«Ми не просто створюємо якісний одяг, а розповідаємо історію та є містком між модою й архітектурою України». Інтерв'ю із засновницею бренду PODYH Дарією Плаксюк

Ексклюзивно для ELLE.UA в рубриці Behind the scenes про засновниць українських брендів

Від архітекторки до дизайнерки власного бренду PODYH — непростий, але цікавий шлях Дарії Плаксюк надихає. Створення українського бренду — неабияка праця, а щоб зробити його дійсно унікальним і з глибокими сенсами — тим паче. «На початку ти нічого не знаєш і не вмієш. Було складно все — від пошуку виробництв, матеріалів, створення контенту до підбору команди. Але жага до творчості та бажання творити допомагали ніколи не опускати руки», — зазначає Дарія. 

Дизайнерка черпає натхнення зі світу архітектури. Колекції бренду втілюють дух різних архітектурних стилів, балансуючи між простотою та вишуканістю. На основі досліджень різних архітектурних стилів PODYH створює проєкти, що не перевантажені непотрібними деталями чи декором. Колекції PODYH не тільки відображають красу архітектури, а й несуть у собі відчуття архітектурної спадщини та історії. Про це і не тільки поспілкувалася з Дарією Плаксюк шеф-редакторка сайту ELLE.UA Катерина Попова.

PODYH Дарія Плаксюк

Статистика

Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
З моменту переосмислення ідеї бренду — 3 колекції. 

Скільки зйомок за цей час ви зробили?
3 творчі зйомки.

Найпопулярніша річ вашого бренду? 
Балаклава Yaranga hat. 

PODYH Дарія Плаксюк

Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
Приблизно годин 8-10, але помічаю, що думаю про бренд постійно.

Скільки людей працює над брендом PODYH?
Основний склад бренду — це 4 людини, додатково ще команди для зйомок та виробництва.

Яка найулюбленіша річ вашого бренду?
Vitryak bag — сумка, натхнена традиційним деревʼяним вітряком.

PODYH Дарія Плаксюк

Про бізнес

Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?

Започаткувати не складно. Однак створення якісного продукту, який захочуть купити, потребує дуже багато зусиль. Необхідно мати знання в різних галузях: від виробництва до PR та продажів. Ще й бути готовим до великої конкуренції та зуміти виділитися серед інших брендів. Фешн-бізнес неймовірно складний, але водночас цей шлях дуже цікавий та захопливий.

Ви вчилися у школі Лілії Літковської, розкажіть про свій досвід. Як школа вплинула на вас і вашу карʼєру?

Я завжди обожнювала навчатись. До Лілі вирішила піти після декількох «безідейних» колекцій та розуміння, що не вистачає сенсів. І я не помилилася. Вона разом з іншими викладачами школи дала поштовх та знання, щоб зрозуміти себе, переосмислити бренд та зібрати його заново. Як результат, я створила колекцію KYIV MODERNISM, що стала перезапуском бренду та першою колекцією на перетині архітектури та моди.

PODYH Дарієя Плаксюк

Чим ви займалися до того, як запустили PODYH?

Вчилася на архітекторку, трохи проєктувала, трохи робила дизайн інтерʼєрів. Я обожнювала навчання на архітектурному факультеті. Це був неймовірний досвід та виклик. Композиція, малюнок, макетування, дизайн середовища, історія архітектури та інші предмети: все це стало творчим підґрунтям та допомогло знайти власний — архітектурний — підхід до створення речей.

Якби ви могли повернутися на початок кар’єри, щось змінили б? 

Не потрібно було тягнути все на собі, боятися делегувати та приймати проблеми, що і так завжди є, занадто близько до серця. Допускати, що все може піти не за планом. 

Який професійний виклик стоїть перед вами сьогодні, на вашу думку?

Зараз це підготовка до участі у Berlin Fashion Week. Це наш перший досвід участі та організації показу. Це одна зі сходинок для виходу на європейський та американський ринки, яких ми дуже прагнемо.

Які три звички допомагають вам довше залишатися в ресурсі? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.

Гарний сон, відпочинок у саду та дослідження архітектури, але з початком повномасштабного вторгнення стало складно бути в ресурсі та планувати. Зараз узяла за правило планувати десь половину свого робочого часу, інша половина зазвичай заповнюється автоматично.

Вести свій бізнес — це виснажливо. Що дозволяє вам уникати вигоряння?

Останнього року я почала вирощувати рослини. Це дуже мене заспокоює та заземлює всі погані думки.

PODYH Дарієя Плаксюк

Про власний бренд PODYH

Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд? На які труднощі натрапляли під час створення?

Створювати одяг було моєю дитячою мрією. Моя бабуся працювала на швацькій фабриці «Україна» в Києві. Я часто проводила там час, мене захоплювала та неймовірна атмосфера, хоча мені й було всього 5-6 років. Бабуся з дитинства вчила мене в’язати, вишивати й шити. Я думаю, що вже тоді я підсвідомо розуміла, якій справі присвячу своє життя. Однак не вступила на дизайн одягу, а пішла в архітектурний.

