«Я відчуваю неймовірну гордість за те, що ми одягаємо людей саме в український бренд». Інтерв'ю із засновницею бренду DAFF Марією Бондаренко

Ексклюзивно для ELLE.UA в рубриці Behind the scenes про засновниць українських брендів

«Власний бренд — це той випадок, коли час керує тобою, а не ти часом», — каже засновниця українського бренду жіночого одягу DAFF Марія Бондаренко. І це насправді так. Ріст та розвиток, попри зовнішні обставини, це головна місія бренду, з якою команда і сьогодні, під час повномасштабної війни в Україні,  справляється на відмінно. 

Одяг, який виходить під лейблом DAFF це про лаконічність, зручність, автентичність та стиль, адже саме такою, на думку бренду, має бути мода на щодень. Їхні речі, натхненні актуальністю і потребою сьогоднішнього часу, виручать вас у будь-якій ситуації та в будь-яку пору року. DAFF пропонують якісну базу на усі часи, акцентуючи при розробках усіх колекцій на поєднання простих та зрозумілих ліній, комфортних та високоякісних матеріалів. «Одяг — це не просто речі, це цілий окремий світ, це праця і перш за все люди, які все для вас створюють вручну».

Тож, якщо ви в пошуках якісної бази та інтелектуальної моди Made in Ukraine, вам варто звернути увагу на DAFF, а щоб дізнатися більше про створення бренду в Україні, про бізнес, професійні виклики, складнощі, виробництво та про те, як зібрати базовий гардероб не на один сезон, читайте ексклюзивне інтерв`ю шеф-редакторки сайту ELLE.UA Катерини Попової із засновницею бренду Марією.

DAFF

Статистика 

Скільки колекцій з моменту заснування ви випустили?
21 колекцію за чотири роки.

Яка ваша найулюбленіша річ бренду?
Наші жакети.

Скільки знімань за цей час ви зробили?
25 знімань.

Скільки годин у середньому ви працюєте щодня?
Іноді для якісної комунікації з клієнтами потрібно бути в робочому стані цілодобово. Але в середньому до 10 годин на день.

Скільки людей працює над брендом DAFF?
До команди DAFF входить 16 співробітників, які залучені до різних процесів створення нових колекцій, проте щоденно у бренді задіяно до 7 осіб.

Найпопулярніша річ вашого бренду?
Пальто.

DAFF

Про бізнес

Чи легко започаткувати свій fashion-бізнес в Україні?

Започаткувати сам бізнес доволі просто, оскільки українське законодавство побудоване таким чином, що нівелює зайві труднощі при створенні нового бізнесу. Але найскладніше — це створити дійсно якісний та красивий продукт, який хочеться купувати не тільки заради потреби щось одягнути, а й для того, щоб отримати емоції та ексклюзивну історію. 

Чим ви займалися до того, як запустили DAFF?

Тривалий час я займалася фото- та відеозніманням. Також пробувала реалізувати себе як кондитер — навіть відкрила власну домашню пекарню, де готувала торти, макарони і тістечка, мріючи зустрітися з П`єром Эрме за чашкою кави у Парижі. Але протягом багатьох років основну частину мого життя займали мої маленькі діти, увага до яких завжди була моїм пріоритетом. 

DAFF

Який професійний виклик стоїть перед вами сьогодні, на вашу думку?

Останнім часом українська fashion-індустрія активно розвивається і виходить на світовий ринок. Це посилює і внутрішню конкуренцію, оскільки регулярно з’являються нові бренди та нові дизайнери зі свіжими та креативними ідеями. Проте, активний розвиток, на жаль, не завжди дозволяє зберегти якість та саму душу бренду.

Бренд DAFF є лише частиною нашого сімейного бізнесу, що дозволяє мені розвивати його не як класичний комерційний проєкт, а як локальний бренд з душею та орієнтованістю на кожного клієнта, більшість з яких є постійними. Саме тому крім основних предметів кожної нашої колекції ми створюємо певну кількість речей у лімітованій версії та наділяємо їх особливою історією. Мій головний виклик полягає у збереженні душі бренду та його ідентичності. 

