Олеся Заіка, Катерина Масляк і Наталія Кулакова про жіноче підприємництво, бізнес на карантині та перемогу в конкурсі від Visa та «Всі. Свої»

Ексклюзивно для ELLE.UA

Про те, що в бізнесі місце жінкам точно є, свідчить історія кожної з цих підприємниць. Почавши справу з нуля, припустившись помилок та зрештою завоювавши авторитет серед споживачів, ці бренди впевнено підкорюють український ринок та мріють про вихід на міжнародний. У цьому їм неодмінно посприяє перемога в конкурсі «ЇЇ справа — ПідтримайСвоїх», який Visa та «Всі. Свої» проводили по всій Україні для власниць мікро-, малого та середнього бізнесу. Серед 200 підприємниць, які виготовляють одяг, взуття, аксесуари або предмети для дому та інтер`єру, за допомогою авторитетного журі було обрано трьох переможниць: Олеся Заіка (бренд верхнього одягу Shkoura), Катерина Масляк (інтелектуальна гра «Знайомці») та Наталія Кулакова (бренд жіночого одягу Limitovano). Кожна з них представить свою продукцію на онлайн-платформі vsisvoi.ua, отримає по 100 тисяч гривень на розвиток бізнесу, менторські сесії та медійну підтримку. А продукція Shkoura буде представлена в магазині одягу «Всі. Свої» на Хрещатику в Києві.

Про їхній шлях від заснування бренду до перемоги в конкурсі, про виклики карантину та плани на найближчі п’ять років — в ексклюзивному інтерв’ю  ELLE.UA.

Олеся Заіка

ELLE.UA: Розкажіть коротко, як ви прийшли до ідеї започаткувати саме такий бізнес? Хто вас підтримав на самому старті?

Це не сталося в один момент. Я завжди вміла робити гарні речі і продавати їх. До того ж я  мріяла про зміни і гарних людей поруч, про свою майстерню та шоурум у центрі Києва. Так склалося, що моїм бізнес-янголом стала подруга, яка підтримала мене, трохи підштовхнула вперед і допомогла розробити бренд. Нині вона веде справи і завжди залишається поруч.

ELLE.UA: Якими бізнес-принципами ви надихаєтеся в інших підприємців/підприємниць? Чий досвід для вас є показовим?

Маю чотири базові незмінні цінності, які і є моїми бізнес-принципами:

1. Робити ефектні та корисні речі, в яких люди почуваються краще.

2. Завоювати свій та інші ринки, «підкорити світ» за допомогою маркетинг-плану та друзів.

3. Мати ощадливе виробництво.

4. Поважати, цінувати та надихати кожного, хто поруч.

Я переконана, що в кожного своя унікальна подорож, як у житті, так і в ділових справах. Тому шукати цитати, підказки чи копіювати успішних бізнес-жінок вважаю недоречним. Хоча мене дуже надихають історії успіху Сари Блейклі та Ілони Лунден.

ELLE.UA: Як вплинув на ваш бізнес карантин? Які основні труднощі та переваги моделі бізнесу e-commerce (виходячи з нового досвіду)?

Заборони впродовж  карантину обмежили можливість продажу  у реальному житті, але ми свої перші міжнародні продажі здійснили саме у той період. Один із плюсів, який я чітко бачу для онлайн продажів, — це умовна відсутність кордонів для покупця, який хоче придбати наш крафт. Навіть не державних кордонів з митницями, а кордонів у спілкуванні з нами як з брендом, задля створення індивідуальних речей. Про труднощі цієї бізнес-моделі говорити не беруся, оскільки для такого аналізу мені поки що бракує досвіду.

ELLE.UA: Яким ви бачите свій бренд через п’ять років? І як цьому сприяє перемога в конкурсі?

Бачу його дорослим, відомим, космополітичним і яскравим. Поки що це мрії та бажання, а не 50 + аркушів бізнес-плану та маркетингових досліджень.

Перемога завжди надає стимул рухатися швидше. Вона вагома для моральної підтримки та підтвердження того, що я не помилилася у напрямку.

Авжеж, надані ресурси та отримані можливості будуть використані на пришвидшений розвиток. Обіцяю.

