоровими, засмаглими та заробляти великі гроші», — такі висновки Дірка Біккенбергса ознаменували початок нового етапу в житті дизайнера.  

За кілька днів Біккембергс провів збори компаній. Поклав у центр столу футбольний м`яч та сказав: «Це наше майбутнє».

«Це був переломний момент. З того дня футбол став лейтмотивом усього, що ми робимо», — згадував керівник International Heroes Дейдре Домеган.

У 2000 році у співпраці з італійським виробником взуття Zeis Excelsa Дірк розробив колекцію спортивного взуття від Bikkembergs. Наступного року дизайнер отримав дозвіл на проведення модного шоу на футбольному стадіоні Giuseppe Meazza Stadium, З цього моменту бренд Bikkembergs став законодавцем футбольної моди.

2003 року була Дірк востаннє продемонстрував жіночу колекцію бренду в рамках Тижня моди у Парижі, після чого вирішив надалі демонструвати жіночі моделі тільки на своїх показах на Тижнях чоловічої моди в Мілані. 

2004 року Дірк Біккембергс став володарем премії La Kore Oscar della Moda як найкращий закордонний модельєр. 

З 2003 по 2005 роки Біккембергс був офіційним дизайнером одягу для гравців професійного міланського футбольного клубу «Інтер». 2005 року його компанія, 22 s.r.l, придбала аматорський футбольний клуб F. C. Fossombrone, розташований поруч із будівлею фабрики. Після масштабного ребрендингу клуб змінив назву на F. C. Bikkembergs. Так команда клубу стала піддослідним проєктом для моделювання та випробування тканин. Відтоді всю продукцію Dirk Bikkembergs — від білизни до модних курток — футболісти тестували на собі. Гравці стали рекламою бренду. Вони носили одяг від Bikkembergs не тільки на полі, а й поза ним. З часом вони брали участь у рекламних кампаніях та виходах на подіум.

2005 року Дірк Біккенбергс провів показ на стадіоні ФК «Барселона» і став першим дизайнером, хто отримав на це дозвіл.

Наступного року для розробки та ліцензування бренду була заснована компанія Levitas, 70% якої належали італійському ліцензіату взуття Zeis Excelsa, а 30% — самому Дірку Біккембергсу. За рік обороти Bikkembergs зросли до 120 мільйонів євро, близько 7 мільйонів з яких прийшли з тільки-но запущеної лінії спідньої білизни. 

Тоді ж Дірк Біккембергс отримав звання «Бізнесмен року — 2007».

2009 року в Мілані відкрився флагманський магазин, а річний оборот підприємства склав понад 139 млн євро. 

Проте 2011 року в компанії почались проблеми. Посередині року Zeis Excelsa прийняла контрольний пакет акцій бельгійської компанії Bikkembergs та почала керувати нею через дочірню компанію Levitas. Креативним директором бренду залишився Дірк Біккембергс. Натомість голландська компанія International Heroes B.V., заснована Біккембергсом, якій належав модний бренд Bikkembergs, розпустилася. У липні 2011 року компанію Bikkembergs звинуватили в ухиленні від сплати податків на суму понад 111 мільйонів євро, виведених з італійської компанії 22 s.r.l на користь люксембурзької торговельної компанії von Bikkembergs, International Fashion Factors, яка координувала глобальні продажі брендів з Італії до Люксембурга. Тривалі суди та санкції проти Bikkembergs загнали компанію у борги. Партнери почали скаржитись на несвоєчасне постачання та проблеми із якістю.

2012 року компанія Zeis Excelsa вирішила взяти на допомогу Дірку дизайнерів Хеміша Морроу і Паолу Тоскано для створення чоловічої та жіночої колекцій. Перша чоловіча колекція Хеміша Морроу відрізнялася класичними елегантними силуетами та повністю перекреслювала всі ідеї, що раніше транслював Дірк Біккемберг. 

Незадовго до першого показу Морроу Біккембергс зі скандалом покинув засновану ним компанію, отримавши великі відступні. 2013 року італійський виробник модного одягу SINV придбав 16% фінансової частки у Bikkembergs. Водночас Zeis Excelsa залишив за собою 60% акцій компанії.

Аби впоратись з кризою, компанія надала ліцензії іншим виробникам на виробництво спідньої білизни (Albisetti S.p.A.), окулярів (Allison S.p.A.) та дитячого одягу (Mariella Burani S.p.A.).

2015 року у світі нараховувалося близько 80 партнерських бутиків Bikkembergs в 40 країнах світу — зокрема, в Італії, Франції, Іспанії, Німеччині, Китаї та на Близькому Сході.

Того ж року китайська модна компанія Guangzhou Canudilo Fashion & Accessories викупила 51% акцій компанії Levitas, власника бренду Bikkembergs, за майже 41 мільйон євро. Відтоді розпочалась експансія бренду Dirk Bikkembergs до Китаю та Північної Америки. Решта ж 49% рівною мірою належали Zeis Excelsa і SINV.

2016 року крісло креативного директора Bikkembergs зайняв британець Лі Вуд, в середині того ж року бренд випустив перший чоловічий парфум Dirk.

«Сьогодні існують нові критерії маскулінності, і бренд Dirk Bikkembergs володіє відповідною спадщиною, аби їх розшифрувати та транслювати в майбутнє», — каже Лі Вуд.

Лі Вуд

Дизайнер закінчив Беркширський коледж мистецтва та дизайну і з 16-річного віку працював у міланській студії Versace під керівництвом Донателли Версаче. 2015-го року власний бренд Лі — L72 — здобув премію на конкурсі молодих дизайнерів «Who next?» в категорії «Жіночий одяг». Сьогодні Лі Вуд відповідає за першу та другу лінію pret-a-porter Dirk Bikkembergs, а також за дитячий одяг, спідню білизну та за ліцензії на сумки та аксесуари. Попри схвальні рецензії, спроби трансформувати бренд зі спортивного у класичний у Вуда провалилися. Віддані клієнти, як і раніше, йдуть у магазини по вишуканий спортивний одяг. Керівництво ж задовольняє потреби покупців.

Адже неможливо перекреслити 40-річну історію успіху та любов до дизайнера, що створював не просто одяг, а стиль життя.

Реклама

Популярні матеріали

Ідеальний круїзний гардероб у новій колекції PAPAYA


Accessory of the day: unlock the main secret of ageless beauty from...


14 манікюрів з морським настроєм на літо-2024


Читайте також
Популярні матеріали