«Мода — це дуже складна сфера і бізнес, які випробовують мене та команду кожного дня, тим паче у нових реаліях». Інтерв'ю із засновницею бренду CĖNC Анною Агеєнко

Ексклюзивно для ELLE.UA в рубриці Behind the scenes про засновниць українських брендів

Відкрити власний бренд — неабиякий виклик, а вести його під час повномасштабної війни: замовляти тканини, відшивати під час блекаутів та повітряних тривог — неймовірна праця, яка заслуговує на те, щоб про неї дізнався весь світ. 

З брендом я познайомилася минулого року і скажу відверто — це було кохання з першого погляду. Крій, форма, тканини, шви, кольори, сенси — здається, в українського бренду CĖNC продумано все. Познайомившись із власницею та дизайнеркою бренду Анною Агеєнко, я зрозуміла, яка ж це важка робота, та вирішила дізнатися детальніше, що ховається за словами behind the scenes. Я поговорила з дизайнеркою про власний бренд, професійний шлях, складнощі, виклики та, звісно, про моду.  

CĖNC

Статистика 

Скільки зйомок за цей час ви зробили?
У нас було три кампейни за весь час.

Найпопулярніша річ вашого бренду?
Бомбер HUGS та светр TREPET — наші бестселери. 

Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
У середньому десь близько десяти годин. Іноді здається, що всі 24.

Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
Наразі випустили всього дві колекції. На тижні вийшла наша перша весняна капсула, присвячена переродженню REBIRTH. 

Скільки людей працює над брендом CĖNC?
На беку нас усього п’ять, ще є творча команда та виробництво. А загалом це близько 20 людей.

Яка ваша найулюбленіша річ вашого бренду?
Пальто DAWN з нової весняної колекції. Це знакова для мене річ, бо на створення цього пальто мене надихнула моя мама і її винятковий стиль, який сформував моє бачення.

Про бізнес

Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?

Україна і легкий fashion-бізнес — це щось з галузі фантастики, навіть у мирний час. Насправді це справжній виклик та складні випробування кожного дня. Я не дуже люблю романтизувати й розповідати, яким тяжким був мій шлях, бо знаю, що я така не одна. Вважаю, що це стандартна історія кожного початківця, в якого не було на початку інвесторів, команди та досвіду в бізнесі. 

Я розпочинала на великому ентузіазмі у 2021 році: без будь-якого досвіду, з мінімального бюджету у 2000$, однієї людини в команді та шоуруму в себе на кухні. Звичайно, на початку ти уявляєш, що все вийде ідеально з першого разу, не закладаєш жодних витрат, ризиків, часу, робиш все без будь-якого планування та стратегії, думаєш, що одразу прийде успіх та великі продажі. Але коли пірнаєш глибше у всесвіт моди, то пізнаєш, що таке виробництво, підрядники, дедлайни, витрати, планування, і той самий ентузіазм потихеньку сходить нанівець. Бо ти бачиш реальну картину того фешн-бізнесу, що стоїть за цією гарною картинкою: дуже тяжка праця, велика сила волі та дисципліна. Це дуже складна сфера та бізнес, які випробовують мене та команду кожного дня, тим паче у нових реаліях.

Чим ви займалися до того, як запустили CĖNC?

Я з дев’ятнадцяти років працюю у продажах та маркетингу, в мене були три роздрібні онлайн-магазини, які я започаткувала з нульовим бюджетом, — саме тут як раз я й навчилася продавати. У 2020 році з’явилася the Vovna, і це був більш комерційний проєкт, який у 2022-му переродився у концептуальний і наповнений сенсами бренд CĖNC.

Якби ви могли повернутися на початок кар`єри, ви щось змінили б?

Як мінімум наймала б помічника, не тягнула все на собі та делегувала обов’язки, бо з командою ви розвиваєтеся набагато швидше. Підписувала б з усіма виробництвами договори та прописувала б усі домовленості. А ще дозволила б собі помилятися і не боятись ризикувати.

Який професійний виклик стоїть перед вами сьогодні, на вашу думку?

Кожного дня новий. (Посміхається. — Прим. ред.) Перший і головний: триматися. Вийти на західний ринок і гідно представляти українське за будь-яких умов та викликів.

CĖNC

Які три звички допомагають вам довше залишатися в ресурсі?

У мене їх чотири: прогулянка Києвом, час з коханим, прибирання (для мене це особлива медитація) та ванна (це місце для перемовин із собою, усі ідеї народжуються саме там). 

Як ви керуєте своїм часом? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.

Обожнюю планувати й підходжу до цього питання дуже дисципліновано. Планую свій тиждень у неділю: прописую усі справи на щодень, розділяю їх на важливі та другорядні та навіть мотивую себе якоюсь ресурсною нагородою за продуктивний тиждень — наприклад, масаж, якась покупка, що мене потішить, чи поїздка. В мене завжди прописаний особистий план на місяць наперед, глобальний робочий — мінімум на пів року.

