Селфі дуже міцно вкоренилось у наші інстаграм-стрічки, настільки, що ми розділились на противників та адептів цього виду фотографії. Надихнувшись феноменом «селфі», дослідники з Університету Бригама Янґа, що у штаті Юта, США, опублікували наукову працю про фактори та причини, чому люди публікують автопортрети у соцмережах. Вони опитали 46 учасників дослідження та визначили 3 архетипи серед тих, хто робить селфі: комунікатори, автобіографи та «самопіарники».
Комунікатори
Перший тип любителів селфі використовує такі фото, як інструмент для комунікації з аудиторією або, як спосіб розпочати дискусію, обговорення у коментарях. Хорошим зразком такої комунікації стали нещодавні вибори у США – тоді низка американських зірок публікувала селфі з виборчих дільниць або у футболках з написами «Я проголосував». Таким чином селебрітіс стимулювали своїх підписників також голосувати або просто провокували висловлювати свою думку у коментарях. До першого типу Selfie-Takers можна зарахувати Леді Гагу чи Леонардо Ді Капріо, котрий у своєму інстаграмі звертає увагу на проблеми екології.
Автобіографи
Люди цього типу використовують селфі для «документування» власного життя, що і так зрозуміло з назви. Подорожі, нова робота чи бойфренд – байдуже! Аби сповістити новини зі свого життя вони використовують саме автопортрет. Серед любителів селфі другого типу можна згадати астронавта Скотта Келлі, котрий ділився фото протягом своєї подорожі у космосі або блогерку Кьяру Ферраньї, котра за допомогою селфі ділиться своїми луками чи щоденною діяльністю.
«Самопіарники»
Третій тип і найменш чисельний – це «самопіарники». Люди, котрі якраз і страждають нарцисизмом і свято переконані, що все їхнє життя повинно стати надбанням громадськості. «Документуючи своє життя, в тому числі і за допомогою селфі, такі люди прагнуть показати своє життя у кращому світлі, створити образ ідеальної та успішної людини», – коментує співавтор дослідження Харпер Андерсон. До третього типу легко можна зарахувати всю сім 'ю Кардашьянів, сестер Хадід, а також Тейлор Свіфт.