Українська мода сьогодні є одним з потужних рупорів нашого народу в світі, а українські дизайнери — його голосами. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус спілкується з головними гравцями ринку, які сьогодні мають змогу говорити з усім світом від імені made in Ukraine. У рамках цілого циклу матеріалів «Модний рупор народу» ми розповідатимемо про українські бренди, які не тільки продовжують працювати на благо країни, а й докладають чималих зусиль до боротьби на культурному фронті.
Наша сьогоднішня героїня — Валерія Гузема, дизайнерка та засновниця ювелірного бренду Guzema Fine Jewelry.
Про роботу бренду сьогодні
Відколи розпочалася повномасштабна війна, ми, звісно ж, цілком перейшли в онлайн-формат. Завдяки пандемії цей перехід для бізнесу не був таким стресовим, адже ми вже знали, як працювати віддалено. Спершу ми зовсім зупинили комерційну діяльність. Щойно ми оговталися від першого стресу та дісталися безпечних місць, швидко почали волонтерську роботу. Мій благодійний фонд Guzema Foundation змінив фокус діяльності та розпочав надавати допомогу військовим у гарячих точках, а згодом і переселенцям, людям похилого віку, які постраждали від воєнних дій. На офіційних сторінках бренду в соцмережах ми боронили інформаційний фронт. Наприкінці березня я відчула, що ми можемо відновити продажі. Більшість нашого стоку було вивезено за кордон, тож ми почали продажі залишків в Україні. Згодом налагодили міжнародну доставку та запустили продажі прикрас по всьому світу з відправкою з Європи.
Головна зміна в бізнесі під час війни – це фокус на e-commerce та вихід на міжнародні ринки.
Про виробництво
Наразі ми відновили виробництво в Києві, але також розглядаємо виробництва в Європі. Мушу визнати, що поки тут важче та дорожче, ніж в Україні. Крім того, виробництво за кордоном ще й займає набагато більше часу.
Про продажі
Основний канал продажів бренду — це онлайн. Ми ведемо комерційну діяльність через власний вебсайт та соцмережі. Розглядаємо варіанти виходу на мультибрендові майданчики, але наразі ще не розпочали жодне партнерство. Також ми беремо участь у багатьох pop-up stores українських виробників у різних європейських містах та у виставках.
Про попит серед іноземців
Існує значна частина іноземців, які щиро підтримують Україну і можуть купувати нашу продукцію через солідарність. Проте я бачу також значну увагу до свого бренду як до якісного виробу. Я дійсно пишаюся тим, що сьогодні можу розповісти світові про наш цінний, високоякісний made in Ukraine.
Мілла Йовович у благодійному кольє Guzema Fine Jewelry з колекціїї Freedom
Про нові можливості
Нова реальність, безумовно, має дві сторони. Ми одержуємо шалену підтримку світової спільноти. Українці співпрацюють перш за все одне з одним, і це допомагає ще голосніше заявляти про себе за кордоном. Команда Guzema Fine Jewelry активно працює в напрямку закріплення позицій бренду на європейському та американському ринках. Ми налагоджуємо контакти з іноземними ЗМІ та ритейлерами. Ми прагнемо бути не просто українським брендом в інших країнах, ми маємо на меті впевнено стати на полицю поруч із відомими та якісними іноземними продуктами.
Про роль індустрії у світовому порядку денному
Я вважаю, мода сьогодні боронить культурний та інформаційний фронти. Ми маємо можливість доносити світовій спільноті правильні меседжі, розповідати про нашу націю та державу людям з різних країн. Бренди можуть співпрацювати з лідерами думок, серед яких є і політики, таким чином постійно нагадуючи світові, що війна все ще триває і Україні все ще потрібна підтримка. Так, наприклад, нещодавно голова Європарламенту Роберта Мецола надягла наше жовто-блакитне кольє Freedom під вас свого виступу в Страсбурзі.
Голова Європарламенту Роберта Мецола у благодійному кольє з колекції Freedom