8 книжок для кращого розуміння маркетингу

Література, яку варто прочитати

Знати все про маркетинг — складно. Проте щодня можна читати про нього дедалі більше. Для цього ідеально підійдуть книжки нон-фікшн, які містять найцікавіші прийоми, дослідження та мислення авторів. 

Добіркою улюбленої літератури про маркетинг ділиться експертка із соцмереж та інфлюенсерка Таня Стороженко в колонці для ELLE.

«Netflix і культура інновацій», Ерін Меєр та Рід Гастінгс

Ця книжка насичена десятками принципів, які, на мою думку, варто прочитати всім, хто має причетний до створення брендів. Netflix розпочинав свій шлях із доставлення DVD, а сьогодні став величезним гігантом на ринку відеоконтенту, тому дослідити його шлях буде цікаво кожному маркетологу.

Головний інсайт: команда — це основа успіху. У Netflix приділяють велику увагу мотивації співробітників та постійно шукають талановитих фахівців із категорії A-players. У Netflix майже не існує чітких вказівок чи обмежень. Ти можеш проявлятись як завгодно — сама ж компанія максимально ініціює твоє бажання ставати ще кращим. 

«Нейрокопірайтинг 2.0», Денис Каплунов

Ця книга допомогла мені краще зрозуміти, якими мають бути тексти, щоб привертати увагу. На мою думку, їх часто недооцінюють в інфопросторі. Але важливо зрозуміти, що тексти — це не лише статті чи публікації. Вони оточують нас всюди — від того, як ми розповідаємо історії чи заявляємо про себе. Наприклад, коли говоримо про створення відеоконтенту, текст сценарію є не менш важливим, ніж технічні аспекти знімань. 

Головний інсайт: хороший текст допомагає досягти своїх цілей. Часто для того, щоб тебе «почули», потрібно просто розуміти психологію сприйняття людини й використовувати різні способи донесення інформації. У книжці зібрано понад 150 прийомів, які допоможуть впливати за допомогою текстів.

«Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети», Ґреґ Маккеон

Автор розкриває свою концепцію есенціалізму, яка допомагає розрізняти найсуттєвіше від непотрібного, навчає відмовлятися від того, що заважає нам, та концентруватися на тому, що справді має значення. Ця книжка буде важливою не лише для маркетологів, але й для будь-якого спеціаліста, який прагне досягати результатів, не перевантажуючи себе.

Головний інсайт: ми завжди робимо вибір. Часто ми не свідомо обираємо для себе не найкращі проєкти чи ідеї, а потім у потоці знаходимо себе під завалами дедлайнів і справ, які не закінчуються. У цій книжці для себе я знайшла цінні поради щодо того, як фокусуватися на найважливішому, визначати пріоритети й відкидати все зайве, що не призведе до бажаного результату. У проєктах та житті завжди важливо помічати найсуттєвіше.

«Код зламано, або Наука про те, що змушує купувати», Філ Барден

Розуміння, як саме думає споживач та чому він обирає той чи інший продукт, — ключова складова успіху в роботі з брендами, на думку автора книжки. Ви колись замислювались над тим, чому в магазині обираєте одну пляшку води, а не іншу, і як наш мозок вирішує, які саме пластівці покласти у візок? Це все розкривається в книжці!

Головний інсайт: маркетолог має враховувати свідомість покупця під час ухвалення рішення про покупку. Автор демонструє, що за видимою простотою деяких рекламних прийомів ховається глибокий аналіз і психологічна майстерність.

«Економіка вражень. Битва за час, увагу та гроші клієнта», Б. Джозеф Пайн ІІ та Джеймс Г. Гілмор

У світі, де соціальні мережі переповнені контентом, здатність вразити та привернути увагу клієнта стає вирішальним моментом для успіху. Саме емоції та досвід стають основою взаємин між клієнтом та брендом. Книга розглядає успішні приклади компаній — зокрема, Apple, Starbucks та LEGO, — які зуміли створити унікальну цінність для своїх клієнтів і вирізнятися на ринку. 

Головний інсайт: між двома схожими пропозиціями на ринку споживач обере ту, де буде мати можливість отримати більше вражень. Найбільше запала в душу ось ця цитата з книги: «Робота — це театр, а кожен бізнес — сцена». Коли компанія планує враження клієнта, вона стає театром.

«Як начинити гадюку салом», Олександра Фідкевич

Це надзвичайно цінний посібник для тих, хто бажає просувати особистий бренд чи бізнес на основі творчості в українських реаліях. Авторка вміло розклала по поличках всі необхідні «інгредієнти» — від бізнес-ідеї, просування до побудови команди. 

Головний інсайт: сьогодні навколо імені людини можна побудувати велику компанію. Створення та розвиток проєкту «Євген Клопотенко» — чудовий приклад того, як можна заробляти на креативності та будувати успішний бізнес на ідеях.

«Маркетингові війни», Ел Райс і Джек Траут

Ця книга є справжньою біблією маркетингу та скарбницею знань для тих, хто бажає розуміти основні принципи успішного маркетингу через призму військових стратегій. Вона насичена прикладами визначних протистоянь — від пивної війни до бургерної боротьби.

Головний інсайт: можна програти битву, але не війну. Будь-який бізнес має злети та падіння, а маркетинг — це постійна війна між брендами. Що швидше бізнес це зрозуміє, то краще. 

«Хітмейкери. Наука популярності та змагання за увагу»,  Дерек Томпсон

Автор досліджує найпопулярніші феномени нашої епохи — від рок-хітів до Дональда Трампа, від співачки Адель до «Гри престолів». Книга насичена цікавими історіями. Наприклад, чи знали ви, що картина Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» не була видатною картиною з самого початку? Робота стала відомою, коли її повернули після пограбування музею. У книжці автор шукає формулу створення справжнього хіта на прикладах відомих кейсів.

Головний інсайт: не існує єдиного секрету у створенні чогось визначного. Інакше усі б вели рейтингові програми та писали бестселери. Хіт — це відносне поняття. 100 тисяч проданих книжок — це успіх, проте 100 тисяч переглядів на YouTube — це не унікально. 

Остання порада — читайте різну літературу. Маркетологу дуже важлива сформована надивленість. Тому я завжди рекомендую читати не лише профільні книги, але й літературу про життя та творчість. 

Реклама

Популярні матеріали

«Я часто питала, за що мені ця втрата. А потім зрозуміла: війна не...


Український суперфуд: 5 корисних страв із буряка


Найстильніші сумки для літньої пори в новій колекції HARVEST...


Читайте також
Стиль життя / Блог стиль життя

Бердвотчинг: що це таке і де його шукати

Популярні матеріали