ELLE.UA: В Україні жіноче підприємництво складає більший відсоток мікро- та малого бізнесу. Як ви вважаєте, чим воно може допомогти розвитку економіки країни?

Згідно з одним із досліджень, коли гендерна рівність запроваджується не тільки у політиці, а і у бізнес-середовищі, то доходи кожного індивіда зростають на 20% відсотків.

Вважаю, що жіночий бізнес вже не тільки про прикраси, fashion чи салони краси і за 5-10 років він буде змагатися за лідерство в усіх актуальних сферах.

Катерина Масляк

ELLE.UA: Розкажіть коротко, як ви прийшли до ідеї започаткувати саме такий бізнес? Хто вас підтримав на самому старті?

Два роки тому я закінчувала навчання в Канаді і проходила предмет «Соціальна Психологія». Саме там дізналася про експеримент доктора Артура Арона «36 запитань» і була неймовірно вражена ідеєю та результатом. Тоді я вирішила, що хочу створити щось схоже, але своє. Саме так з’явилася моя настільна гра «Знайомці», яка зближує людей, вчить їх розмовляти, чути один одного, зменшує рівні упередження і показує альтернативи для кращих комунікацій. Скажу чесно, підтримки не було, я просто її не шукала. Я щиро вірила в цей проект і точно знала, що він підкорить серця людей. Так і сталося.

ELLE.UA: Якими бізнес-принципами ви надихаєтеся в інших підприємців/підприємниць? Чий досвід для вас є показовим?

Я — з сім’ї медиків і сама — майбутній лікар, тому коли починала власну справу, про бізнес практично нічого не знала, а значить, вчилася на своїх помилках. Я дуже надихаюся щирістю бренду «Гусь», сексуальністю Cultnaked та стайлом Ksenia Schnaider. Мені імпонує їхня щирість, легкість та відкритість. Завдяки «Знайомцям» майже рік тому я познайомилася із власницею бренду Cultnaked Мері Фуртас, чий бізнес-досвід для мене є показовим. Мері нагадала, що все реально, якщо ти справді віриш в те, що робиш. І от вже через кілька тижнів світ побачить наша колаборація: спільна гра «Знайомці» х Mary Furtas.

ELLE.UA: Як вплинув на ваш бізнес карантин? Які основні труднощі та переваги моделі бізнесу e-commerce (виходячи з нового досвіду)?

Насправді карантин лише посприяв моєму бізнесу: люди залишилися вдома все більше, а з кожним днем тем для обговорень ставало все менше. Тому актуальність «Знайомців» зростала. Е-commerce — наразі мій єдиний досвід роботи, класний і зручний. Переваги, звісно, в тому, що коли на самому старті бізнесу не потрібно хвилюватися, як знайти приміщення чи як його оплатити, як шукати команду і утримувати працівників.

Е-commerce робить реальним бізнес, виконаний однією людиною.

Але насправді хотілося би бачити живу реакцію людей, коли вони розглядають і беруть до рук гру. Спостерігати емоції, подив, зацікавленість, розповісти їм про гру і запропонувати зіграти.

ELLE.UA: Яким ви бачите свій бренд через п’ять років? І як цьому сприяє перемога в конкурсі?

Бачу бренд «Знайомці» як багатотомник однієї гри, який розійшовся світом. Безліч тем, ще більше запитань і значно більше можливостей для людей відкритися один одному.

Мені здається, що з кожним роком і змінами світу люди все більше звикають до техніки і відвикають від живого спілкування.

Тому в цьому контексті «Знайомці» — це те, що буде зберігати навики щирого і живого спілкування за допомогою настільної гри. А сходинкою до мрії стане перемога в цьому чудовому конкурсі. Навіть в моїй команді не всі вірили, що цей проєкт справді якось допоможе чи вплине на бренди. Проте зараз я можу точно сказати, що цей конкурс — неймовірно великий поштовх до звершень усіх планів та цілей. Бо іноді людям бракує саме такого визнання: щоб в них повірили і підтримали. Мені цього справді не вистачало. Я знала, що мій бренд чудовий. Знала, яку він ідею несе. Але також розуміла, що мені потрібна підтримка, аби про нього дізналося більше людей. І ось все це знайшлось!

