Серпень офіційно відкрив марафон тижнів моди, і після приголомшливої Копенгагенської події вся наша увага перенеслася до столиці Угорщини, де стартував 14-й Budapest Central European Fashion Week. Окрім українських брендів, які вже котрий сезон поспіль проводять там свої покази в рамках співпраці з UFW, гості могли відмітити для себе й чимало цікавих лінійок від угорських виробників.
Щоб ви також познайомилися з новими для себе брендами, ми підготували для вас добірку з чотирьох представників угорської модної індустрії, про які вже знають в усьому світі.
NANUSHKA
Бренд Nanushka заснований в Будапешті у 2005 році та зосереджений на виробництві одягу й аксесуарів з нешкідливих для довкілля матеріалів. У кожному виробі команда намагається поєднувати «чистий дизайн і свідому творчість у вишуканій богемній перспективі, пов’язаній з подорожами, інноваціями та повагою до спадщини».
У своїй новій колекції, представленій на BCEFW, бренд відобразив ностальгію за вестерном, розмаїттям гранжу 80-х й атлетизму 90-х. Лінійка базується на архівних дизайнах, що втілюють героїню Nanushka. Вони були вдосконалені й трансформовані завдяки інноваційним матеріалам і перероблюванню. Натхненням послугувала стрічка «Безтурботний їздець» (1969). Жоржет із застібками-блискавками, поплін з підкладкою на ліктях і зап’ястях — усе це нагадує спорядження для верхової їзди. Інші ж елементи — сітчастий трикотаж чи розтягнутий оксамит — також відсилають до спортивного одягу минулих десятиліть.
NUBU
Вироби NUBU наділені витонченим сучасним дизайном із комфортним кроєм і функціональністю, тому кожна річ прослужить не один сезон. У своєму постійному діалозі зі світом мистецтва бренд надихається сучасною архітектурою, образотворчим мистецтвом і предметною культурою.
Митцем-натхненником нової весняно-літньої колекції NUBU став угорський художник і графік Іштван Дукай. Його мистецтво характеризується геометричністю і конструктивізмом. Бренд провів паралелі між своїми дизайнами та роботами митця і представив лінійку, що характеризується чіткими лініями, використанням необроблених монохромних деталей, а також змішуванням м’яких світлих матеріалів із більш жорсткими.
ZSIGMOND
Бренд був заснований у 2014 році з метою зберегти фрагменти сільської угорської культури, що швидко зникає. Його девіз — «Вдихни минуле, видихне майбутнє» — яскраво прослідковується в усіх предметах колекцій. Речі ZSIGMOND є гендерно нейтральними за своєю природою, темними за естетикою й абсолютно унікальними за виконанням. Колекція ZSIGMOND SS25, під назвою CRAFTS, натхнена традиційним угорським синім фарбуванням — давно забутою технікою, невіднятною частиною місцевого народного одягу.
Процес фарбування в синій відтінок, який зберігався в окремих сім’ях поколіннями, майже зник під час швидких змін в Угорщині комуністичної доби, залишивши обмежену кількість оригінального текстилю. Шана до цього ремесла пронизує всю лінійку: такі складні процеси, як блоковий і трафаретний друк, фарбування рослин, жакардове плетіння та ретельна техніка обробки одягу поєднують всі позиції колекції. Відтінок індиго протікає крізь лінійку, як чорнило на папері, і стає поруч із яскравими жовтими, чорними та білими тонами.
CUKOVY
Cukovy — сучасний бренд, заснований у 2014 році, який черпає натхнення з повсякденного життя та перетворює звичні буденні мотиви на витвори мистецтва. Завдяки змінним деталям кожен може щоразу створювати унікальні образи для різних приводів. Як зазначає сама команда, бренд розробляє одяг для столичних жінок, які дійсно вміють насолоджуватися своєю жіночою силою незалежно від будь-яких обставин.
Нова лінійка бренду, презентована на Тижні моди в Будапешті, є одою світу без обмежень, рефлексією про єдність і гармонійний зв’язок з оточенням. Речі міняться грайливими, обтічними формами з сюрреалістичним відтінком. Яскраві відтінки рожевого, оранжевого, блакитного та червоного, а також базові молочні й чорні охоплюють усі позиції — від спортивних лосин і топів до пуховиків, жилетів, бомберів і суконь.