«Вінтаж — це про речі поза часом»: засновниця KIRA VINTAGE Катерина Вейпан про вінтажну моду, бізнес і цінні знахідки

В ексклюзивному інтерв`ю для ELLE.UA

Останні роки ознаменувалися справжнім бумом на вінтажну моду. Тема вінтажу присутня в колекціях найвідоміших дизайнерів, а головні модниці з усього світу з`являються на публіці з сумками, прикрасами, шаликами й не тільки зі старих колекцій культових брендів. Як довго триватиме ця тенденція? Як побудувати успішний вінтажний бізнес в Україні? Де шукати рідкісні речі та як носити вінтаж, аби виглядати гармонійно? Про це і не тільки розмовляємо з колекціонеркою, засновницею ресейл-платформи KIRA VINTAGE та організаторкою маркету Brocante Катериною Вейпан, чиї модні знахідки носять, зокрема, перша леді України Олена Зеленська та блогерка і стилістка Бланка Міро.

Бліц

Hermès Birkin чи Kelly? Hermès Kelly, але обов’язково vintage, в розмірі 28 або 32. Це моя ідеальна сумка.

Chanel чи Saint Laurent? Chanel.

Париж чи Рим? Нехай пробачить мені Рим, але без сумнівів Париж.

Коко Шанель чи Ельза Скіапареллі? В розрізі бізнесу — звичайно, Chanel. В розрізі творчості мені більше імпонує особистість Скіапареллі.

Чай чи кава? Кава.

Книги чи фільми? Книги.

Вінтаж чи тренди? Вінтаж.

Про Катю

Що було до KIRA VINTAGE? Чим ви займалися до цього?

Я народилася в родині київської інтелігенції: викладачів, лікарів. Все як у багатьох. З другого курсу інституту почала працювати в картинній галереї, потім була робота в аукціонному домі, робота артдилера. Я продавала твори мистецтва та антикваріат. Починала з нуля, не маючи ні досвіду, ні належної освіти. Тільки роки практики й щоденної роботи давали досвід і знання. Купувати вінтажне вбрання для себе я почала саме тоді, а цікавитися вінтажем — у віці 19-20 років. Паралельно з антикваріатом було багато проєктів, які цікавили та розвивалися. Щось виходило, щось ні, знову ж таки, як у всіх. Після 2014 року був період роботи в рекламі та створення власної рекламної агенції, яка існує і зараз, і якою ми вже займаємося разом з чоловіком Ігорем. Проте мистецтво, любов до прекрасного, постійний інтерес до артринку і ринку вінтажної моди завжди були поряд. Не як бізнес, а як хобі, якому я приділяла дуже багато часу.

З чого почалась ваша любов до вінтажу? Пам’ятаєте свою першу покупку?

Любов до вінтажу, барахолок, колекціонування мені передалась від батька. Він колекціонер з великим стажем. Років з п‘яти тато брав мене на антикварні зльоти, я пам‘ятаю, як він купував мені маленькі вінтажні каблучки. Мене завжди надзвичайно захоплювали наші подорожі до антикварів та колекціонерів, походи блошиними ринками Києва. В більш зрілому віці я почала купувати твори мистецтва, вінтажний одяг та хусточки Hermès. З одягом все було інтуїтивно, я завжди любила наряджатися і виділятися серед усіх. Вінтаж у цьому допомагав.

Найбільш особливі особисто для вас речі у вашому вінтажному гардеробі?

Я ніжно люблю свої вінтажні сумки Hermès, Chanel, Gucci та Celine, свої прикраси, сукні та жакети. Вони роблять мене особливою, куди б я не прийшла: від будь-якої вечірки до паризького ресторану в готелі Ritz. Проте найособистіші та найособливіші речі в колекції — ті, що пов‘язані з певними моментами. Розкажу про одну таку річ. Після знайомства зі своїм чоловіком я переїхала жити в Латинську Америку, у Гватемалу. Я була дуже здивована, коли дізналася, що в цій країні можна знайти багато вінтажних речей, котрі там нікому не потрібні. Головне — знати, де шукати. Якось я прийшла на ринок секонд-хенду в маленькому містечку Гватемали й бачу — серед купи кепок і панамок висить подіумний вінтажний капелюх Dior, розшитий бісером, який виглядає як справжній витвір мистецтва. Я підійшла на касу і там дізналася, що вартість капелюха — 20 гривень, якщо конвертувати в нашу валюту. Ця річ зберігається в моїй колекції в Києві.

