Весь минулий рік та перші місяці 2025-го стали для модної індустрії нескінченною грою в музичні стільці. Чимало найпопулярніших брендів — від Dior до Chanel та Balenciaga — змінили креативних директорів та перегорнули нову сторінку у своїй історії.
На цей момент два масштабні люксові бренди — Marni та Fendi — залишилися без очільників. Окрім цього, свої місця на модній шаховій дошці досі не зайняли Еді Сліман, Джон Гальяно, Кім Джонс та Франческо Ріссо. Утім майбутні fashion-події — тижні чоловічої та жіночої моди, а також представлення лінійок Haute Couture — будуть наповнені безліччю довгоочікуваних дебютів. Далі разом з вами розбираємо, що чекає на індустрію в наступні місяці.
Червень
На початку цього місяця стало відомо, що Джонатан Андерсон очолить одразу ж усі лінійки Dior — як чоловічу, у розробці якої він замінив Кіма Джонса, так і кутюрну та жіночу, до створення яких приступив після Марії Грації К’юрі. Саме тому вже 27 червня, під час Тижня чоловічої моди в Парижі, дизайнер представить свою першу колекцію у новій ролі після довгих 11 років на посаді креативного директора Loewe.
Джонатан Андерсон
Липень
6 липня у Парижі трапиться ще один символічний момент. Майкл Райдер, який раніше довгий час створював прет-а-порте для Celine під керівництвом Фібі Філо, повернеться до дому тепер уже як художній директор. Його дебютна колекція також відкриє новий «старий» формат для бренду — після років модних фільмів від Еді Слімана Celine знову вийде на подіум.
А вже під час Тижня високої моди до гри приєднається Гленн Мартенс. Перша колекція дизайнера Maison Margiela Artisanal не лише продовжить лінію haute couture після прощального показу Гальяно, а й відкриє нову главу для дому.
Вересень/жовтень
Осінній сезон — ще масштабніший. Демна, який офіційно попрощається з Balenciaga 9 липня, готуватиметься трансформувати Gucci. Очікується, що його перший показ у новій ролі відбудеться під час Тижня моди в Мілані. Команда вже формується, колекція — у роботі, а бренд — у фазі перезавантаження після падіння продажів.
Демна Гвасалія
Серед жінок — теж нові обличчя. Луї Троттер, відома своїми тихими чуттєвими дизайнами для Carven, очолить Bottega Veneta, де раніше керував Матьє Блазі. До речі, сам Блазі не зник — він став новим креативним директором Chanel. Легендарний французький дім обрав саме його як наступника після Віржіні Віар. Новий твіст у кар’єрі, нова епоха для бренду.
Даріо Вітале натомість — новий голос у Versace. Колишній дизайнер Miu Miu отримає шанс переосмислити ДНК дому вже під крилом Prada Group. Попри це, Донателла залишиться обличчям бренду, і її слова про підтримку нових талантів тут не випадкові.
Також зміниться настрій і в Jil Sander. Сімоне Беллотті, який до цього працював у Bally, а раніше — у Gucci та Dolce & Gabbana, стане новим представником дому та презентує свою дебютну колекцію вже восени.
Не можемо не згадати про П’єрпаоло Піччолі, який завершить десятиліття у Valentino та розпочне новий розділ у Balenciaga одразу після прощальної лінійки Демни. Під час роботи він обіцяє поєднати майстерність haute couture із сучасною експресією, зберігаючи дух дому.
П`єрпаоло Піччолі
Схожа ситуація і в Loewe — після прощання Джонатана Андерсона, який перейшов до Dior, до керма стануть Джек Маккалоу та Лазаро Ернандес із Proenza Schouler. Вони відповідатимуть за всі лінійки дому — від одягу до аксесуарів — і матимуть шанс переосмислити Loewe у своєму динамічному ключі.