З 8 березня в український прокат виходить нова комедія режисера Ніколя Бедоса «Маскарад» — яскравий фільм про пристрасті, авантюри, великі гроші та людські стосунки. Французька акторка Марина Вакт, знайома глядачам за стрічками «Молода та прекрасна», «Подвійний коханець», виступить у несподіваній ролі: вона грає Марго — фатальну, ризикову жінку, яка намагається влаштувати своє життя.
В інтерв’ю для ELLE.UA Марина розповіла про зйомки, режисера Ніколя Бедоса та про суперзірку французького екрану Ізабель Аджані, яка також знялася у стрічці.
Марино, ви були знайомі з творчістю Ніколя Бедоса, коли він запропонував вам зіграти Марго?
Так, і мені одразу захотілося стати частиною його світу. Його фільми непередбачувані, вони кидають тобі виклик: герої, яких ні з ким не переплутаєш, ні на кого не схожі. Після фільмів Бедоса хочеться жити повним життям!
А що ви скажете про Марго?
У цієї гарної молодої жінки вдосталь недоліків. Вона збиває з пантелику і захоплює водночас. Вона не з тих, хто здається. Марго пізнала багато розчарувань, але залишається неймовірно живою, чутливою та настільки привабливою, що багато хто мріяв би з нею залишитися. Вона багатогранна, попри свою дволичність. Але я сприймаю її як людину, яка не обманює.
Вона буквально одразу заявляє Адріану, що хоче жити одна з донькою та людиною, яка зможе їх забезпечити.
Вона прямо каже, у якому напрямі має намір рухатися. Іноді вона схожа на бульдозер, не обтяжений зайвим сумлінням чи жалем. Вона любить ризик. Все, що вона робить, — насамперед для доньки. Ось чому вона не має докорів сумління і може дозволити собі буквально все, що вважає добрим для доньки.
Як думаєте, вона відчуває жаль до Саймона?
Думаю, так, тому що вона заплуталася у власній грі. Його любов здається щирою, і в ній щось народжується. Мені хочеться думати, що Марго має до нього щирі почуття і навіть забуває про той обман, який вона вигадала разом з Адріаном. Шахрайства не було б, якби Саймон погодився одружитися та мати дитину. Але з Адріаном, хоч би якими схожими вони не здавалися, Марго залишається прагматичною і не програє. У цьому і весь «Маскарад»: будь-який момент може виявитися переломним чи останнім між коханими, адже людські стосунки такі крихкі.
Марго розмовляє з англійським акцентом, який вона вигадала для себе. Як ви над ним працювали?
Я почала з перегляду інтерв’ю з Джейн Біркін, у яких чути її акцент. Але потім працювала з учителем, який спеціально ставив мені таку вимову. В результаті я добре підготувалася до зйомок, і сцени, в яких моя героїня розмовляє з акцентом, були животрепетними.
Роль Марго досить складна, вам довелося грати повний спектр емоцій: плач, сміх, спокусу, страх…
Це відбувалося у два етапи. Щойно я прочитала сценарій, у мене в голові з’явився фільм: ніби я його вже побачила. І я пристрасно хотіла цю роль! Записала кілька проб, починаючи з однієї з перших сцен у піцерії з Адріаном. Коли дізналася, що мене затвердили, я була у нестямі від радості, й мені не терпилося приступити до роботи. Але коли зйомки розпочалися, я оцінила роль і… злякалася! Занепокоєння поступово розвіялося завдяки атмосфері та роботі на знімальному майданчику. Дякую Ніколя, який повторював, що вірить у мене і що разом ми впораємося.
Який він як режисер?
Він повністю відданий проєкту. І працює так, ніби кожний момент може бути останнім. Усе його «я» звернено до акторів: для нього дуже важливо, щоб вони почувалися комфортно, вільно рухалися, спілкувалися, жартували.
До речі, а ви на зйомках імпровізували чи йшли за сценарієм?
Не було нічого імпровізованого. Коли установка була готова, актори працювали у кадрі. Насправді це правильно, технічна бригада має максимально адаптуватися. Працювати з Ніколя — як одкровення для мене. Коли я сумнівалася, що траплялося часто, він знаходив слова, які пробуджували у мені інші ідеї, підтримував, ніколи не залишав мене віч-на-віч із важкими думками.
Ви були знайомі з П’єром Ніне?
Ми не знали одне одного, хоча наші шляхи вже перетиналися. Він чудовий партнер, щедрий, вміє приймати та слухати. Працювати з ним було легко та радісно, а часто дуже весело. Він гідний захоплення у ролі Адріана!
Як би ви описали різницю між П’єром Ніне та Франсуа Клюзе?
Вони обидва чудові партнери, але мають зовсім різні методи роботи. Не знаю, як вони готувалися до своїх ролей, але на зйомках їхній підхід був протилежним. Мені здалося, що П’єр прийшов на знімальний майданчик із дуже конкретним уявленням про те, що він збирався робити, а от Франсуа починав в одному напрямі, а потім опинився зовсім в іншому.
Ви розчаровані, що було мало сцен з Ізабель Аджані?
Так! Я сподіваюся, що ми будемо більше працювати разом у майбутньому. Ми бачилися частіше за межами знімального майданчика, у нас спільні лише три сцени. Я була вражена її добротою та її духом!
Ви чогось у неї навчилися?
Того, що труднощі, з якими ви стикаєтеся, треба використовувати як рушійну силу.
У вас є кілька дуже гарних сцен із Лаурою Моранте: її героїня Джулія — справжня подруга вашої героїні.
Бо вони обидві мстять, обидві розчаровані. Їхня точка дотику — Адріан, аферист, який розкаявся. І між Марго та Джулією існує дзеркальний ефект. Джулія — та людина, яка допоможе Марго бути там, де вона хотіла опинитися. Мені пощастило працювати з Лаурою: вона дуже добра. Це кліше, але це правда: на знімальному майданчику панувала згуртованість, яка дозволила нам усім працювати у дуже теплій та добрій атмосфері.
Яке місце ця роль займе у вашій кар’єрі?
Мабуть, ключове. Хочеться в це вірити, бо такої героїні в мене ще не було.