Бренди та дизайнери, які надихають вас найбільше?

Про бренди та дизайнерів можна говорити вічність. Проте зупинюсь на декількох іменах. Я ставлюсь до вінтажної моди як до мистецтва. Тільки так і ніяк інакше. У всі періоди світової історії мистецтво і мода завжди йшли поряд. Я дуже люблю Фібі Файло і її період у бренді Celine, цей період ніжно називають Old Celine. Люблю, бо ця мода, і те, що зробила Фібі для бренду, і є мистецтво.

Також я фанатка головного художника в моді нашого з вами часу Алессандро Мікеле і його «правління» в бренді Gucci. Саме Алессандро визначив тренд на вінтаж і інтелектуальну моду у світі. Весь цей бум на вінтаж зараз — заслуга Алессандро і його відданої любові до мистецтва, колекціонування і вінтажної моди. Всі інші Доми моди, дизайнери були після Алессандро і Gucci в темі звернення до архівів брендів. Алессандро — великий митець. Я дуже сумую, що він пішов з Gucci. Дуже раджу купувати його останню колекцію для Gucci, бо це і є той самий вінтаж у майбутньому.

Ваш ідеальний образ на щодень?

Коли тебе оточує так багато краси щодня, інколи хочеться ходити в досить простих і зрозумілих речах. Я люблю одяг чорного кольору, який часто доповнюю яскравими акцентами: взуттям, сумками чи прикрасами. Я завжди поєдную вінтаж і нові колекції, адже дуже важливо вміти не переборщити з вінтажем, а гармонійно доповнювати ним образ. Тому мій ідеальний образ на кожен день — це широкі штани; взуття Chanel, The Row чи Khaite; вінтажна сумка Hermès чи Chanel; чорний жакет; тренч чи пальто; темні окуляри та великі вінтажні кліпси.

Про бізнес

Коли ваше захоплення вінтажем стало бізнесом?

Все почалось тоді, коли я переїхала у Гватемалу до Ігоря. Там було багато крутих речей, я багато купувала для себе і подруг. Коли ми переїжджали в Україну, в мене було тринадцять валіз з багажем. Тоді чоловік сказав: «Треба щось з цим робити. Ти це так любиш, розбираєшся в цьому, так гориш модою й антикваріатом. Роби галерею, магазин. Я допоможу». Так почав з‘являтися план магазину вінтажу та колекційних знахідок з усього світу KIRA VINTAGE. Ми займалися своїми справами, я купувала вінтаж і тихенько планувала.

Потім почався карантин, тож часу на реалізацію і написання стратегії бізнесу стало багато. Чоловік мене надихав та підбадьорював, і три роки тому ми створили Instagram-акаунт KIRA VINTAGE. Він був названий на честь моєї бабусі Кіри — моєї великої любові, жінки з великим серцем і сталевим характером. Ми розвиваємося щодня, і моє фанатичне ставлення до справи, яка з хобі переросла у бізнес, та стратегічне мислення мого чоловіка зробили цілий напрям у сфері.

Ми стали організаторами маркету Brocante. Ми популяризуємо вінтажну моду у світі, а люди, які носять знахідки від KIRA VINTAGE, — це наші перші леді у прямому і переносному сенсі. Ми формуємо колекції й вінтажні гардероби по всьому світу, і це здається неймовірною нагородою для мене особисто.

Окрім цього, ми з чоловіком навчаємо людей і вже зараз допомагаємо створювати вінтажні проєкти з нуля, оскільки в нас вийшло зробити вінтаж популярним і в Україні. Ми на власному досвіді розповідаємо, з чого стартувати, вчимо прокладати вінтажні маршрути, разом розробляємо стратегію і робимо закупки з людьми, котрі, як і ми, вирішили зробити з вінтажу бізнес.

Ви займаєтеся улюбленою справою у тандемі з чоловіком. Як ви розподілили ролі та як вибудовуєте спільний бізнес?

