Чому краще інвестувати не у тренди, а в капсульний гардероб, які кольори та силуети особливо актуальні цієї осені, а які спідниці та черевики варто заховати на антресолі до кращих часів — про це і не тільки ми розпитали Стеллу Серебреннікову, стилістку з модельним минулим, яка знімалася в рекламах та кліпах, працювала персональним шопером, мала власне модельне агентство й івент-компанію, а сьогодні розвиває жіночий клуб і допомагає іншим сформувати смак та персональний стиль.
Як формувалося ваше відчуття смаку? З чого почався ваш шлях стиліста?
Моя філософія стилю полягає не в тому, щоб слідувати трендам, а в тому, щоби створювати їх. Моя любов до моди розпочалася задовго до появи соцмереж. Нові випуски Vogue, Cosmopolitan, ELLE завжди були на моєму журнальному столику. Безперечно, на мій персональний стиль сильно вплинув той факт, що я живу і творю між двома континентами, на стику двох культур, тому мій світогляд увібрав в себе європейську та азійську культури, як інь-янь. Знайомство зі світом моди розпочалося з роботи моделлю. Далі була стилізація модних знімань, бекстейдж Tokyo Fashion Week, робота персональним іміджмейкером на конкурсі «Miss Japan 2018» тощо. Це була одна з незабутніх співпраць. Я не лише створювала образи, а й трансформувала імідж загалом (люблю братися за масштабні проєкти). Упродовж кількох місяців ми працювали над ходою, жестами, інтонацією, шукали вигідні ракурси для знімання, оскільки я сама маю модельний досвід і часто працюю по той бік камери. Загалом іміджмейкер — це бренд-менеджер, стиліст і психолог водночас. Та всі зусилля були того варті: результат не змусив себе довго чекати.
З чого ви зазвичай розпочинаєте розбір гардероба? Які ключові поради даєте своїм клієнтам?
Насамперед не боятися бути собою. Головне у формуванні гардероба — скласти капсулу, в якій всі речі можна поєднувати між собою навіть із заплющеними очима. Коли одяг із мас-маркету легко комбінується з дорожчими, статусними аксесуарами, що в комплексі допомагає самовираженню особистості. Все задля того, аби людина знайшла персональний стиль, а не сліпо йшла вслід за модою та трендами. Саме з цим я люблю працювати як іміджмейкер.
Як би ви описали свій стиль? Яких брендів і речей у вашому гардеробі найбільше?
Я б описала власний стиль як інтелектуальну сексуальність. Через одяг я транслюю свій світогляд, пускаюсь у просторові модні міркування. Міксую мінімалізм та сміливі силуети, маскулінну асиметрію Margiela з жіночними лініями Saint Laurent. Ну і куди ж без аксесуарів — головні убори, пояси, окуляри. Завжди завершую свої образи за допомогою таких акцентів.
Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?
За кожною нагородою в модній номінації стоїть ціла команда. Ця грандіозна робота стилістів залишається поза об`єктивами камер. Вже багато років мене захоплюють роботи та персональний стиль Ло Роуча. Саме він зробив Зендаю новою іконою стилю, перетворив Селін Діон та космічну Аню Тейлор-Джой. Якось я зіштовхнулася з Ло у Лос-Анджелесі на виході з ресторану. Це було у 2017 році. Він зробив мені комплімент щодо мого образу: «Jacket Burberry, shoes, bag and hat Gucci. I know everything. And your leather pants from…?» — «It`s Zanotti», — відповіла я. «I know that you know». Ми обидва засміялися. Адже я, звичайно ж, знала його за проєктом «American next top model».
Кого ви мрієте одягати?
Мені імпонують сміливі агендерні образи Тімоті Шаламе. Його поява на Венеційському кінофестивалі у червоному шовковому топі з відкритою спиною, створеному Хайдером Акерманом, була дуже ефектною.
Які 5 трендів сезону осінь-зима — 2023/24 ви можете виділити?
Тиха розкіш — найбажаніша естетика сезону.
Робимо ставку на нейтральні кольори.
Основа — сучасні базові речі в стилі casual. Стильний блиск, елегантність — від образів зі штанами й жилетами до простих трикотажних суконь.
Пальто довжини максі.
Оголюємо ключиці. Обираємо кардигани та светри з відкритими плечима.
Масивні чоботи, натхнені байкерською естетикою.
Експериментуємо з гольфами, шкарпетками, колготками — вони мають бути помітними.
Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб).
Вона незмінна — сумка Hermes. Якщо ми говоримо про довгострокову інвестицію.
Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати? На які текстури ви радили б звернути увагу?
Насичений червоний (не бійтеся монолуків total red), сріблястий металік, маслянисто-жовтий.
Назвіть 5 антитрендів сезону.
Ми більше не заправляємо штани в черевики чи чоботи.
Піджаки-сукні тимчасово виходять із моди.
Джинсові максіспідниці також залишають нас.
Мікромініспідниці, в яких зручно лише стояти, а також прозоре взуття вирушають до категорії «антитренди».
Беремо поради до уваги, та не забуваємо, що мода циклічна і деякі з цих позицій, або й всі, можуть знову стати актуальними вже через пару років.
Ви кілька років жили та працювали в Японії. Які головні відмінності у стилі між європейськими й азійськими жінками вам запам’яталися? Чи були стилістичні прийоми японок, які ви взяли собі на замітку?
Якщо більш точно, то мене пов’язують із Японією 18 років. Японська мода — це насамперед мінімалізм, змішування артизанальних і люксових брендів, мінімалізм в одязі та максималізм в аксесуарах. Любов японських модниць до вінтажу — це окрема тема. Я сама проводжу чимало часу у вінтажних магазинах Омотесандо і Гінза (райони Токіо), полюю за черговим жакетом Celine часів Фібі Файло або парою вінтажних кліпс YSL.
Крім моди ви також маєте інші творчі захоплення. Розкажіть трішки про те, в чому ви черпаєте натхнення?
Безумовно, це музика! Я з трьох років на сцені. В Токіо моя компанія займалася організацією масштабних музичних і модних заходів. Я влаштовувала щомісячні джазові dinner show у колаборації з мішленівськими кухарями й сама виступала на сцені. Упродовж 13 років я була вокалісткою (єдиною іноземкою) японського «A Hundred Birds Orchestra». Ще з цікавих фактів про мене: я вчилася на сомельє.
Загалом я веду активне соціальне життя та черпаю натхнення у спілкуванні з людьми. В рамках свого жіночого клубу допомагаю іншим знаходити себе, свій імідж, заводити знайомства, розвиватися та розширювати горизонти. Бачу в цьому свою місію, надихаюся від кількості змінених життів та енергії, яку отримую від своєї справи.