Вести свій бізнес — це виснажливо. Що дозволяє вам уникати вигоряння?

Дуже важливо адекватно оцінювати свій ресурс і пам’ятати, що я не робот і що неможливо охопити все й одразу. Треба виділяти час на якісний відпочинок, на себе і на рідних.

CĖNC

Про власний бренд CENC

Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд? На які труднощі натрапляли під час створення?

Ще з дев‘яти років в мене зародилась мрія стати «модельєром», і саме у дитинстві я вирішила започаткувати власний бренд. У мене була старенька машинка ZINGER, якій на той час було вже сто років. І на ній я шила одяг для ляльок, та усі бабусині коти ходили по селу в нарядах от-кутюр. (Посміхається. — Прим. ред.) 

Попри мої здібності та мрії, батьки пророкували мені кар’єру стоматолога, але доля розпорядилася по-іншому, і у 2020-му з`явився мій перший проєкт the Vovna. Ми спеціалізувалися на виробах зі стриженої натуральної вовни, які досі є в ДНК бренду, але з 2022 року вже під новою назвою — CĖNC.

Мабуть, найважчим для мене на початку шляху було навчитися працювати зі своїм мисленням, а саме: не боятися помилитися, не боятися все втратити та вкладати кошти. За помилками завжди стоїть досвід, і навіть якщо я все втрачу і бренд завершить своє існування, я зможу побудувати новий проєкт, бо в мене вже є той самий досвід завдяки помилкам.

На труднощі ми натрапляємо кожного дня з моменту створення бренду, і мені здається, що легко у цій сфері ніколи не буде. Ми постійно відкриваємо для себе нові горизонти, помиляємось і вчимося.

CĖNC

Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?

Мабуть, головна місія і ціль бренду — робити дійсно гідний та якісний український продукт. Створювати речі, які будуть наповнені сенсами, особливими історіями, речі, які хочеться носити з гордістю та які дійсно закортить передати у спадок. У цій простій суті й закладається наша унікальність.

Ми є нішевим брендом і випускаємо невеликі капсули, але дуже якісні, грамотно сконструйовані, з бездоганною посадкою, з увагою навіть до дрібних деталей, кожна річ проживає разом з нами особливу історію і таким чином набуває сенсів, які ми намагаємось запакувати в нашу концепцію та донести до нашої авдиторії. На перший погляд, ми робимо прості базові речі, але, як відомо, зробити просто і якісно завжди найскладніше. 

Також наша місія полягає в пропагуванні розумного і відповідального споживання. Я живу за принципом: краще мати 5 якісних та дорогих базових речей, ніж багато з масмаркету і підтримувати таким чином консьюмеризм.

У вас дуже натхненна назва — CĖNC. Чому саме «сенс», в чому він полягає? 

Коли я думала над новою назвою для бренду, а саме які сенси ми закладаємо у наші вироби, в голові одразу вималювалася й назва. Наші колекції концептуально наповнені сенсами, а айтеми названі на честь почуттів та явищ, які ми можемо прожити та відчути.

Також дуже хотілось, щоб була українська назва, яка б відбивала нашу концепцію. Сенс — це сутність, значення, зміст, те, що відіграє особливу роль та має виняткове значення. У перекладі з англійської sense — це відчуття. Вважаю, що це дуже вдала назва.

І CĖNC — це мій справжній і головний сенс на цьому етапі життя.

Що можна побачити на мудборді CĖNC?

Останній рік я працюю онлайн, тому мій mood board завжди зі мною на iPad.  

CĖNC

Де ви хотіли б продаватися?

Мрію про нову затишну, світлу студію десь на «Золотих Воротах» з власною маленькою квітковою крамничкою. Мій Pinterest весь у дизайн-проєктах та у суцільному натхненні. Далі вже можна і в Париж. (Посміхається. — Прим. ред.) 

Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?

Звісно, ми спираємось на ринок, попит і тренди, довго аналізуємо, вибудовуємо стратегію, але на 100% дуже важко спрогнозувати, тим паче коли живеш у такий нестабільний час і коли ти є ще досить юним брендом. Але для мене важливий навіть не успіх, а сам шлях, коли робимо те, що подобається, що відчуваємо, і головне — отримуємо велике задоволення від того, що робимо. Коли маєш такий підхід до своєї справи, то успіх обов’язково прийде.

Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та продажі?

