ТЕКСТ: КАТЕРИНА РУДЕНКО: «В ЦІЛОМУ ЦИФРОВІ...

КЛУБ ПУТЕШЕСТВЕННИКОВ: МИШЕЛЬ АНДРАДЕ В...

TV, ЩО ПАСУЄ ВАШОМУ СТИЛЮ ЖИТТЯ! ІДЕАЛЬНИЙ...

ЯК ЗНІМАТИ СУПЕРВІДЕО НА СМАРТФОН: ВІДЧУЙ СЕБЕ...

КУЛЬТГИД: КУДА ПОЙТИ В КИЕВЕ, ИЮЛЬ 2021

«Створено жінками»: Have A Rest, Spilne Art, GUNIA Project

Цьогорічні номінантки на премію розповідають про свої проєкти та те, що надихає їх у підприємництві

Фото: Надані премією «Створено жінками»

Рейтинг статьи / 0
3 5 10

8 липня в UNIT.City відбудеться третя церемонія нагородження премією на підтримку жіночого підприємництва в Україні «Створено жінками». Щороку комітет бізнеследі CCIFU —  до нього входять жінки, що обіймають посади директорок або є членкинями Комітету директорів французьких компаній в Україні, — обирає підприємницю року.  Elle обрав три проєкти-номінанти на цьогорічну премію та розпитав їхніх засновниць, як вони починали свій бізнес та яким бачать його за 10–15 років.

Have A Rest — бренд дизайнерських валіз нового покоління Have A Rest. Усі валізи мають вбудований USB-порт і power bank, щоб їхні власниці могли залишатися на зв`язку навіть під час тривалих перельотів. 

Аліна Долініна, засновниця бренду Have A Rest:

Натхненням для старту проєкту стали мої подруги. Одного разу ми вирушили на вікенд до Амстердаму. Там влаштували собі гарний шопінг, через що дорогою назад в аеропорту цілком очікувано зіткнулися з перевищенням ваги багажу. Саме тоді я вперше замислилася про те, що було б чудово розробити валізу, яка вирішувала б дві головні проблеми дівчат під час подорожей: своєчасно фіксувала перевищення ваги та допомогла з вічно розрядженим телефоном. Через деякий час ми з чоловіком вирушили на профільну виставку до Китаю. Там я звернула увагу на зовнішній вигляд валіз, а він — на технічні новинки. Так зірки й зійшлися: по поверненні народився Have a Rest, а ми почали створювати дуже інстаграмні валізи з вбудованими вагами та power bank. Тепер наша лінійка продукції розширилася і включає також органайзери, одяг і аксесуари для подорожей.

Мій девіз — дій з любов`ю. Ми з командою завжди знаходимося в пошуку нових можливостей. Такі ініціативи, як премія «Створено жінками», важливі навіть не через приз, а передусім завдяки тому, що під час участі у подібному конкурсі можна знайти коло однодумців, заручитися підтримкою і отримати натхнення для подальшого розвитку.

Найбільше, що мотивує мене під час участі в конкурсі, — можливість розповісти про проєкт якомога більшій кількості людей: почути фідбек, почерпнути нові ідеї для розвитку. Тому я мрію познайомити Францію з ідеальною валізою! Звісно ж, важливими є інвестиції. У нас завжди багато задумів щодо нових продуктів і колаборацій, для яких потрібно залучати додаткові кошти.

Я мрію, щоб усі найуспішніші та найкрасивіші люди подорожували з валізами Have A Rest. Зараз ми продаємося в країнах СНД, оскільки там уже налагоджено логістику. Проте через 5–10 років хотіли б бути представленими по всьому світу. Тому ми в пошуках великих онлайн-майданчиків, через які Have A Rest міг би продаватися в Америці та Європі, рухаємося в цьому напрямку.