Звісно, у планах є й відкриття власного шоуруму з затишною атмосферою та місцем, де можна зустрітися на горнятко кави.

DAFF

Якби ви могли повернутися на початок кар`єри, ви щось змінили б?

За час існування DAFF я неодноразово пересвідчувалася у тому, що найголовніше в роботі бренду — це люди, які оточують тебе чи дотичні до створення кожної колекції на різних етапах. За останні шість років, працюючи у цій сфері, ми здобули неймовірний досвід та сформували команду, яка стала не лише частиною бренду, а й частиною нашої великої сім`ї. Проте регулярно отримую й відверто негативний досвід у роботі з новими підрядниками, що часто псує настрій та в цілому має руйнівний вплив на роботу. Та й загалом fashion-індустрія — це не те місце, де варто розраховувати на щиру підтримку та довіру серед інших представників цієї сфери. Чомусь так складається, що кожен намагається бути сам за себе.

Якби я повернулася на початок кар’єри, то точно сказала б собі, що потрібно менше витрачати сил та емоцій на деякі комунікації, конфронтації та направляти свою енергію в дійсно важливе і значуще, адже всім подобатись точно не вдасться. Але це, звичайно, лише ліричний відступ, адже будь-який досвід має неймовірну цінність і не варто шукати шляхи для повернення у минуле.

DAFF

Які три звички допомагають довше залишатися у ресурсі?

Звичайно, як і у кожної людини, у мене є безліч звичок, які допомагають справлятися з проблемами, шукати мотивацію чи натхнення, а також отримувати сили на активну діяльність. Але якщо говорити про три основні, то це здоровий сон, затишні вечори з сім`єю та прогулянки улюбленим Києвом. Безумовно, війна внесла свої корективи навіть у найбільш базові звички, від чого вони стали ще більш важливими та мотиваційними. 

DAFF

Як ви керуєте своїм часом? Розкажіть про свій тайм-менеджмент.

Власний бренд — це той випадок, коли час керує тобою, а не ти часом. Думаю, з цим погодиться більшість колег по цеху. Завжди виникають незаплановані справи, форс-мажори чи невідкладні проблеми, які неможливо передбачити чи запланувати. Тим більше для мене завжди залишається пріоритетом індивідуальний підхід до кожного клієнта. З однієї сторони, це не дає змоги стрімко і стабільно масштабуватися, але з іншої — допомагає зберегти головну ідею бренду, його душу та якість у створенні нових колекцій. 

Насправді мені ще розвивати й розвивати навичку тайм-менеджменту, бо я можу працювати вночі, у вихідні, в машині на обіді тощо, а це, безумовно, не дуже добре як для самопочуття, так і для ефективності роботи.

Головне правило для мене — не приймати рішень на сон, а дати собі час на подумати і зранку повернутися до розв`язання питань.

DAFF

Що дозволяє вам уникати вигорання?

Заглиблення в історію, архітектура і краса навколо, психоаналіз, кохання, підтримка сім’ї та задоволені клієнти.

Про власний бренд DAFF

Розкажіть, як ви вирішили започаткувати власний бренд? Перед якими труднощами ви постали під час створення?

Насправді я дуже люблю гарний і стильний одяг. Я не шопоголік, але ціную якісні бренди відомих світових дизайнерів. У якийсь момент я зрозуміла, що мене цікавить не просто готовий елемент гардероба, а весь процес його створення, починаючи від підбору тканини, ниток, фурнітури, лекала та дизайнерського бачення. Згодом спробувала пошити першу сукню за власним дизайном і здобула перший успіх та перших клієнтів.

Щодо труднощів, у мене не було ні профільної освіти, ні особливих знань чи зв`язків у цій сфері. Насправді було лише палке бажання творити і власне бачення того, як це може працювати. Маючи мінімальний бюджет і ще більш мінімальний досвід, я відправилася на склад тканин, що знаходиться у Києві на вулиці Малевича. Саме там я купила перші метри тканини та фурнітуру. 

DAFF

Вже пізніше я відкрила для себе європейські фабрики, великі об`єми тканин, промислові масштаби виробництва та інші нюанси професійної діяльності. Хоча й зараз також із задоволенням приїжджаю на Малевича і регулярно знаходжу там якісну тканину і різні елементи декору для створення нових колекцій.

Які цілі та місія бренду? А також у чому його унікальність?

Нам подобається одягати людей, створювати для них ті образи, які підкреслюють необхідні риси та надають впевненості. Тим більше я відчуваю неймовірну гордість за те, що ми одягаємо людей саме в український бренд. Завжди приємно отримувати нових клієнтів з інших країн, які купують українське та популяризують українське у світі. Мабуть, у цьому і полягає одна з основних цілей бренду — створювати класний, якісний, чесний український продукт.

А от щодо унікальності, то, на мою думку, її створюють наші клієнти, які роблять наш одяг частиною свого життя, переживають у ньому щирі емоції, одягають на особливі заходи та наповнюють власною історією. У кожній колекції ми відштовхуємося від ідеї створення базових речей в гардеробі наших клієнтів, які вони доповнюють додатковими елементами на власний розсуд. Таким чином ми пропонуємо лише основу для образу, а не його завершений вигляд. 

Чому ви зробили ставку на базовий одяг?

Це був мій особистий вибір, який з часом продемонстрував ефективність. Створюючи бренд та не маючи відповідного досвіду, я відштовхнулася від власних відчуттів та власного бачення. Вже зараз я розумію, що базовий одяг має значний попит серед клієнтів, а конкуренція серед подібних брендів доволі невелика. 

Тим більше я люблю практичність і раціональність. Створюючи бренд базового одягу я розуміла, що ці речі можна буде одягнути й через декілька років, не хвилюючись за те, що вони втратять свою актуальність чи стиль. Тому ще й своєрідний внесок в збереження природи. 

Що можна побачити на мудборді колекції DAFF?

Перш за все це історія, оскільки в кожній нашій колекції ми намагаємося використовувати елементи з нашої багатої та неповторної історичної спадщини. Також це природа у всіх своїх проявах: мальовничі пейзажі, безмежні океани, запах дощу чи шум осіннього лісу. Те, що нас наповнює і те, що нас оточує. 

DAFF

Де ви хотіли б продаватися?

Наразі ми знаходимося у процесі реалізації трьох основних напрямів для продажу речей нашого бренду: зручний онлайн-простір зі швидкою логістикою, власний затишний офлайн-простір в Києві, та ще один офлайн-простір в Європі. Наразі складно говорити про терміни реалізації, оскільки ця ідея з`явилася порівняно нещодавно. Але можу сказати, що наразі наша команда активно працює над усіма трьома напрямами, оскільки концепція полягає у комплексному рішенні. 

Розкажіть про роботу бренду сьогодні — як війна вплинула на виробництво та продаж?

Однією з найважливіших складових у діяльності бренду є люди. Саме вони завжди залишаються визначальною складовою у фінальному вигляді кожної колекції. Трагічний рік в історії нашої країни мав безпосередній вплив на кожного українця, хто залишився тут чи тимчасово виїхав за межі України. У березні минулого року ми, як і багато хто з наших колег, стояли перед вибором: закривати бренд чи брати себе в руки і повертатися до роботи. Чесно кажучи, було складно як фізично, так і морально. Але вже у квітні, навіть ті члени нашої команди, хто виїхав до інших міст чи країн, повернулися назад до Києва і взялися до роботи. 

Перша ж колекція у нових реаліях продемонструвала шалений попит на одяг українського виробництва. Клієнти з України та багатьох країн світу стали для нашої команди головними мотиваторами й підтвердили правильність нашого рішення.

DAFF

Як відбувається процес пошуку нових тканин та матеріалів?

У підборі та пошуку тканин і фурнітури для мене принципово важливим є фактор тактильного і візуального контакту. Ніколи не купую онлайн чи за фотографіями. В наших реаліях це доволі проблематично, оскільки війна внесла серйозні корективи й в логістику, а відповідно український ринок тканин значно скоротився і виріс у ціні. Проте й зараз можна знайти багато якісних тканин, пряжі та фурнітури. 

