Енцо Феррарі — людина-легенда, гонщик і засновник одного з найдорожчих автомобільних брендів у світі. Нова стрічка «Феррарі» з Адамом Драйвером, яка вийде в кіно 28 грудня, розповість про три пристрасті Феррарі: автомобілі, дружину й коханку.
Автомобілі
Винятковий смак до авто Енцо Феррарі отримав ще за старту своєї кар’єри. Кар’єру він починав у компанії Alfa Romeo, яка свого часу вважалась виробником найкрасивіших у світі машин. Генрі Форд писав у своїй біографії, що завжди знімав капелюха, коли бачив італійські авто з логотипом Alfa Romeo.
У віці 26 років Енцо стає пілотом спортивної команди Alfa Romeo. Перемог було багато, але як пілот видатних титулів він не здобув. Проте на одному зі змагань його помітила графиня Паоліна де Біанколі. Її син Франческо був найвидатнішим бойовим авіатором Італії у Першій світовій війні. Графиня подарувала Енцо емблему, яка була нанесена на літаку її сина. Вона сказала зобразити цей символ на автомобілях Феррарі, адже він принесе успіх. Через 24 роки Енцо так і зробив.
Від створення лого до виробництва першої автівки з цим самим логотипом пройшло багато років. Енцо відкрив власну фірму Scuderia Ferrari у 1929 році, а перший спорткар Ferrari з’явився лише в 40-х.
Історія бренду Ferrari починається саме з цієї моделі — Ferrari 125S. Люди називали її революційною. Машина мала 12-циліндровий двигун з потужністю 118 кінських сил. Автівка здобула першу перемогу в Гран-прі вже за два тижні після дебюту.
Усього було створено два таких автомобілі. Один з них їздив на трасах, і його спробували продати клієнту під виглядом нового з перебитим на заводі номером. Саме так виглядав бізнес у стилі Енцо.
Почався новий етап життя: змагання, на яких Енцо майже завжди був присутній особисто, нові машини, успішні продажі, ділові переговори, фінансові кризи та багато чого іншого. Феррарі завжди був присутній на тестах своїх авто, а вільний час він проводив за невеличким столиком, розташованим прямо посеред виробничого цеху. Однак йому вдавалося знайти час і на особисте життя.
Дружина
Лаура Домініка Ґарелло — аристократка та дружина Енцо Феррарі. У фільмі «Феррарі» її зіграла Пенелопа Крус.
Лаура Ґарелло народилася в аристократичній родині в Італії 20 серпня 1900 року і була видатною жінкою. Вона вийшла заміж за Енцо Феррарі у 25 років. Енцо побудував Ferrari вже після шлюбу і з неабиякою допомогою дружини.
Лаура в усьому підтримувала чоловіка, проте одного вона не могла прийняти — його пристрасті до автомобільних змагань. У ті часи основною системою безпеки пілотів були молитви. Спортсмени дуже часто потрапляли в аварії, вийти з яких живими було майже неможливо. Ґарелло взяла з чоловіка слово, що він закінчить кар’єру пілота, як тільки у них народиться дитина. Такий шантаж став початком конфлікту між дружиною та Адальґісою Феррарі, матір’ю Енцо.
У 1932 році Лаура народила сина Альфредо Діно Феррарі. Енцо дотримався своєї обіцянки й зосередився на бізнесі замість змагань. Батьки дуже любили сина і змалку готували його до передачі у спадок бренду Ferrari. Альфредо теж захопився перегонами та автомобілебудуванням. Він вивчився на інженера і почав працювати у Ferrari.
Коли Альфредо Діно Феррарі було 24 роки, сім’я пережила найстрашнішу трагедію у своєму житті — смерть хворого на дистрофію сина. Через два роки, у 1957 році, Енцо представив серію спорткарів Dino, названу на честь сина, з двигуном V6, який створив Альфредо.
Попри трагедію у їхній сім’ї та нескінченні фінансові кризи, Лаура Домініка Ґарелло залишилася дружиною Енцо до самої смерті.
Коханка
Ліна Ларді, яку в майбутньому фільмі зіграє Шейлін Вудлі, працювала в компанії Carrozzerie Orlandi, що займалась виробництвом кузовів. З Енцо вони познайомились наприкінці 1930-х років, приблизно через десять років після початку подружнього життя Енцо з Лаурою.
Роман почався відразу. Лаура знала про коханку та про інші швидкоплинні стосунки чоловіка з іншими жінками. Але Енцо все одно кохав дружину, а ще закони Італії забороняли розлучення. Усе їхнє оточення удавало, що нічого не знає.
У 1945 році Ларді народила від Енцо сина — через одинадцять років після народження Діно. Хлопчика назвали П`єро, також Енцо хотів дати йому своє прізвище. Та все ж таки П`єро носив прізвище матері — Ларді.
Після смерті старшого брата він пішов його слідами та згодом почав працювати у спортивному підрозділі Ferrari інженером. Дружина не визнавала другого сина, а Енцо так і бігав між двома жінками, хоча і жив з дружиною.
Усе змінилось після смерті Лаури. Хоча після цього стосунки Енцо і Ліни продовжувались до смерті Енцо, шлюб пара так і не взяла. Проте П`єро нарешті дочекався прізвища батька, а також 10% його компанії.
Зараз П`єро — єдиний член сім’ї Феррарі, котрий управляє компанією. Йому в спадок також перейшов дім Енцо в Модені, де він живе зі своєю дружиною. Окрім роботи у Ferrari П`єро також активно підтримував медичний дослідницький центр Dino Ferrari, відкритий його батьком для боротьби з хворобою, від якої помер Діно.
Попри доволі складний характер, Енцо Феррарі — культова особистість, яка вписала своє ім’я в історію й назавжди залишиться справжнім героєм Італії та світового автомобілебудування.