Відео дня: ONUKA презентує відео на трек GUMA

Варте перегляду

Електро-фолк-бенд ONUKA презентує відео на трек GUMA — антиутопічну історію про систему та боротьбу з нею. 

Творчість ONUKA неможливо уявити без соціальних меседжів. Трек GUMA, який увійшов до нового альбому гурту — KOLIR, — саме такий і присвячений байдужості суспільства щодо людей з обмеженими можливостями.

Композицією, в основу якої ліг звук, що підказує незрячим, де знаходиться вхід у метрополітен на станції метро «Славутич» у Києві, ONUKA прагне продемонструвати незахищеність цієї верстви населення в нашій країні. «Не чую, не бачу, не говорю» — три дії в лейтмотиві GUMA повністю описують реалії часу, у який ми живемо, — часу, сповненого байдужості, неуважності й апатії. Особливо вони стосуються людей з обмеженим можливостями — сліпих і глухих, які страждають від цієї індиферентності.

Своєю чергою відео трактує первинне значення GUMA дещо ширше. «Якщо брати слова треку: “Покидаю мережу, перетинаю межу”, то це своєрідна алюзія на віртуальну мережу чи будь-яку систему, — розповідає Ната Жижченко, лідерка ONUKA. — Люди з обмеженими можливостями не вписані в соціальні механізми, вони ніяк не захищені, їхні права не беруть до уваги. Водночас багато хто з нас є заручником якихось установок і закономірностей, що їх варто позбуватися».

Ідея кліпу належить Євгену Філатову. За його словами, в основі кліпу лежать класичні антиутопічні сюжети. «GUMA — це історія про боротьбу індивідуума з системою і про опір людства процесам автоматизації, — говорить Євген Філатов. — У контекст відео можна сміливо включити і проблеми сучасного суспільства: залежність від віртуального простору, вплив соціальних мереж, культуру скасування, надмірне споживання й виробництво». 

Будь-який механізм рано чи пізно дає збій. Як і в усіх антиутопічних історіях, так і в житті є ті, що виходять із системи. Саме це і є одним з головних меседжів треку та відео — змінювати структури й конфігурації, які затягують і роблять вас частиною тієї системи. 

На окрему увагу заслуговує й естетична складова відео GUMA. Як і кліпи ZENIT та TIME, GUMA був створений у творчій колаборації Нати Жижченко, Євгена Філатова та Лесі Патоки. Євген і Ната — прихильники таких архітектурних течій, як радянський конструктивізм і модернізм. Саме тому нове відео знімали у будівлях, які є еталонними прикладами цих напрямів, як-от бібліотека КПІ чи готель «Салют». 

«Це не ода радянській епосі, — зазначає Ната Жижченко. — Це про красу архітектурної думки». Водночас автор відео знаходить у цих будівлях той самий дух контролю, ієрархії і системності. «Потрапляючи в середину цих місць, ти можеш перенестися у часі», — додає Євген Філатов. 

Важко переоцінити і роботу Лесі Патоки. Для відео GUMA вона разом із командою знову працювала в техніці апсайклінгу. Проте у цьому кліпі вони з Натою вирішили відійти від знакової естетики мінімалізму й футуризму, з якою зазвичай працюють. Натомість вони вивели «радянський мінімалізм»: конкретні лінії, простота силуетів, але значно ширша кольорова гама, яка не притаманна образам лідерки гурту.  

Усі речі для створення костюмів були зібрані на секонд-хендах, барахолках та у костюмерних цехах. Образи підв’язувалися під локації за кольоровою палітрою інтер`єрів, щоб вони резонували або, навпаки, грали на контрасті. «Саме тому кадр заворожує око, — пояснює Леся Патока. — Відео GUMA в результаті стало поза часом, адже, переглядаючи його, важко зрозуміти, в яку епоху воно було зняте. Це висока планка, коли ти можеш зняти роботу, яка не демонструє сучасні тренди, а цитує вічне. Адже тенденції минають, а мистецтво залишається назавжди».


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали