Попри сезон відпусток, більшість українських театрів продовжують свою роботу і пропонують вистави на будь-який смак. Від адаптацій української літературної класики до шедеврів сучасної хореографії — розповідаємо про те, які вистави варто відвідати у серпні.
Вечір сучасної хореографії на два відділення
Де: Академічний театр «Київ Модерн-балет»
Коли: 26 серпня
26 серпня Академічний театр «Київ Модерн-балет» відкриває свій новий театральний сезон й вперше виступить на майданчику Київський культурний кластер «Краків». Цього дня буде показано вечір сучасної хореографії на два відділення. Перше відділення — балет на одну дію за мотивами однойменної п’єси Вільяма Гібсона «Двоє на гойдалці» на музику Йоганна Себастьяна Баха та Чавели Варгас. Постановка — Раду Поклітару. Це історія кохання та розставання, яка зачаровує своєю глибиною та емоційністю. Історія про дві самотності, дві кімнати, два телефони та одне бажання — бути разом. Друге відділення — дивертисмент сучасної хореографії «А сонце сходить щодня!». Постановка — Раду Поклітару та артистів театру. «А сонце сходить щодня!» — це справжній хореографічний експеримент. Мініатюри, роботи хореографів та постановки головного балетмейстера театру Раду Поклітару подарують шанс насолодитися мистецтвом сучасної хореографії у всій його красі.
«Кассандра»
Де: Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка
Коли: 15 серпня
Споконвіку Кассандрою називають людину, яка передбачає майбутні катаклізми, але не в змозі їм протидіяти. Історія героїні античної міфології Кассандри стала основою для створення Лесею Українкою однойменної драматичної поеми. Сюжет твору стрімкий та динамічний: майже 10 років триває війна, Троя в облозі. Гинуть кращі з кращих. Лише царівна Кассандра, завдяки своєму дару провидиці, що отримала його від закоханого в неї бога Аполлона, спроможна була б зупинити кровопролиття. Проте вона зневажила його прихильністю. І Аполлон люто помстився.
«Я (Романтика)»
Де: Театр «Маланка»
Коли: 11 серпня
На дворі громадянська війна, в будинку розстріляного шляхтича засів «чорний трибунал комуни», місією якого є знищення ворогів революції. Серед підсудних безліч цивільних, невинних жителів міста, які приречені на розстріл за потенційну небезпеку ідеології. Очолює суд юний фанатик комуни, замучений душевними тривогами, оскільки державний обов`язок йде всупереч поняттям совісті та моральним цінностям. Його товариші: доктор Тагабат — цинік з холодним розумом; Андрюша — наївний комунар з великим почуттям справедливості; дегенерат — безчуйна машина для вбивств.
«Комедіанти»
Де: Театр на Подолі
Коли: 13, 26 серпня
Життя комедіанта позбавлене пафосу. Найважливіше у ньому сцена. Реальність зі своїми болями, втратами, злиднями не має значення. Навіть війна не має. У тебе може не бути дому, але театр — завжди прихисток і єдиний сенс існування. Бо як же інакше пережити втрату рідного сина, який для держави став героєм.
«Кар`єра Артура Уї, яку можна було спинити»
Де: Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка
Коли: 24 серпня
Бертольд Брехт задумав свою п`єсу у 1935 році, в Америці, у вимушеній еміграції. В цей час на його батьківщині, в Німеччині, нацизм вже спинався на ноги й ніхто не знав, яких масштабів все це набере. Свій задум Брехт втілив у життя тільки шість років потому. У 1941, коли п`єса була закінчена, Німеччина вже захопила більшу частину континентальної Європи — світом ширилася масштабна та кривава війна. Брехт відчував прийдешню катастрофу й намагався попередити про неї.
Проводячи паралелі між історією Артуро Уї та історією сходження Гітлера, Брехт трактував нацистського вождя як чиказького гангстера. Він яскравими пародійними засобами розвінчував нацистський міф, викривав сутність цього феномену, висміював тирана. Брехт показував, що насправді це лише цинічний і безжальний бандит, який скористався пожадливістю й безпринципністю еліти, безпорадністю пересічних обивателів та, майстерно маніпулюючи поплічниками, захопив владу.