«Модний бізнес залежить від люксових брендів». Стилістка про зв’язок високої моди та щоденних трендів

Від чого залежить модний бізнес та як рухаються тренди

Модна стилістка Lèa Valentina пояснила зв’язок високої моди з повсякденним життям та розповіла про те, хто запроваджує тренди, які ми можемо навіть не помічати.

За останні п’ять років мода, як і мистецтво, стала демократичнішою. Люксові бренди тепер доступні більшій кількості людей — з’явилися продукти на кшталт помади Hermes, хустинок Chanel і пляшки для води Prada. Водночас вони перестали бути прерогативою «закритого суспільства».

  • Chanel
    Chanel
  • Hermes
    Hermes
  • Prada
    Prada
  • Hermes
    Hermes

Дозволю собі додати ложку дьогтю до такої тенденції. 

Ми почали втрачати стандарт краси. У мистецтві його відтворюють музеї, у моді — покази haute couture. Ми не маємо бібліотеки візуальних образів, завдяки якій розуміємо, чи красиве те, що ми бачимо, чи ні. Зрештою, не помічаємо межу, яка ділить ці поняття. 

Однак тиждень та покази високої моди — це показники якості, які й започатковують тренди в модній індустрії та мистецтві.

П’єдестал люксових брендів очолює Chanel — кольори, крій та стилістичні прийоми миттєво стають джерелом натхнення. Тренд рухається зверху вниз: haute couture — pret à porter — premium та mass market. Принаймні так було приблизно на початку нульових.

Наразі панує цифрова епоха, тому й тренди рухаються більш різнобічно. Наприклад, інфлюенсери впливають на уподобання певного соціального класу, тому тренди циркулюють у певному колі та не перетинають його. 

Пандемія також внесла свої корективи. Комфорт, зручність, bed to street — усе це змусило люксові марки звернути увагу на вуличну моду. Звичний стиль спортивних кросівок у Nike або New Balance став з’являтися у колекціях інших брендів, а тренд почав рухатися знизу вгору.

  • Nike
    Nike
  • Asics
    Asics

Я вже не вперше оперую поняттям «люкс». Чому? 

У якому б напрямку не рухався тренд — зверху вниз, знизу вверх чи циркулював у певному колі, модний бізнес залежить від люксових брендів, а вони — від показів haute couture.

«Ви підходите до шафи й обираєте, не знаю... мішкуватий блакитний светр, оскільки хочете всім показати, що ви — людина серйозна, тому вас зовсім не хвилює, у що ви одягнені. Але ви не знаєте про те, що цей светр не просто блакитний. Не блакитний, не бірюзовий, а небесно-блакитний. І вам невтямки, що у 2002 році Оскар де ла Рента створив колекцію суконь небесно-блакитного кольору. А потім, здається, Ів Сен-Лоран — колекцію небесно-блакитних френчів... І невдовзі інші дизайнери ввели небесно-блакитний колір у свою палітру. Потім він просочився у великі магазини одягу, а потім спустився ще нижче, досяг якогось магазину знижених у ціні товарів, де ви його і знайшли. Однак задля появи цього відтінку було витрачено мільйони доларів, ще й  величезну працю», — зазначала Міранда Прістлі у фільмі «Диявол носить Prada».

Тому покази високої моди вас також стосуються. Вони можуть надихати, виховувати смак та розуміння прекрасного. Та й перебувають на відстані витягнутої руки чи, швидше, доторку пальця до екрана телефону.

Реклама

Популярні матеріали

Які джинси ми носитимемо восени 2025 року: 6 найстильніших моделей...


Streetstyle: які куртки обирають найстильніші модниці на...


Куди піти в жовтні: фестивалі, концерти та інші події, варті уваги...


Читайте також
Популярні матеріали