Ukrainian Design and Innovation Week: що варто знати про 4-й сезон

Розповідають організатори Тижня дизайну Анатолій і Катерина Росковшенки 

Як би ви оцінили рівень зацікавленості та відгуки відвідувачів попередніх заходів UDIW? 

Несподівано високо! Ми розпочали свій шлях трохи більше як рік тому. Перший сезон відбувся в листопаді 2023-го. Тоді мало хто знав, що таке Тиждень дизайну, — лише професійна спільнота, яка відвідує аналогічні заходи у світі. А вже в третьому сезоні до нас приєдналося понад 12 000 відвідувачів. Кожного разу ми дивуємось, як стрімко наші люди підхоплюють тему дизайну. Це свідчить про те, що подібного формату справді бракувало.


Анатолій і Катерина Росковшенки, організатори Ukrainian Design and Innovation Week

З якими найнесподіванішими викликами ви зіткнулися під час організації UDIW з моменту його першого проведення у 2023 році? 

Кожен сезон — це низка нових викликів. Адже ми досі формуємо власний унікальний формат. У багатьох містах світу тижні дизайну існують вже десятиліттями. Для України це поки щось зовсім нове.
Надзвичайно важко було зібрати перший сезон — було відчуття, що ми біжимо крізь бетонну стіну. Майже ніхто не розумів, що ми робимо і навіщо. Все трималося на нашому ентузіазмі та завзятті. Але зусилля не були марними: ми стали офіційними членами WORLD DESIGN WEEKS.
А минулого сезону виникла вже зовсім інша проблема: на виставку та маркет дизайну в Мистецькому Арсеналі прийшла неочікувано велика кількість людей. Неділя, друга половина дня, дощ, ми вже внутрішньо готувалися до завершення, і раптом — стрімкий потік людей. Такий великий, що стало трохи лячно: що робити з цим натовпом? Це сталося завдяки «сарафанному радіо» — ті, хто були в суботу, ділилися враженнями, розповідали, яка тут краса. І в неділю з’явився новий, непрогнозований трафік людей.

Які ключові події та заходи заплановані в програмі UDIW цього року? 

Ми намагаємося створити різнобічну програму, яка охоплює різні сфери дизайну та сегменти аудиторії: студентів, митців, професійну спільноту, архітекторів, дизайнерів, люксовий сегмент і просто широку публіку, яка цікавиться дизайном. Тиждень дизайну — це період, коли увага прикута до подій та учасників. І часто там можна знайти щось неочікувано цікаве для себе. 

Ключовою подією залишається велика виставка дизайну — DESIGN HALL, що відбудеться в Мистецькому Арсеналі 3–4 травня. Там будуть представлені найкращі представники українського та світового дизайну: меблева студія Вікторії Якуші FAINA, MAKHNO, DIZA, NATUZZI, WOOD SYSTEMS, DOMIO, Decorkuznetsov та багато інших. Понад 130 учасників українського декору, меблів, світла, інтер’єрних елементів, ретельно відібраних за критеріями естетики, якості та дизайну.
Цього разу в Арсеналі також буде представлена спеціальна виставка мистецтва під кураторством Павла Гудімова. У межах DESIGN HALL традиційно пройде великий лекторій — панельні дискусії на теми предметного та інтер’єрного дизайну і мистецтва. Серед спікерів — Вікторія Якуша, Олег Волосовський, Юрій Зіменко та багато інших.
Також запланована велика панельна дискусія разом із ЦУМ та ELLE Decoration у спеціальному просторі в ЦУМ.
Загалом програма UDIW включатиме близько 50 заходів і ще 30 локацій по всьому місту й за його межами: воркшопи, лекції, презентації, екскурсії на виробництва, виставки, дні відкритих дверей, дегустації тощо.

Чи є якісь нововведення або особливі акценти цьогорічного заходу? 

Так, цього разу ми доопрацювали формат виставки у Мистецькому Арсеналі. Раніше вона мала назву Дизайн-Маркет. Тепер ми змінюємо її на DESIGN HALL — прагнемо зробити подію ще якіснішою, мистецькою та вишуканою. Для цього ми ретельно підходимо до відбору учасників, обираючи найкращих представників — справжній авангард українського дизайну. Також вводимо артскладову: виставку мистецтва, присвячену темі «Метаморфози». 