Почнемо з того, що усі бізнеси в нашій сім’ї спільні. Нам суперкомфортно з Ігорем працювати разом над KIRA VINTAGE, зокрема, бо ми найкращі друзі й найближчі люди. Звучить як казка, але це правда — ми все робимо разом. Нам так комфортно. На мені — творчий процес, спілкування з клієнтами, відбір селекції. На Ігорі — найбільша частина роботи, яка непомітна. Це всі бізнес-процеси: бухгалтери, юристи, співробітники, прокладання маршрутів, листування з колекціонерами, магазинами, платформами. Що цікаво — найцінніші знахідки завжди робить Ігор. Це просто якась містика, але рідкісні речі самі йдуть до нього в руки. Насправді ми дуже багато працюємо. Треба менше.

Збоку здається, що процес пошуку вінтажних речей нагадує казкові пошуки скарбів. Як все відбувається насправді? Де і як ви шукаєте рідкісні речі?

Насправді це і є пошук скарбів. Наша сторінка максимально відкрито показує, як це все відбувається. Ми літаємо світом і знаходимо рідкісні речі у різних точках. Ми надаємо перевагу знахідкам офлайн, для нас це важливо, бо ми маємо тісний контакт з людьми, колекціонерами — це досвід і знання, які ти ніколи не отримаєш онлайн. Хоч ми, звісно, купуємо й онлайн на аукціонах по всьому світу. У нас баєри в Сінгапурі, Токіо і Нью-Йорку. Проте сходити на аукціон в Парижі, пообідати з баронесою, забрати частину її колекції сумочок, щоб вони не дісталися її внукам, які не розуміються на моді, — це все про магію, яка є частиною мого життя. А взагалі, продавець вінтажу купує будь-де, де побачить щось рідкісне. От якщо я побачу у вас, у когось зі знайомих чи колег річ, яка мене зацікавить, я її куплю.

Нещодавно Олена Зеленська з’явилася у брошці, знайденій вами, на міжнародному форумі Forbes 30/50. Розкажіть більше про цю співпрацю і зміст прикраси. Якими ще співпрацями особливо пишаєтесь?

Робота з клієнтами — часто дуже особистий процес, який залишається лише між нами та клієнтами. Пані Олена має не одну брошку, знайдену KIRA VINTAGE. На форумі перша леді з`явилася у вінтажній брошці Yves Saint Laurent 1980-х років, знайденій в одного з найбільших колекціонерів YSL. Якщо придивитися до неї уважно, можна побачити стіг пшениці. Тема пшеничних колосків — одна з улюблених тем Лорана. Те, що пані Олена вдягає наші знахідки, для нас дуже цінно. Для мене, як для українки, волонтерки, бізнесвумен, наша перша леді — це наш символ! Тож, звісно, я щаслива, що вона одягає красу, яку ми для неї знаходимо.

Коли нас просять змалювати портрет жінки, яка носить знахідки від KIRA VINTAGE, ми кажемо, що ця жінка — красива, смілива, дуже сильна, але водночас тендітна всередині. Ця жінка особлива, вона точно виділяється серед натовпу. Кожна наша клієнтка — це наша перша леді, і для нас величезна честь знаходити речі для таких неймовірних жінок. Дуже багато відомих людей у світі носять знайдені нами скарби. Я обожнюю, коли Бланка Міро вдягає наші знахідки, вона дивовижно носить вінтаж.

Яким ви бачите розвиток свого бізнесу? Що нового плануєте найближчим часом?

У нас в планах стільки нових проєктів, лише б вистачало часу! Ми готуємо лекції та курси. Це великий пласт роботи, бо ми прагнемо зробити те, що ще ніхто не робив у темі вінтажу у всьому світі. Ми хочемо ділитися знаннями та експертизою справжніх колекціонерів і експертів світового рівня, тож багато над цим працюємо. Ігор активно працює над сайтом. А ще ми плануємо дуже круту колаборацію з відомим українським брендом, але про це поговоримо окремо. Поки це таємниця.

Про вінтаж

На які вінтажні речі найбільший попит саме зараз? І які ви вважаєте найбільш актуальними?

Вінтаж — це про речі без часу. Про речі, котрі були актуальні 50 років тому і будуть актуальні ще через 50 років. Проте в нових реаліях тренду на інтелектуальну моду слова «тренд» і «актуальність» набувають нових сенсів і стосовно вінтажу.

Зараз величезний попит на прикраси 1980-90-х років від Chanel, YSL, Lacroix.

