Новий порядок реєстрації актів цивільного стану громадян, які перебувають за кордоном

Розповідає адвокатка, партнерка практики сімейного права ЮФ «Астерс» Таліна Кравцова

Уряд розширив повноваження закордонних дипломатичних установ України у сфері державної реєстрації актів цивільного стану. Законодавчі зміни направлені на спрощення доступу громадян, які перебувають за кордоном, до значного кола послуг, які в Україні надаються органами державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).

Так, закордонним дипломатичним установам України надані повноваження на використання Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Це означає, в першу чергу, повноцінну можливість проведення державної реєстрації актів цивільного стану (реєстрації народження, шлюбу, розірвання шлюбу тощо), а також внесення змін до актових записів, їхнього поновлення та анулювання.

Крім цього, дипломатичні установи зможуть повторно видавати свідоцтва про держреєстрацію та різноманітні витяги з реєстру актів цивільного стану. Повторні свідоцтва та витяги видаватимуться незалежно від місця зберігання паперового носія та від місця проведення відповідної реєстраційної дії.

Посольства та консульства зможуть надавати послуги у сфері державної реєстрації громадянам України, незалежно від місця їх проживання або перебування.

Зазначений порядок діє в період воєнного стану та до набрання чинності законом щодо врегулювання відносин з проведення державної реєстрації актів цивільного стану закордонними дипломатичними установами України.

Перелік закордонних дипломатичних установ, які мають доступ до Державного реєстру актів цивільного стану, доступний на офіційному сайті Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України. Наразі громадяни України можуть отримати послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану у Грузії, Казахстані, Польщі, Туреччині та Німеччині. Очікується, що перелік закордонних дипломатичних установ, де буде можливою реєстрація актів цивільного стану, поступово збільшуватиметься.

Багатьох хвилює питання — чи будуть чинними свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу та інші документи, видані українськими дипломатичними установами за кордоном, зокрема — в країнах Європи, де сьогодні тимчасово проживає понад 7 млн українців, який порядок легалізації таких документів, чи можна поставити на них апостиль тощо?

З цього приводу зазначу, що з 6 квітня 2023 року чинною для України стає Європейська конвенція про скасування легалізації іноземних документів, складених дипломатичними агентами чи консульськими посадовими особами. Дана конвенція діє у більшості європейських держав і забезпечує чинність документів, виданих дипломатичними установами, без будь-якої додаткової легалізації.

Сьогодні дуже важливо робити все необхідне для спрощення доступу до державних послуг і Україні в цьому питанні справді є чим пишатися. Я, як адвокат, яка постійно у своїй роботі співпрацює з посольствами та консульствами України в різних країнах світу, надзвичайно рада таким законодавчим змінам. Впевнена, що вже в найближчому майбутньому українці, де б вони не знаходилися, матимуть змогу отримати потрібну їм послугу у сфері державної реєстрації без зайвих зусиль, фінансових та часових витрат.

Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали