«Моя сила — в моїй землі». Анна Ніколаєва про бюро NADESIGN і те, яким має бути ідеальний інтер’єр приміщення

Як архітекторка продовжує працювати, попри будь-які складнощі

«Коли людина бачить новий інтер’єр приміщення, вона має почувати себе як удома», — переконана засновниця інтер’єрного бюро NADESIGN Анна Ніколаєва. Архітекторка намагається показати індивідуальність свого клієнта, враховує особливості його способу життя та продовжує консультувати навіть тоді, коли робота над проєктом завершилася. У цьому й переваги її інтер’єрного бюро.

На початку повномасштабної війни Анна Ніколаєва вимушено покинула рідний Харків, проте невдовзі зрозуміла — свою силу вона відчуває саме в Україні. Вона вдосконалює навички та продовжує створювати для клієнтів комфортні інтер’єри приміщень. Про зміни в житті та особливості бюро NADESIGN архітекторка розповіла в інтерв’ю.

Які завдання виконує ваше інтер’єрне бюро?

Ми надаємо повний комплекс послуг із проєктування та комплектації інтер’єрів, виконуємо проєкти у різних стилях та будь-якого цільового призначення: від приватних житлових будинків і квартир до громадських інтер’єрів. Обов’язково ведемо повний технічний нагляд за проєктом і відповідаємо за логістику та постачання матеріалів.

Ось, наприклад, до Нового року ми закінчили проєкт надсучасного медичного центру репродуктивної медицини у Харкові. Це було дуже складно, адже ми мали врахувати всі технічні питання щодо комплектації спеціального обладнання. А паралельно ми зробили декілька житлових проєктів для своїх клієнтів. 

Мені насправді цікаво робити будь-які проєкти. Навіть проєкт квартири, призначеної для оренди, треба робити цікавим — таким чином житло буде більш комерційно вигідним. 

Як ви адаптували свою роботу до умов війни? З якими труднощами довелося зіткнутися та як ви їх подолали?

Я зрозуміла, що перешкоди, які були раніше в моїй роботі, — це ніщо порівняно із ситуацією, яка склалася сьогодні. Тому ми зі співробітниками зібрали думки докупи й вирішили працювати далі в Україні, проте розширити послуги на інші ринки. Зокрема, ми робимо більше проєктів у Києві та на заході України, також плануємо вийти на міжнародні ринки.

Як знайти сили, щоб, попри війну, продовжувати працювати та діяти професійно? 

На початку повномасштабної війни я, як і більша частина моїх колег та друзів, поїхала з України до Європи. Проте мені було дуже важко щось робити — не тому, що не знала, де працювати, просто не було сил. Через два місяці я повернулася до України, а ще через місяць знову з’явилося і бажання працювати, і натхнення, і прагнення йти далі. Моя сила в моїй землі. 

Що змінилося у ваших пріоритетах після повномасштабного вторгнення? 

Я із сім’єю вимушено покинула все, що мала в Харкові: дім, роботу, звичне життя. Тому довго відчувала спустошеність. У такий складний час мене підтримували дочка, батьки та близькі люди. Пам’ятаю, як разом з дочкою узгоджували найважливіші рішення в житті. Та що довше ми перебували в чужій країні, то більше нам хотілося додому, в Україну. Ось тоді я зрозуміла, що краще за дім нема нічого! Що, повернувшись, я зможу бути маленькою частинкою великого відродження своєї країни. 

Можливо, ви трохи інакше почали сприймати свою роботу, звертати увагу на інші речі?

Я зрозуміла, наскільки моя праця важлива для мене і моїх клієнтів. А ще згадала ті далекі, забуті за «перегонами життя» відчуття — коли завершую проєкт, то так приємно бачити радість своїх клієнтів від нової оселі.

Як бюро, яке є у вас зараз, відрізняється від бюро, з якого ви починали, — наскільки воно змінилося, покращилося, модернізувалося? Які речі ви переосмислили для себе та які вносили зміни, поки ваше бюро функціонувало?