Сумки: Hermès, Chanel, Gucci bamboo, Gucci Jackie, Celine box.

Тренд на шовкові хустинки від Gucci, Hermès на українському вінтажному ринку створили декілька продавців: ми й наша колега Ліна Raro Club. Зараз тренд трохи спадає, бо продавці перенаситили ринок. Але для мене хустинки не тренд, а вічна класика і важливий предмет колекціонування.

Вінтажні жакети й костюми від Chanel та Лорана.

Ще додаємо естетику нульових. Дуже актуальними в найближчі сезони будуть вінтажні сумки Dior і вінтажне вбрання Prada.

Що ви порадили б придбати тим, хто лише починає формувати свою вінтажну «базу»?

Я б радила починати з прикрас, адже з ними дуже легко гратися, комбінувати. Акцентні Chanel або ж просто красиві великі кліпси «ноунейм» завжди зроблять ваш образ. Потім можна придбати якусь сумочку — таку, щоб на всі часи: Celine, Gucci, Chanel. До речі, купуючи вінтажні сумки та прикраси від Chanel, ви завжди відчуєте різницю в якості. Вінтаж від Chanel — це скарб.

Як зрозуміти, що річ — не підробка?

Купувати у перевіреного продавця, якому ви довіряєте. Таким чином ви завжди будете захищені фінансово. Від підробки не застрахований ніхто, навіть найсолідніший експерт. Проте, купуючи у перевіреного продавця, шанс натрапити на підробку дуже низький. На чому формується довіра до продавця? Ви бачите, скільки через продавця проходить речей, це досить просто простежити через платформи чи Instagram. Якщо ви бачите, що людина постійно вчиться, буває у колекціонерів, їздить аукціонами, тримає речі в руках і це транслює, — довіра росте. Окрім цього, дивіться, хто саме є клієнтами продавця, хто довіряє йому свої колекції. Це також легко відстежити.

Гарний продавець вінтажу ніколи не буде кричати про те, що він експерт у всіх брендах. Це моє знання, котре я отримала після сотень зустрічей з людьми, котрі формують музейні колекції та є головними колекціонерами великих брендів. Вони усі дуже скромні й ніколи не кричать про експертизу. Я, наприклад, не експерт, але я дуже крутий продавець, і це я вже хоч і не скромно, але сміливо заявляю. Я оточила себе класними експертами й таким чином перестраховую себе і своїх клієнтів. Я ніколи не виставлю сумку Chanel, Hermès на продаж без документів. Якщо я сумніваюсь у якихось прикрасах, я завжди перевірю себе в експертів, в мене є така можливість. Таким чином я формую і свої знання також.

Тож, відповідь на ваше питання — купуйте у перевірених продавців і знайте, що сучасні, навіть гарні, підробки на вінтаж досить сильно відрізняються від старих оригіналів. Зі старими підробками складніше, проте теж можна навчитися відрізняти.

Головні правила, яких варто дотримуватися, щоб вінтажні речі виглядали в образі гармонійно?

Правил не існує, але існують поради. Я не стиліст, тому тут лише мій досвід. Коли ви одягаєте усе вінтажне відразу, які б гучні імена це не були, ви додаєте собі віку і виглядаєте так, наче впали в шафу своєї бабусі. Нехай і з речами Chanel. Я за гармонійне поєднання нового і колекцій минулих років та за те, щоб за допомогою вінтажу розставляти акценти. Це можуть бути сумки, прикраси. Можливо, вінтажний жакет, і тоді вже сумка з сучасних колекцій. Думаю, що в цьому — секрет успіху.

Вінтаж продовжуватиме набирати популярність у нових сезонах?

Протягом найближчих десяти років бум на вінтаж нікуди не подінеться. Все просто — стежте за великими брендами, за тим, що роблять великі бізнеси і скільки вони вкладають у вінтаж. Gucci створює Gucci Vaulet, у Valentino починають продаватися вінтажні прикраси. Усі нові колекції YSL — це просто ода старим колекціям. Занадто багато модна індустрія зараз вкладає у вінтаж, щоб так просто його відпустити з ринку. Тож не турбуйтеся, вінтаж з нами надовго. І пам‘ятайте, що тренди створюють люди — такі, як ми з вами. Я планую носити вінтаж і передавати у спадок дітям. Чого і вам бажаю.

Фото: Нік Найда


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали