«Перше, що ми зробили 24 лютого, — це виплатили всім працівникам зарплати і розрахувалися з усіма постачальниками», — Ksuu Store про головні виклики для бізнесу, трансформації та б’юті-індустрію під час війни

Ексклюзивно для ELLE.UA

Ksuu Store — це мультибрендовий магазин із широким вибором товарів: від beauty-гаджетів і косметичних продуктів до побутових девайсів. Все, що допомагає дарувати красу та підтримувати затишок вдома. За шість років інстамагазин Ксюші Булай (звідси й назва) трансформувався в мережу з охопленням у 12 мільйонів користувачів за місяць і став фаворитом блогерів-мільйонників. Про те, як вдалося цього досягти та через які труднощі довелося пройти на шляху до успіху та масштабування, ми поспілкувалися із засновницею Ksuu Store.

Як все починалося?

Усе почалося з онлайн-зачісок в інстаграмі та тестування нових плойок. Я, дитячий візок і «Нова пошта» — так минали мої дні, адже всі замовлення я надсилала особисто. Мій чоловік Саша підтримував мене і дуже допомагав в організації всіх процесів. З’явилася назва Ksuu Store, а згодом моє захоплення переросло у спільну сімейну справу. 

Попри появу нових онлайн-магазинів ваша аудиторія залишається вірною вам. У чому секрет?

Сервіс від магазину Ksuu Store вибудовувався роками! Перед відправленням клієнту ми перевіряємо кожну одиницю товару: вмикаємо в розетку і тестуємо всі режими. Так, кожна коробка розпаковується, вмикається прилад, і тільки після цього ми його пакуємо і надсилаємо. І так, всередині компанії ми проводили майстер-клас із в’язання наших фірмових бантиків, щоб враження від розпаковування було належним. І, звісно, ми щодня о 16:00 надсилаємо замовлення — це обов’язкове правило нашої команди.

Чи правда, що у Ksuu Store можна знайти абсолютно все?

Найімовірніше, що у нас ви знайдете будь-яку побутову річ, назви якої ще ніхто не знає, але вже знають наші менеджери. Ми перші отримуємо нові товари в Україні й постійно аналізуємо потреби наших клієнтів, аби вони змогли вирішити всі онлайн-проблеми однією накладною.

Якими були ваші плани до 24 лютого 2022 року?

24 лютого наше життя поділилося на «до» і «після». Ще до великої війни Ksuu Store був лідером на ринку в соцмережах. Але ми все одно мріяли захопити аудиторію Google, TikTok, маркетплейсів. Планували велику роботу над ідеальним сайтом. Ще був у планах проєкт, пов’язаний зі срібними прикрасами, який зрештою змістився аж на рік. У 2022-му також мали відкрити низку офлайн-магазинів. Тобто планів і мрій було вдосталь, але настало оте кляте «після».

Якими для вас були перші тижні та місяці війни?

Я не буду розповідати про свій внутрішній жах, його пережив кожен українець. Що стосується роботи, то перше, що ми з чоловіком зробили 24 лютого, — це виплатили всім працівникам зарплати, бо люди повинні бути впевнені у своїй компанії. По-друге, ми одразу ж розрахувалися з усіма постачальниками, аби не мати жодної заборгованості: це чесно і це по-людськи. Коли опанували себе, відчули, як на зміну паніці прийшла глибока лють до ворога і безмежна гордість за нашу країну, захисників, усіх наших людей. Ми одразу ж почали волонтерити: спочатку за власні кошти скуповували все, що було в магазинах (дитяча гігієна та суміші, харчові продукти, овочі, вода), і відправляли мікроавтобусами до Харкова, де люди сиділи в підвалах, жоден супермаркет не працював, а за місто йшли страшні бої. Через пару днів ми з друзями організували повноцінний штаб, куди звозили допомогу для найбільш потерпілих міст. Це був неймовірний період: сотні людей привозили найнеобхідніше, десятки машин щодня виїжджали до Харкова і поверталися назад із біженцями. До того ж ми не припиняли донатити на ЗСУ, бо саме від цих хлопців залежить, чи буде взагалі у нас нормальне майбутнє. Маючи велику аудиторію і штат менеджерів, ми через інстаграм-сторінку Ksuu Store почали з’єднувати тих, хто потребував допомоги, з тими, хто міг її надати.

