«Для української культури і креативної сфери зараз прекрасні часи», — Лілія Пустовіт

Засновниця Poustovit розповідає про організацію роботи бренду та подальші перспективи розвитку в умовах нової реальності 

Українська мода сьогодні є одним з потужних рупорів нашого народу в світі, а українські дизайнери — його голосами. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус спілкується з головними гравцями ринку, які сьогодні мають змогу говорити з усім світом від імені made in Ukraine. У рамках цілого циклу матеріалів «Модний рупор народу» ми розповідатимемо про українські бренди, які не тільки продовжують працювати на благо країни, а й докладають чималих зусиль до боротьби на культурному фронті. 

Наша сьогоднішня героїня — Лілія Пустовіт, дизайнерка та засновниця бренду Poustovit.

Про роботу бренду сьогодні

За цей час частина нашої команди була вимушена виїхати за кордон, на жаль, як і багато українців. Але більша частина команди Poustovit перебуває в Києві, ми працюємо. І поки я була в Європі, залишалася на постійному зв’язку зі всіма співробітниками. Зараз деякі процеси намагаємось оптимізувати, оскільки в такий складний для країни і бізнесів час потрібно швидко адаптуватись і знаходити необхідні рішення. Щодо наших партнерів, звичайно, ми перестали працювати з білоруськими ретейлерами — раніше це були два магазини у Мінську. 

Про виробництво

Виробництво залишилося в Україні, і ми пишаємося цим. Поки я перебувала в Європі, мала досвід співпраці з місцевими фабриками і мушу визнати, що в Україні, навіть за умов війни, багато процесів, пов’язаних з виробництвом, відбувається більш злагоджено і швидко. І це не може не радувати. 

Ми працювали і продовжуємо співпрацювати з італійським шоурумом, який нам дуже допомагає і підтримує. Вони намагаються навіть збільшити обсяги замовлень для нас, наскільки це можливо, щоб ми мали змогу працювати і розвивати компанію. З іншого боку, розраховуємо на паризький шоурум, який пройде восени під час Тижня моди у Франції.

Про шляхи продажів

Оскільки зараз в Україні досить важко продавати, а в Європі ініціатив з підтримки українських дизайнерів було багато, ми брали участь у цих численних чудових виставках та pop-up stores. У червні ми взяли участь у Pitti Uomo у Флоренції — організатори зробили спеціальну програму для українських брендів і змогли привернути увагу багатьох баєрів та преси, за що ми дуже вдячні.

Ми також були учасниками першої виставки Tripolar у Парижі, яка для нас виявилася досить успішною. Ми вдячні Діані Ставніцер, яка організувала pop-up маркет у Мілані. Зараз плануємо  pop-up  в Амстердамі та Антверпені. І загалом відчуваємо велику підтримку від партнерів, колег і друзів за кордоном.

Про попит серед іноземців

Я вважаю, що із солідарності люди можуть прийти на певний івент, виставку чи маркет з українськими продуктами, але купити річ змушує вже її якість, ідея, цікавий дизайн. Тим більше з теперішнім ставленням до консюмеризму люди вже не купують багато зайвих речей, якщо вони їм не подобаються або непотрібні. Звичайно, шалена підтримка світу є, але до покупки людей спонукає і сам продукт, якщо він класний, а не тільки позначка Made in Ukraine.

Про нові перспективи

Для української культури і креативної сфери зараз прекрасні часи, незважаючи на трагічні події в нашій країні. Я спілкувалася з Машею Шубіною, Жанною Кадировою, Оксаною Левченею — наші художники і майстри, які роблять цікаві речі й завжди їх робили, зараз отримують увагу всього світу, на яку, безперечно, заслуговують. Українські галереї зараз багато подорожують світом, модні дизайнери отримують запрошення на виставки у сфері моди. Наприклад, є пропозиція від італійської Confindustria, яка згуртовує українських дизайнерів, і, сподіваюся, буде великий шоурум під час Міланського тижня моди. Зараз дійсно велика активність і підтримка з боку іноземців і українців, які перебувають за кордоном. 

Про роль індустрії у порядку денному

Мода завжди була мовою спілкування, тією сферою, в якій відбиваються суспільні настрої та події. І зараз мода відіграє роль рупора: розказує, привертає увагу суспільства, робить гучні заяви щодо певних подій і формує думку. Коли я була змушена виїхати за кордон, першою виникла ідея підтримати таких самих українців, які опинилися там, згуртувати їх за допомогою патріотичного одягу. Так з’явився дроп «Воля» для Support by Poustovit із принтом українського прапора і словами Glory to Heroes.

А в Poustovit ми зробили особливу для нас шовкову хустку з віршами Ліни Костенко. Ми пишаємося тим, що пані Ліна Василівна погодилася на цю колаборацію і дала дозвіл на друк своїх віршів. Геніальні рядки на хустці прикрашають квіти мімози — символ весни та надії, а в жовто-блакитному обрамленні заховано послання «Віримо в Україну». Мені приємно, що і дроп з футболками і сорочками, і хустка багатьом сподобалися, що на ці речі в нас досі великий попит, адже для мене ця історія була дуже важливою. До того ж прибуток від продажів дропу і хусток ми відправляємо на потреби ЗСУ, у волонтерські організації на допомогу постраждалим від війни і дітям.

Зараз дуже хороший шанс познайомити світ з українським крутим продуктом, культурою, спадщиною, традиціями — і це стосується не тільки моди, а й усієї креативної індустрії.


Реклама

Популярні матеріали

Одна сумка, яку полюбили всі модниці цієї осені


Благодійні ініціативи до місяця обізнаності про рак молочної...


Що, як і коли їсти для схуднення без дієти?


Читайте також
Популярні матеріали