Українська художниця Ольга Штейн взяла участь у міжнародній резиденції та двох виставках «Transformative Identities» на Кіпрі. «Transformative Identities» стала результатом міжнародної резиденції CARV (Cyprus Art Residency Villa), яку щорічно організовує галерея VELYCHKO.GALLERY. Одним із головних завдань CARV є сприяння обміну культурним досвідом між митцями, створення простору для взаємного збагачення, а також запрошення українських митців для інтеграції їх у ширшу міжнародну мистецьку сцену.
Виставка з розмахом відкрилась наприкінці червня у двох найбільших містах Кіпру (Лімассолі та Пафосі), за перші тижні проєкт відвідали близько 600 людей. Цього року проєкт об’єднав 4 художників з різних куточків світу, що працюють у сфері концептуального мистецтва: Ольга Штейн (Україна); Міхаліс Папаміхаель (Кіпр); Стелла Капезану (Греція); Жером Дюпре ла Тур (Франція) та відомого грецького куратора Дімітріоса С. Спіру.
Куратор говорить про головну ідею виставки так:
«Посеред війни, економічної рецесії та пандемії еміграція стала лакмусовим папером кризових процесів та перманентного стану небезпеки. Ми запросили 4 художників з дуже різним культурним та історичним бекграундом, щоб вони дослідили причини міграції та наслідки, та те, як вони впливають на зміну ідентичності кожної окремої людини та народу загалом».
Українська художниця Ольга Штейн під час резиденції створила для виставки нову серію: «Хліб». Свій проєкт вона побудувала навколо взаємозв`язків між продовольчою безпекою, голодом, міграцією, історичною травмою та культурною пам`яттю. Ольга досліджувала шляхи експорту хліба, і як вони змінювались під час Голодомору, при здобутті Україною незалежності, та як змінились зараз під час повномасштабного вторгнення. Результатом дослідження стала інсталяція та відеоарт, у якому Ольга використовує хліб для витирання полотна та проявлення мальованого шляху, а пізніше консервує його у скляному боксі підкреслюючи трагічність використання допуску до їжі як інструмент репресій та впливу.
Важливою частиною проєкту стали скульптури з хліба та металу «Іграшки» у яких художниця презентує роздуми над повсякденними проявами історичних травм XX століття, постпам`яттю та тим, як це вплинуло на самоідентифікацію українців. У завершальній частині проєкту Ольга зосередилась на епігенетиці, ідеї тіла як артефакту та відкритому питанні зіставлення цінності людського життя до цінності поля яке людина обробляє. Ця частина дослідження презентована великими полотнами з олійним живописом.
Виставка триватиме на Кіпрі до 1 серпня.