Як ви організували роботу бізнесу в той час?

Як не дивно, з першого дня великої війни нам писали клієнти з бажанням замовити щось. Ми дивувалися: навіщо людині гофре, коли в країні справжнє пекло? Спочатку ми відповідали, що це поки що неможливо. Але запитів ставало все більше, та й наша команда потребувала хоч якоїсь роботи. Тож 8 березня ми зробили перше невелике відправлення. Так почався новий етап — відновлення. З очевидних причин команда звузилася, і, певно, пів року ми працювали скороченим штатом і тільки ближче до Нового року почали розширюватися. Вважаю, що то було нашою помилкою, адже в перші місяці повномасштабного вторгнення на ринку праці було багато професіоналів, яких ми проґавили через невизначеність майбутнього. На сьогодні ми маємо класних людей в компанії, але їх пошуки були вже важкими.

І в цей час ви вирішуєте відкрити магазин у Харкові — м’яко кажучи, не найбезпечнішому на сьогодні місті України.

Харків — це особлива історія. Він символічний для нас: незламний, могутній, красивий. Настраждався, але вистояв, і життя в нього повернулося. Харків заслуговує на відродження, і Ksuu Store своїм прикладом показує, що там все буде добре. Зараз уже працюють наші магазини в Дніпрі, Одесі, Харкові, а у жовтні-листопаді відкриється ще три в Києві. Амбітно? Так! Але ми тільки набираємо обертів, і вся команда плідно працює.

Бурхливі бізнес-процеси у цей час справді ризиковані.

Ми не маємо права зупинятися, тільки не зараз. Ми хочемо рухатися, створювати робочі місця, поширювати українське, донатити, ЖИТИ. Найпростіше — все закинути, «перечекати бурю». Але ми розуміємо, що саме наша активність і надихає людей.

Звісно, нас відмовляли від відкриття в Харкові. Але ми мали принципову позицію. Наша відповідальність — відновлювати та відбудовувати українські міста в міру можливостей. Я сама дуже заряджена на роботу людина, викладаюся на всі сто і вимагаю від команди такої ж віддачі. Я ніколи не зупиняюся на досягнутому, коли навколо стільки можливостей!

Як трансформувався ваш бізнес за ці півтора року?

Компанія — це насамперед люди, і на сьогодні в Ksuu Store працюють абсолютні професіонали своєї справи. Ми точно «подорослішали», навчилися цінувати свої досягнення і стали більш терпимими. Зараз ми працюємо над низкою важливих проєктів, подробиць яких поки що не можу розкрити. Наразі ми не просто інстаграм-магазин, з якого все починалося, а мультибренд, мета якого — стати беззаперечним №1 для українців.

Як ви вважаєте, чому бюті-сфера в Україні під час війни не тільки не занепадає, але й, навпаки, зростає та масштабується?

Насправді величезна кількість наших цільових клієнтів — жінок — зараз вимушена жити не в Україні, і це відчувається. І б’юті-бізнес намагається дати кожному клієнту більше, ніж той сподівається отримати. Вимоги та конкуренція задають високу планку індустрії, тому, може, і здається, що ця сфера масштабується. Хоча, як показує досвід, українки не економлять на своїй красі навіть у складні часи. Та й взагалі Ksuu Store позиціонує себе як мультибренд, а отже, у нас знайдуться корисні штучки для будь-якої сфери життя дівчини, не тільки для краси.

Яким ви бачите майбутнє в Україні — особисте та свого бізнесу?

Ми точно бачимо себе лише тут, в сильній Україні, інакше б не будували структурну компанію. 

Що спонукає вас працювати в таких складних умовах і навіть планувати майбутнє?

Любов до праці, гордість за Ksuu Store та думки про майбутнє наших дітей.


Реклама

Популярні матеріали

Яке взуття обирають на зиму модниці: 28 найстильніших варіантів...


Осінній вікенд у Львові: гід найкращими локаціями 


Анджеліна Джолі вперше за три роки вийшла на червону доріжку в...


Читайте також
Популярні матеріали