Мені здається, останні роки стали сприятливими для жіночого підприємництва та розвитку жінок на керівних посадах. 15 років тому я прийшла на роботу в один із найбільших українських агрохолдингів, де вже тоді більшість топових позицій у сфері фінансів, юриспруденції та HR були зайняті жінками. Проте сьогодні, як на мене, жінок іще більше цінують за їхню інтуїцію, увагу до деталей, уміння оперувати багатьма процесами одночасно. Саме бізнес-середовище стало більш відкритим.

Найскладніше в бізнесі — фінансова та операційна діяльність: реінвестиції, розподіл витрат, контроль прибутковості проєкту. Мої сильні сторони — це робота з емоціями та враженнями. Труднощі з логістикою, фабрикою та підрядниками вимагають зовсім іншої, більш жорсткої комунікації. Завжди дуже важливо доносити, яким ти хочеш бачити кінцевий результат, але поки що не завжди це виходить із першого разу.

Найприємніше в моїй роботі — бачити щасливих клієнтів, читати їхні відгуки та дивитися фото з позначками Have A Rest. Такі емоції безцінні та є найбільшою нагородою для мене.

Мене надихають проєкти із сильною соціальною складовою. Наприклад, «Кураж Базар» Олени Гудкової. Створюючи свій бізнес, я вирішила, що однією з головних його цінностей теж повинна стати турбота про інших. Тому ми регулярно співпрацюємо з різними соціальними ініціативами та запускаємо власні. Наприклад, 50% коштів від продажу валізи Ultra Violet переводили у Фонд «Твоя опора» для допомоги дітям, народженим із патологіями.

Spilne Art — перша українська онлайн-галерея. Її мета — надати нашим художникам зручний майданчик для продажу картин, а поціновувачам мистецтва — сайт, де можна познайомитися із сучасними роботами за кілька кроків. Spilne Art активно співпрацює з урядом у сфері культури. Платформу вже визнано на міжнародному рівні — щорічно Spilne Art відвідує не менше ніж п’ять мистецьких ярмарків або бієнале в різних країнах світу. 

Наталя Ткаченко, засновниця: 

Мене завжди цікавила й вабила тема арту, історії мистецтва, я багато читала, дивилася, підглядала за художниками в їхніх майстернях. Можливо, тому мої друзі та знайомі часто просили підібрати для них картину. Коли таких запитів стало дуже багато, я вирішила автоматизувати процес підбору мистецтва. Так народився проєкт Spilne Art.

Люблю купувати лотерейні білети. Через це конкурс «Створено жінками» для мене і азарт, і можливість познайомитися з талановитими людьми, і оцінити свої результати. Кожна номінантка викликає моє щире захоплення, а спілкування з організаторами та членами журі є задоволенням та цінним досвідом.

Організатори підготували блискучі подарунки. Особисто я полюю на менторство від провідних французьких компаній у Парижі. Уже уявляю, як мене проводять в паризький офіс Jacquemus, і Саймон (Жакмюс) ділиться зі мною своїми бізнес-таємницями. Я вже брала участь в іноземних освітніх програмах, і завжди це, мабуть, давало мені найсильніший поштовх в особистому розвитку.

Яким я бачу свій бізнес за 10 років? Це дуже просте й водночас складне питання. Просте — тому що я чітко бачу вектор розвитку Spilne Art. Це глобалізація, вихід на ринки США, ОАЕ, Китаю, співробітництво з партнерами та клієнтами в Лондоні, Парижі, Берліні, Гамбурзі, Лісабоні та Венеції. Я хочу не тільки знайомити світ із молодим українським мистецтвом, а й Україну — із сучасним світовим артом. Ми вже робимо кроки в цих напрямках.

Складним для мене це питання є тому, що на наш вектор розвитку впливає дуже багато чинників — з`являються нові ризики й нові можливості. Як би чітко ми не прописували нашу 5-річну стратегію, впевнена, до 2026 року ще неодноразово озирнемося назад і здивуємось, як усе склалося. Але це здивування точно буде приємним.