Навчання було дуже цікаве, але важке та виснажливе (хто вчився на архітектурному, той зрозуміє). Щоб відволікатись та відпочивати, почала, як в дитинстві, в’язати. Спочатку це були светри — для себе, сімʼї та одногрупників. Потім на 4-5-му курсі розробила першу сумку для себе. Це була сумка-трансформер, яку можна було носити через плече, на поясі та як клатч. Усі були в захваті від неї. Потім були курси з шиття, конструювання, стилю, кілька маленьких колекцій для себе під «брендом» Daria Plaksyuk. А у 2020 році, за рік після закінчення магістратури, зʼявився PODYH. На початку ти нічого не знаєш і не вмієш. Було складно все: від пошуку виробництв, матеріалів, створення контенту до підбору команди. Але жага до творчості та бажання творити допомагали ніколи не опускати руки.

Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?

Через колекції PODYH ми хочемо надихнути людей на дослідження архітектурного світу та виявлення його цінності. Унікальність PODYH — це одяг та аксесуари, що натхнені архітектурою. Кожною колекцією ми досліджуємо різні архітектурні стилі та намагаємося передати дух епохи. Кожний елемент та образ переосмислює певну будівлю або її елемент. 

У вас така гарна і натхненна назва бренду — «Подих». А чому саме PODYH?

Назва PODYH відображає ідею про життєвий подих, духовність, енергію та рух. Ці якості притаманні й архітектурі, яка динамічна та емоційно заряджена, й моді, де лінії та форми передають рух та емоції.

Що можна побачити на мудборді колекції PODYH?

На цей час — українську народну архітектуру та її елементи.

PODYH Дарієя Плаксюк

Де б ви хотіли продаватися?

Після західних ринків хотіла б спробувати азійський — Японія, Корея, Тайвань. Було б цікаво попрацювати з ними та дізнатися більше про менталітет цих людей. Також мрію про власний шоурум у Києві, але поки не на часі.

Скільки часу у вас йде на створення кожної колекції — від задуму до її втілення?

У середньому це близько 4-5 місяців.

Що допомагає вам прогнозувати успішність нової колекції?

Ми ще зовсім молодий бренд, тому я більше опираюсь на власні відчуття та бачення. В PODYH ми прагнемо створити не просто якісний одяг, а й додати надбудову з сенсів та ідей, розповісти історію та бути містком між модою та архітектурою. Однак є декілька бестселерів, які ми вже неодноразово повторюємо та переосмислюємо в різних матеріалах, кольорах та формах. 

Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та команду?

Повномасштабне вторгнення повністю змінило наш вектор розвитку. В березні 2022 року ми мали випустити колекцію, присвячену архітектурі Bauhaus. Дуже цікава тема, яка була однією з передумов виникнення архітектури модернізму. Але після 24 лютого все змінилося. Я думала, що вже ніколи не повернусь до PODYH. Однак почала цікавитись історією України, нашими предками, які проблеми та який побут у них був. І вже через декілька місяців я зрозуміла, що хочу дослідити Україну та її архітектуру, показати її красу та цінність у своїй колекції.

Перші пів року з виробництвами було дуже складно: хтось перестав працювати, хтось переїхав, довелося заново шукати підрядників та постачальників. Зараз начебто призвичаїлися.

Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів? З якими виробниками ви працюєте?

Після повномасштабного вторгнення проблеми з пошуком матеріалів стали ще більшими, ніж зазвичай. Зараз у більшості випадків ми підбираємо матеріали на місцевому ринку та відновлюємо співпрацю з постачальниками з Туреччини, Італії та Греції. В роботі я люблю використовувати тільки якісні та натуральні матеріали. Тому, якщо і є в складі ненатуральні волокна, це виправдано технологічно. Завжди користуюсь принципом «якість краще за кількість».

Які плани бренду на найближчий рік? Чи можна взагалі зараз будувати якісь плани?

Планів дуже багато, без них ніяк. Цього літа беремо участь у двох фешн-віках з новою колекцією — у Роттердамі та Берліні. Також хотіли б ще більше заглибитись в українську архітектуру. Є багато дуже цікавих тем, які я мрію дослідити. Це й архітектура кримських татар, і конструктивізм Харкова, Трипілля, архітектура бойків та лемків та багато іншого.

Про моду 

Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити? 

Чесно кажучи, не стежу за трендами спеціально, бо це може вплинути на дизайн і зробити його не таким унікальним. Для себе можу виділити поєднання вінтажних речей з сучасними, увага до цікавих аксесуарів в образі, природність у макіяжі або його відсутність, комфорт і зручність.

Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб)? 

Наш Vitryak bag. Обожнюю її, вона ідеальна для повсякденного життя.

Які трендові кольори цього сезону ви можете назвати?

Для мене це білий, жовтий та синій. Хоча, на мій погляд, з кожним роком люди все менше звертають увагу на трендовість кольору. Колір — це про самопочуття, настрій та комфорт. Щодо мене, я частіше обираю темні кольори: чорний, коричневий чи сірий. У них я відчуваю себе більш вільною. 

Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?

Я надихаюся брендом Schiaparelli. Дуже подобається підхід до роботи Деніела Розбері та те, як він відроджує коди, закладенні Ельзою.

Чи є жінки, яких ви мрієте одягати? 

Дуже хотіла б одягнути Келлі Вестлер, архітекторку та дизайнерку інтерʼєрів. Із втілених мрій — перша леді України Олена Зеленська. 


Реклама

Популярні матеріали

Українська кухня: веганські рецепти на сніданок, обід і вечерю...


Чай з кульбаби: корисні властивості, правила приймання та...


Old money — естетика, яка ніколи не вийде з моди: складаємо образи...


Читайте також
Популярні матеріали