По-перше, війна дуже вплинула на наше мислення. Ми перестали боятися, бо найстрашніше вже з нами відбулося — наше виробництво було окуповане в Київській області, було таке, що ми дуже екстремально евакуювали нашу головну швачку. На виробництві досі є нагадування про той час у вигляді дірок від куль на вікнах. Минулого року ми зробили ребрендинг і змінили позиціювання, це було ризиковано робити, тим паче у такий час, але коли, як не зараз?

Рік був екстремальний, але ми розширили лінійку виробів, наша сім’я CĖNC поповнилась новими членами команди, зробили ремонт у студії, продажі виросли, ми стали впізнаваними, але, звичайно, не без викликів. У листопаді обстріляли ТЕЦ у Дніпропетровській області, фабрику, де ми виробляємо шерсть для наших вовняних виробів, відключили від електропостачання. Саме в той час, коли наше велике замовлення молочної шерсті було на останньому етапі обробки. Молочні вироби є нашими бестселерами, а листопад і грудень — найприбутковішими місяцями. Тобто не було б шерсті, не було б зараз і нас. Вірю, що в нас є янгол-охоронець, у нашому випадку все, як завжди, вирішилось тоді, коли ми вже були на грані закриття бренду. 

Я живу зараз на дві країни й весняну колекцію затверджувала онлайн — це важко, але можливо за умови сильної команди. Я пишаюся і надихаюся моїми дівчатами кожного дня. Це дуже сильні люди, і я дуже вдячна їм: якби не вони, то у нас нічого б не вийшло. Моя команда — найбільший мій ресурс і цінність у будь-які часи. І всі, хто зараз працює в Україні та продовжує щось створювати, пам’ятайте: ви дуже круті!

Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів? З якими виробниками ви працюєте?

Дуже ретельно підходимо до цього питання, бо якість завжди у пріоритеті. Ми співпрацюємо з іноземними виробниками матеріалів — це Італія, Туреччина й Австралія. В нас є надійні партнери, які нам допомагають у цьому питанні.

В Україні зараз дуже важко знайти гарні матеріали, бо є проблема з логістикою. Але ми такі, що можемо поїхати самостійно до іншого міста або країни, щоб знайти саме ті плечики для пальта або правильну тканину з потрібною клітинкою для сорочки. Робимо максимально все, щоб втілити задумане у реальність.

Які плани бренду на найближчий рік? Чи можна взагалі зараз будувати якісь плани?

Планувати необхідно у будь-які часи. Як би страшно це не звучало, але ми адаптувалися за цей рік і готові до всього.

Наразі вже працюємо над новою колекцією осінь-зима і special проєктом, у планах — відкрити нову студію мрії, розширювати команду та горизонти. А ще — вийти на західний ринок і заявити про себе. Жити й чекати на перемогу в цьому році!

Про моду 

Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити?

Для себе завжди обираю класику в усіх сенсах, і дуже рідко в моєму гардеробі можна знайти щось супертрендове і яскраве. Але я дуже рада вітати тренд на балетки, який повернувся до нас у цьому сезоні. Для себе ще виділяю тренд на прозорість: його ми якраз втілили у наших нових прозорих і невагомих костюмах з тонкої пряжі ягня — розкішно і дуже витончено. Гіперплечі також обожнюю, особливо як цей тренд втілив Ентоні Ваккарелло у новій колекції YSL. Поважаю тренд на вільний денім і картаті сорочки — це все вже поселилось у моєму гардеробі.

Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб).

Звісно, пальто від CĖNC — це саме та річ, яка служитиме вам роками і яку можна буде передавати у спадок.

CĖNC

Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?

Я велика прихильниця чорного і майже ніколи не зраджую собі у цьому питанні. Але цього року хочу виділити охру і бачу, що це буде дійсно бомба цього літа.

Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?

Ентоні Ваккарелло. Те, що робить цей хлопець, дуже мені відгукується. Як розкішно він бачить і творить! Слідкую за ним ще з часів його співпраці з Versace та надихаюся. Я вчилась ще у школі, але вже була знайома з його творчістю.

Міучча Прада. Вона надихає своїм стилем і талантом, а ще є справжнім прикладом сильної бізнесвумен та правильного підходу до бізнесу. Надихає їхня співпраця з її чоловіком, для мене ця пара — справжній взірець ідеального партнерства, лідерства та успіху на ринку. Під керівництвом Міуччі та її чоловіка Prada вийшов на нереальний рівень у всіх сенсах.

Світлана Бевза — нескінченне натхнення. Те, що вона робить, є для мене доказом, що інтелектуальна мода на українському ринку існує. З нетерпінням чекаю на нові колекції BEVZA — це завжди пряме попадання у серце. Гідний український бренд, на який хочеться рівнятися. Справжня гордість України.

Інтерв`ю: Катерина Попова

Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай з кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Old money — естетика, яка ніколи не вийде з моди: складаємо образи...


Читайте також
Популярні матеріали