Якими продуктами останнім часом заледве не одержимі сучасні покупці?
Це іграшки Лабубу, дубайський шоколад з фісташковою начинкою, матча лате, печиво Crumbl та інші речі, якими переповнені соціальні медіа.
Онлайн-тренди не вперше просочуються у фізичний світ, а сучасні одержимості споживачів — насправді не надто нові. Зокрема, дубайський шоколад зʼявився на окремих полицях ще 2021 року, а Starbucks почав продавати лате із зеленого чаю майже 20 років тому. Вірусна популярність цих продуктів свідчить про прагнення зумерів до певного стилю життя — щоправда, трохи штучного, безглуздого і, певно, позбавленого смаку. Цю фазу доречно назвати IRL Brain Rot — принаймні так кажуть у колонці The New Yorker. Чому? Ми пояснюємо все детальніше.
IRL Brain Rot — це культура, яка існує фізично, але залишається незрозумілою без Інтернету.
Оксфордський словник обрав brain rot словом 2024 року — ним вирішив окреслити набір абсурдних мемів і фраз, які можна зрозуміти, проводячи багато часу в TikTok. Skibidi toilet, rizz, delulu — і що більше такого в одному реченні, то зрозуміліше всім навколо, наскільки активно людина користується Інтернетом.
Це ж стосується і фізичних речей. Недостатньо просто мати іграшку Лабубу — потрібно поєднати її з чимось ще. Бо що більше трендів, то показовішою є їхня сила (хоч і зовсім втраченим — сенс).
«Один модний предмет не може охопити всю широту алгоритмічної стрічки, яка, зрештою, впливає на те, що ми носимо, що їмо, з ким спілкуємося і куди ходимо», — йдеться в The New Yorker.
Тому часом до матча лате додають шоколадний та фісташковий сиропи, створюючи смак дубайського шоколаду — і байдуже, який вигляд має суміш зеленого та світло-коричневого кольорів. Головне — люди відчувають себе причетними до продуктів, які раптово стають вірусними.
Як пишуть у матеріалі, IRL Brain Rot здається чи не радикальним естетичним рухом, хоч і збирає докупи комерційні та поверхові тренди. Його сила — зокрема в продуктах, що можуть шокувати чи образити більш витончених людей. Тож і такий «поганий» смак — це ніби авангард, який зараз активно створюється в Інтернеті.
The New Yorker зазначає, що культура перемішування трендів та одержимості ними, яка сформувалася зараз, неминуча. І єдиний вихід з неї — пройти цей етап.
Нагадаємо, нещодавно ми писали про skibidi, tradwife, delulu та інші неологізми, які тепер є в Кембриджському словнику.