Я починала свій шлях 17 років тому і, звісно, тоді багато чого робила інакше. Бувало, приїжджала на об’єкт і було дуже страшно: раптом щось не те зроблю або не врахую — напевно, кожен молодий спеціаліст через це проходив. Але я завжди прагнула робити красиві, вишукані інтер’єри й казала собі: «Як я не зможу?! Я хочу працювати, тому в мене все вийде!» Тоді збиралась і починала виконувати свою роботу. Рік у рік я робила цікавіші та складніші проєкти, вчилася делегувати та організовувати не тільки себе, а й своїх співробітників. Також відвідувала різні навчальні заходи, щоб працювати злагоджено, братися за великі за обсягом проєкти, встигати своєчасно все закомплектувати та дотримуватися термінів здачі проєкту. Репутація — це надважлива річ. 

Сьогодні все інакше. За ці роки ми пройшли багато етапів формування бюро. Сьогодні я знаю, як розв’язати будь-яке питання, і мене вже не лякають помилки.

 

Розгляньмо окремий сегмент клієнтів. Якщо до вас звертається сім’я з дітьми, то на які основні аспекти потрібно звернути увагу, щоб створити для них комфортне житло?

Я завжди питаю у клієнтів: «Чого б вам хотілося від нового житла?» І вже у процесі розмови узнаю про сім’ю, її звички, про те, що подобається, а що ні, як жили раніше, що хочеться взяти із собою в нове житло. Тільки після таких розмов я розумію, що маю рекомендувати і які аспекти підходять.

З якими клієнтами окрім сімей ви також працюєте?

Я справді здебільшого працюю із сім’ями. Потім — уже з дорослими дітьми своїх клієнтів або людьми похилого віку, в яких діти виросли і вже «розлетілися» по окремих домівках. Цим двом категоріям потрібне більш компактне, більш функціональне житло. Але в мене також багато клієнтів із середнього та великого бізнесу. Для цієї категорії бюро виконує проєкти не тільки житла, а й громадських установ, офісних приміщень, клінік, готелів, закладів громадського харчування тощо.

Інтер’єр офісу для бізнесу чи звичайного житла — чим вони відрізняються, які пріоритети та особливості характерні для кожного інтер’єру?

Наразі гарно оформлений офісний простір — це візитна картка компанії. Тому для такого приміщення є декілька правил у проєктуванні. Перше — це інформація про сферу діяльності компанії. Друге — потрібно розуміти, яким є колектив. Третє — хто є клієнтом компанії, як ми зустрічаємо клієнта, де розмовляємо. У проєкті офісу ми працюємо більше над технічними схемами обладнання і тим, як усе правильно під’єднати, ніж над декором. Нам потрібно врахувати норми безпеки праці й багато інших деталей, про які ми не говоримо під час проєктування житлового інтер’єру. 

Чи звертаються до вас клієнти по допомогу, якщо мають труднощі з експлуатацією приміщення? Що в таких випадках робите ви?

Я завжди допомагаю своїм клієнтам. Наприклад, коли щось трапилося з їхньою плиткою і треба десь узяти таку саму, я безкоштовно все шукаю. Або коли щось зламалося, я даю пораду, де можна полагодити, або долучаюся до переговорів з постачальниками, щоб отримати заміну. Я такий же споживач, тому хочу отримувати якісний продукт і знати, що у разі чого мені все або полагодять, або замінять. Якщо мої клієнти збираються купувати нове приміщення, то я теж їх консультую.

Який свій проєкт ви вважаєте найкращим? 

Я до кожного проєкту ставлюся по-особливому і створюю все з любов’ю.  Тому я не можу обирати, який мені подобається найбільше.

Буває таке, що дивлюся на фото проєктів, зроблених п’ять або десять років тому, і пам’ятаю, що там було, із чим ми боролися, як подолали складнощі. Це дуже приємні спогади.

Які нововведення в бюро ви плануєте впровадити? На що маєте намір звертати більше уваги?

Ми вже це робимо. З початком повномасштабної війни перевели бюро в інше місто, почали виходити на нові ринки. Наразі ми розробляємо нові продукти в інших напрямках дизайн-послуг. Наприклад, уже зробили лінію доступного дизайну, так званого smart-design, який підходить для помешкань з невеликою площею. І взяли також зовсім протилежний напрямок у luxury-сегменті — проєктування інтер’єрів для яхт. Це новий для нас вид діяльності, але я намагаюся його освоїти.

Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Як це було: ELLE Active Forum 2024


Життєрадісний весняний манікюр для всіх, хто відчуває апатію: 15...


Читайте також
Популярні матеріали