ELLE.UA: В Україні жіноче підприємництво складає більший відсоток мікро- та малого бізнесу. Як ви вважаєте, чим воно може допомогти розвитку економіки країни?

Світові тенденції говорять про те, що жіночий погляд на бізнес диверсифікує продукт і дозволяє відкрити нові грані.

Жінки, які займаються підприємництвом, розширюють можливості не тільки для себе, а й для економіки, а найголовніше — від цього виграє споживач.

Окрім того, мультизадачність та відповідальність, притаманна жінкам на керівних посадах, складає здорову конкуренцію чоловічому сектору, мотивуючи краще працювати всіх. Із кожним роком ми бачимо все більше жінок у рейтингах Forbes, що тільки доводить: бізнес дається нам не гірше.

Наталія Кулакова

ELLE.UA: Розкажіть коротко, як ви прийшли до ідеї започаткувати саме такий бізнес? Хто вас підтримав на самому старті?

Я цікавлюся модою майже все своє свідоме життя, з дитинства колекціонувала глянцеві журнали та годинами розглядала рекламні зйомки, фото з показів та інші креативи. Понад 10 років я працювала у сфері маркетингу і створювала бренди для українських компаній. А потім прийшов момент, коли я вирішила втілити свою мрію і створити власний бренд. На самому старті ми розпочали бізнес з моєю подругою, а десь через півроку я продовжила його самостійно. Мене дуже підтримав мій чоловік, з першого дня він вірив у мою ідею. І саме з ним одного вечора ми придумали нашу креативну та унікальну назву – Limitovano.

ELLE.UA: Якими бізнес-принципами ви надихаєтеся в інших підприємців/підприємниць? Чий досвід для вас є показовим?

Мої бізнес-принципи такі:

1. Створювати речі, які закохують в себе.

2. Приділяти увагу деталям та якості.

3. Пропонувати клієнту не одяг, а справжню емоцію.

Я надихаюся працьовитістю перш за все.

Талановитих людей багато, а талановитих людей, які змогли збудувати бізнес, — одиниці.

Недостатньо мати круті ідеї, треба бути дуже цілеспрямованим, аби йти до своєї мети і не зупинитися на півдорозі.

ELLE.UA: Як вплинув на ваш бізнес карантин? Які основні труднощі та переваги моделі бізнесу e-commerce (виходячи з нового досвіду)?

Карантин був важким етапом для всього малого і середнього бізнесу в Україні. Оскільки ми молодий бренд з невеликою командою, нам легше швидко реагувати на зміни ринку. Скоротивши витрати, ми зосередилися на розробці онлайн-платформи, розвитку Instagram-сторінки та власного інтернет-магазину. А для зручності клієнтів ми впровадили безкоштовну доставку товарів по Україні.

ELLE.UA: Яким ви бачите свій бренд через п’ять років? І як цьому сприяє перемога в конкурсі?

Ставлю за мету вийти на міжнародний ринок. Через п’ять років я бачу наш бренд представленим у 25 країнах, кожного року завойовуючи по п’ять нових країн. 

Перемога у конкурсі дуже надихнула мене, і я вірю, що вона стане великим поштовхом для бренду Limitovano.

Адже велике завжди починається з малого.

ELLE.UA: В Україні жіноче підприємництво складає більший відсоток мікро- та малого бізнесу. Як ви вважаєте, чим воно може допомогти розвитку економіки країни?

Малі підприємства більш динамічні, вони швидше та ефективніше реагують на зміну внутрішнього ринку як у період зростання, так і під час кризи.

Створення нових робочих місць, розвиток справедливої конкуренції, швидке впровадження інновацій — все це відбувається у внутрішній економіці держави саме завдяки малому бізнесу.


Реклама

Популярні матеріали

Які босоніжки нам потрібні цієї весни


«Діамант — найгарніша і найбажаніша інвестиція»: засновниця Diva...


Сучасний погляд на українські традиції: чому варто відвідати...


Читайте також
Популярні матеріали