DAFF — це порівняно невеликий бренд, тому мова не йде про промислові об’єми рулонів чи фурнітури, але навіть у таких масштабах доводиться витратити трохи часу, щоб знайти дійсно якісні матеріали.

DAFF

Чим особлива нова колекція бренду PART I: SONTSE? 

У нашу колекцію PART I: SONTSE ми вперше додали декілька нових категорій. Перш за все це ювелірна латунь — ґудзики у вигляді сонця, створені за індивідуальним дизайном. Також ми вперше створили вироби зі шкіри, серед яких ремінь з латунною пряжкою та взуття. Обидві ніші продемонстрували хороший результат, тому в майбутньому плануємо їх розширення. 

Також ми вирішили поекспериментувати з виготовленням свічок та представили одразу три аромати. У майбутньому розглядаємо можливість створення окремої ніші в бренді, хоча поки що це лише ідея. 

Про моду 

Головна покупка сезону (вона ж — вигідна інвестиція у гардероб)?

Особлива й ошатна льняна сукня з етномотивами може стати хорошим доповненням до вашого гардероба в сезоні весна-літо — 2023.

DAFF

Які 5 трендів сезону весна-літо — 2023 ви можете виділити?

Не люблю давати поради щодо трендів, оскільки їх швидкоплинність суперечить як загальній філософії бренду DAFF, так і моєму особистому баченню. Звичайно, я намагаюся слідкувати за актуальними трендами, але стараюся не робити імпульсних покупок, віддаючи перевагу класиці та якості.

Особисто для себе на найближчий сезон можу виділити вільний денім, капюшони та головні убори, квіткові мотиви у колекціях світових брендів, гранж, а також максимальну легкість і зручність, навіть якщо це крій bubble.

На чому ніколи не можна заощаджувати?

На якісній фурнітурі та окремих деталях, які лише на перший погляд здаються непомітними.

Якщо ж говорити про купівлю одягу, то кожен елемент гардеробу перш за все вимагає якості. Тому краще заощадити на імпульсивних покупках та витратити заощаджені кошти на якісний і стильний базовий одяг, який прослужить вам не один сезон.

DAFF

З чого, на вашу думку, варто почати збирати базовий гардероб?

У формуванні базового гардероба перш за все потрібно відштовхуватися від власних відчуттів та комфорту. Мій власний варіант — це вільні сорочки білого та чорного кольорів, дві пари джинсів з якісного деніму, структурований оверсайз-жакет та зручні кеди чи балетки. Звичайно, цей набір можна доповнити спідницями, вільними футболками та іншими елементами. 

Ким в індустрії моди ви надихаєтеся і чому?

Якщо говорити про міжнародну індустрію моди, то мені імпонує все, що роблять сьогодні Раф Сімонс та Міучча Прада в Prada. Це про зрілість, стриманість і одночасно зухвалість та сексуальність в їхніх творіннях і колекціях. Ці контрасти бентежать і викликають захоплення, а ще — бажання скоріш одягнути ту неймовірно ошатну спідницю з доволі базовим светром.

Не можу не виділити Люка та Люсі Маєрів, які працюють над особливим мінімалізмом в Jil Sander — бренді, що з року в рік залишається взірцем для багатьох поціновувачів моди. Окремо хочу виділити їхні зйомки та проєкти, які вони створюють для бренду.

Дуже люблю бачення і стиль Фібі Файло для Celine. Очікую на її власний бренд, який вона має показати світу вже восени цього року.

Серед українських дизайнерів протягом багатьох років слідкую за творчістю Інни Грицик і її брендом INLYLAND. Мені імпонує її глибина, інтелектуальність, неперевершена якість і стиль, що вона вкладає в створення нових колекцій. 

DAFF


Реклама

Популярні матеріали

Книжкові новинки червня, на які варто звернути увагу


Гід найгарнішими весільними сукнями 2024 року


«ТопШефи х WINETIME. Готуємо разом»: Іван Булавін ділиться...


Читайте також
Популярні матеріали