Зазвичай програма UDIW охоплює не лише події в Мистецькому Арсеналі, але й освітні лекції та заходи, присвячені, зокрема, проблематиці містооблаштування та пам’яткам містобудування. Чому ви вважаєте важливим приділяти увагу саме цим аспектам? 

У нашому суспільстві, як і в будь-якому іншому, є велика кількість проблем і викликів. Ми намагаємось акцентувати хоча б на деяких з них: актуалізувати, підняти на обговорення. Адже що більше голосів звучатиме, то більше шансів знайти рішення.


Це питання усвідомлення: ми живемо в цьому середовищі, і воно залежить і від нас також. В Україні величезна кількість архітектурних пам’яток, справжніх перлин дизайну, які руйнуються ледь не щодня. Болючий процес це спостерігати. Тому ми віримо, що говорити про це, навчати цінувати, берегти й відновлювати — необхідна складова сучасного суспільства.


Проблема безбар’єрності також стає дедалі гострішою. Це не вирішиться за один день, але процес має бути активним.

Які особливі та цікаві програми чекають на відвідувачів у цьому напрямку цього року? 

Цінний урбаністичний воркшоп проведуть студенти архітектурного факультету КНУБіА — вони проїдуть містом у кріслах колісних, аби дослідити доступність середовища й представити свої висновки. Це важливо, адже вони вже розуміються на нормативах, ергономіці та безпеці.
Також у програмі — цикл лекцій, присвячений архітектурній спадщині, зокрема екскурсія перлинами Пущі-Водиці, які потребують негайної уваги. Воркшопи з перероблювання пластику, дні відкритих дверей у студіях і шоурумах, презентації та багато іншого.

Які ваші головні цілі та очікування від UDIW цього року? 

Ми прагнемо стати не просто цікавою дизайн-подією, а невід’ємною частиною культурного життя столиці. Яка підтримує індустрію дизайну, популяризує якісні бренди, відкриває нові імена, створює середовище, де молоді спеціалісти можуть отримати досвід, а досвідчені бізнеси — оновлюватися. Ми хочемо бути платформою, корисною як для відвідувачів, так і для учасників. І щасливі бачити сотні позитивних коментарів, згадок у соцмережах, чути відгуки про успішні продажі або аншлаги на подіях.

Які меседжі ви хотіли б донести до відвідувачів та представників індустрії цьогорічним заходом?

Нас дивує і вражає, як в умовах війни, що, здавалося б, не сприяє розвитку креативних індустрій, індустрія дизайну в Україні продовжує зростати. Феномен нашої реальності. Наші бренди все більше підкорюють світ і стають дедалі популярнішими тут. Ми фіксуємо щопівроку, як з`являються нові імена, бренди, митці, виробництва. Своєрідний дизайн-бум. Український споживач все більше прагне мати вітчизняні предмети побуту — все це спонукає наших творчих представників пробувати свої сили в цих напрямах.Наша мета — максимально проілюструвати це протягом Тижня дизайну, надихнути, створити синергію творчості та креативного підприємництва. Енергія єдності — велика мотивація для нових кроків.

Яку роль, на вашу думку, відіграє UDIW у формуванні майбутнього українського дизайну та інновацій?

Ми почали в складні часи, не очікуючи такого швидкого росту. Але досвід довів: коли ми об’єднуємось — виграють усі. Іноді ми мріємо, як це буде: працювати у спокійному майбутньому, без тривог і обстрілів. Якщо ми здатні розвиватися зараз, то після кінця війни очікуємо експоненціальний розвиток галузі.

UDIW має стати доброю традицією — платформою для обміну досвідом, популяризації якісного продукту, місцем для діалогу, натхнення, мотивації та віри, що все обов’язково буде добре.

 

Реклама

Популярні матеріали

Як це було: персональна виставка Вікторії Кагаловської...


5 легендарних дизайнів Мартіна Маржели


Один день із життя редакції ELLE: як нові технології Samsung...


Читайте також
Популярні матеріали