Бути підприємницею важко. Але гендер тут не грає ролі. Рівень відповідальності — перед співробітниками, клієнтами, партнерами, брендом — однаково високий як для чоловіків, так і для жінок. Я — новачок у бізнесі, і скажу відверто: спати стало тривожніше. Але цю тривогу  ніколи не проміняю на колишню безтурботність. Мій бізнес — це моя улюблена справа, вона захоплює, надихає, робить щасливими наших клієнтів-колекціонерів і художників. Знаєте, як це нескінченно круто — брати участь у вдосконаленні навколишнього світу?

Жінок, які мене надихають, чимало. Але, мабуть, відзначу двох: маму та канадську кураторку Деніел Крісу. Мама з дитинства знала, що хоче лікувати дітей, і все життя займається улюбленою справою. Вона — блискучий професіонал, і в неї жодного разу не виникало сумніву, чи на своєму вона місці. Деніел Кріса — моя лекторка в Європейській культурній академії. Свого часу вона не стала ані художницею, ані кураторкою лише через одну фразу свого вчителя. Їй знадобилося 20 років роботи в чужому бізнесі, щоб набратися сміливості та все ж таки робити улюблену справу. Сьогодні Деніел — найуспішніша кураторка, яка змушує всіх своїх студентів відкинути будь-які сумніви в собі та попри все йти наміченим шляхом.

Бренд-проєкт виняткових речей GUNIA Project. Основною місією бренду є інтерпретація культурної традиції та інтеграція елементів народної спадщини в сучасні дизайнерські об`єкти. Бренд працює у форматі капсульних колекцій, кожна з яких — це результат вивчення ремесел, традицій та етнографічних особливостей регіонів України. 

Марія Гаврилюк та Наталія Каменська, співзасновниці:

Усе починалося як хобі, коли Наташа Каменська разом з однодумцями почала їздити в етнографічні експедиції та співпрацювати з Музеєм Івана Гончара на волонтерських засадах. Спочатку ми не мали бізнес-орієнтування, тільки бажання робити те, що нас надихає, експериментувати й намагатися розповідати про українську культуру «модно».

Участь у конкурсі — гарна можливість отримати експертну оцінку з боку міжнародного журі. Ми молодий маленький бізнес, і для нас дуже важливо отримувати поради професіоналів щодо того, як правильно ростити й просувати свою справу.

Унікальність цього конкурсу саме в тому, що він дає комплексний виграш. Іноді менторство та своєчасна порада, новий досвід і знайомства можуть коштувати значно більше, ніж матеріальний виграш. Хоча, звісно, грошовий приз — це дуже важливо, він допомагає невеликим брендам масштабуватися.

Ми намагаємося мріяти й не ставити перед собою ніяких кордонів. Точно впевнені, що за 5–10 років Gunia буде продаватися в усьому світі. Крім цього, дуже хочемо зробити акцент на соціальні ініціативи, видати книгу про українське наївне мистецтво, створити платформу, яка дасть можливість майстрам вивчати ручні техніки та передавати ці знання молоді.

Бути підприємцем загалом непросто, а жінкам доводиться ще й стикатися з додатковими складнощами. У будь-якому разі важливо розуміти, що, обираючи шлях підприємця, ти тікаєш від роботи з 9 до 18, але приходиш до цілодобової. Проте можливість реалізовувати свої мрії точно того вартує.

Нас надихають люди, які у своєму мисленні виходять за межі умовно встановлених рамок. Їхній досвід показує що все можливо і немає обмежень ані в побажаннях, ані в ідеях, ані в масштабах реалізації. У ХХ столітті таких прикладів дуже багато, від «Тесла» і до Сіда Вішеза.



 

Реклама

Як знімати супервідео на смартфон: відчуй себе справжнім режисером! Частина 3

TV, що пасує вашому стилю життя! Ідеальний телевізор за версією редакціі

Текст: Катерина Руденко: «В цілому цифрові технології націлені, щоб поліпшити наше життя»

Рианна запускает новый проект

Как подобрать и наносить тональный крем в жару

Учимся у Леди Гаги, как производить впечатление с помощью одежды